• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5548 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ مرداد

بر اساس بررسي هاي «اعتماد» طی 10 سال گذشته ۶ هزار و ۱۱۰ نفر بر اثر برق گرفتگی جان باخته‌اند

هر سال بيش از 500 نفر بر اثر برق گرفتگي جان خود را از دست مي دهند

گروه حادثه 

بررسی های «اعتماد» از آمار منتشر شده در سازمان پزشکی قانوني مشخص کرده است؛ طی 10 سال گذشته ۶هزار و ۱۱۰ نفر بر اثر برق گرفتگی جان باخته‌اند. سال ۱۴۰۱؛ ۷۲۴ نفر، سال ۱۳۹۹؛ ۷۳۹ نفر، سال ۱۳۹۸؛ ۶۶۹ نفر، سال ۱۳۹۷؛ ۶۶۵ نفر، سال ۱۳۹۶؛ ۶۰۷ نفر، سال ۱۳۹۵؛ ۵۹۵ نفر، سال ۱۳۹۴؛ ۶۷۱ نفر، سال ۱۳۹۳؛ ۶۹۰ نفر و سال ۱۳۹۲؛ ۷۵۰ نفر بر اثر برق گرفتگی جان شان را از دست داده‌اند.

همچنین طی دو‌ماهه نخست امسال، ۱۰۴ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند. از این تعداد ۹۷ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده‌اند. بیشترین آمار نیز مربوط به تهران است. آن هم با ۱۹ فوتی، پس از آن کرمان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۸ و ۷ فوتی در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. این در حالی است که طی بازه زمانی مشابه (دو‌ماهه نخست) سال ۱۴۰۰ آمار برق گرفتگی ۸۶ نفر گزارش شده بود. همچنین بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱؛ ۷۲۴ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته‌اند. از این تعداد ۶۶۳ نفر مرد بوده‌اند. بیشترین آمار فوتی هم مربوط به تهران بود با ۱۲۵ جان‌باخته. سپس خوزستان، خراسان رضوی و فارس به ترتیب با ۶۳ و ۴۲ فوتي در رده دوم و سوم قرار داشته‌اند...
بررسي هاي ديگر «اعتماد» بر اساس اخبار رسمي منتشر شده در مرداد‌ماه جاري دست كم 13 نفر بر اثر برق‌گرفتگي جان خود را از دست داده‌اند.  1 مرداد‌ماه در يكي از روستاهاي بخش مركزي شهرستان سيروان استان ايلام مرد 42 ساله‌اي بر اثر اتصال الكتريكي وسايل برقي داخل باغ جان باخت. 1 مرداد ماه يك مرد 41‌ساله در استان البرز حين تعمير كولر دچار برق گرفتگي شد و جان باخت. 2 مرداد‌ماه يك جوان 18‌ساله در كارخانه محدوده بلوار توس مشهد دچار برق گرفتگي شد و جان باخت.  2 مرداد ماه يك مرد 62 ساله كرماني هنگام تعمير كولر آبي دچار برق گرفتگي شد و جان باخت. 3 مرداد ماه يك برق‌كار در قم حين كار دچار برق گرفتگي شد و جانش را از دست داد. 4 مرداد ماه يك نفر بر اثر برق گرفتگي در استخر استاديوم ورزشي سلمان استان آذربايجان غربي جان باخت. 
5 مرداد ماه يك كودك يك‌ساله در روستاي درگس شهرستان دشتياري استان سيستان و بلوچستان بر اثر برق گرفتگي جان خود را از دست داد.
7 مرداد‌ماه مردي 34‌ساله حوالي بلوار پيشگاه هاديان شهرستان بندرانزلي حين سرقت كابل‌هاي برق دچار برق گرفتگي شد و جان باخت.
7 مرداد‌ماه يك كودك خردسال در پي سقوط كابل‌هاي تير برق در روستاي شورميتگ شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان دچار برق گرفتگي شد و جان باخت. گفته شده به دليل فرسودگي و بر اثر بارندگي شديد كابل‌هاي برق سقوط كرده‌اند.
8 مرداد‌ماه يك مرد 30‌ساله از اهالي ساختماني در تهرانپارس به جهت تعمير كولر دچار برق گرفتگي شد و جان باخت.
9 مرداد‌ماه در شهر هشتگرد يك نصاب كولرگازي حين كار دچار برق گرفتگي شد و جان باخت.
10 مرداد‌ماه يك مرد 54 ساله در شهرستان شفت استان گيلان حين سرقت از كابل‌هاي تير چراغ برق جان باخت. 12 مرداد‌ماه يك نوجوان در شهرستان چابهار استان سيستان و بلوچستان بر اثر پارگي و سقوط كابل‌هاي تير برق دچار برق گرفتگي شد و جان خود را از دست داد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون