• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5544 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۸ مرداد

برگشتيم به دوره اميركبير! مردم اسكناس و كارت بانكي را كنار مي‌گذارند

جمشيد عدالتيان درباره اوضاع اقتصادي در كشور گفت: قبل از اسكناس، مردم با سكه طلا، نقره و مس معامله مي‌كردند. امروز بسياري از افراد پول‌هاي خود را به سكه طلا و نقره يا شمش طلا و نقره تبديل مي‌كنند. در واقع مردم دارند اسكناس و كارت‌هاي بانكي را كنار مي‌گذارند و به زمان اميركبير برمي‌گردند. لازم است يك اصلاح ساختار اقتصادي در كشور اتفاق بيفتد تا مساله تورم حل شود وگرنه وضعيت همين‌طور ادامه پيدا مي‌كند.
وي افزود: مشكلات اقتصادي روي هم انباشته و به دولت آقاي رييسي منتقل شده‌اند، اگر اصلاح اقتصادي انجام نشود، دولت بعدي هم با انباشتي از مشكلات اقتصادي مواجه خواهد بود كه آثار اين مشكلات بر ساير حوزه‌ها نيز منتقل مي‌شود. در واقع مشكلات اقتصادي باعث شده تا رسيدگي به مشكلات ساير حوزه‌ها به تعويق بيفتد. به‌ طور مثال موضوعات مهمي همچون محيط‌زيست، آب و امنيت غذايي بايد جدي گرفته شود نه آنكه بگوييم از اين ستون به آن ستون فرج است. اين كارشناس اقتصادي با بيان اينكه هر دولتي سعي مي‌كند دوره خود را به اتمام برساند و رسيدگي به مشكلات را به دولت بعدي واگذار كند، يادآور شد: مشكلات اقتصادي از زمان دولت آقاي هاشمي شروع و روز به روز حادتر شد. زمان دولت آقاي احمدي‌نژاد هيچ كس متوجه نشد ۶۰۰ ميليارد دلار درآمد نفتي چه شد؟ در زمان دولت روحاني شاهد تحولات ديگري بوديم. در واقع هيچ دولتي به حل اساسي مشكلات اقتصادي نپرداخت و صرفا گذران دوره كرد بنابراين هيچ كدام از زيرساخت‌هاي اقتصادي درست نشد. وي افزود: بزرگ‌ترين سرمايه يك كشور نيروي متخصص آن كشور است. ايران نه تنها برنامه ويژه‌اي براي آموزش و تربيت نيروي متخصص ماهر در حوزه‌هاي مختلف ندارد، بلكه همين نيروهاي متخصص موجود هم در حال مهاجرت به ساير كشورها هستند.
عدالتيان با بيان اينكه كابينه و مديران ارشد دولت بايد قوي باشند تا به رييس‌جمهور براي حل مشكلات ياري برسانند، يادآور شد: كابينه دولت سيزدهم به نظر نمي‌آيد قوي باشد. در مجموع اين مشكلات را نمي‌شود فراموش كرد يا به تعويق انداخت. نتيجه ادامه اوضاع با شرايط كنوني اين خواهد بود كه اگر طبق آمارها ۲۰ ميليون نفر امروز زير خط فقر هستند در دولت بعدي اين آمار به ۳۰ ميليون نفر خواهد رسيد. طبق آمارها ۵ ميليون بچه مدرسه نمي‌روند، 
۵ ميليون نفر معتاد هستند، مشكل كمبود آب هر سال بدتر از سال گذشته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون