• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5548 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ مرداد

اطلاعيه فرودگاه بين‌المللي پيام درخصوص مطالب خلاف واقع منتشر شده از جزييات حادثه سقوط هواپيما در روزنامه اعتماد

روابط عمومي فرودگاه بين‌المللي پيام ضمن تسليت ضايعه درگذشت جان‌باختگان سانحه هوايي سقوط هواپيماي آموزشي به خانواده ايشان و جامعه هوانوردي كشور، در واكنش به گزارشي با عنوان جزييات حادثه سقوط هواپيماي آموزشي در روزنامه اعتماد، جهت تنوير افكار عمومي و رفع شائبه ايجاد شده، اطلاعيه‌اي به شرح زير منتشر نموده است كه مقتضي است طبق قانون مطبوعات كشور نسبت به درج آن اقدام لازم صورت گيرد: 
1- روزنامه اعتماد در متن ابتدايي گزارش خود به نقل از يك منبع آگاه آورده؛ ماشين آتش‌نشاني به دلايلي نامشخص واژگون شده كه اعلام مي‌داريم بنا به مستندات موجود، تيم اطفاي حريق فرودگاه با سه خودرو به محل حادثه اعزام شده كه دو دقيقه بعد از وقوع سانحه، دو خودرو به محل حادثه رسيدند و اطفا صورت گرفته است. متاسفانه به‌دليل ناهمواري زمين در محدوده سقوط هواپيما، يكي از خودروهاي اطفا در فاصله كمتر از ۱۰۰ متر تا صحنه حادثه، واژگون مي‌شود كه طبق بررسي‌هاي اوليه و نظر شاهدان عيني، اين واژگوني هيچ گونه خلل و تاثيري در حضور به موقع و انجام عمليات اطفا نداشته است.
2- روزنامه اعتماد ادعا نموده است كه فرودگاه پيام از ايمني كمي برخوردار است! حال سوال اينجاست كه اين رسانه چگونه و با چه بررسي‌هايي و كدام تخصص و دانش حوزه هوانوردي فرودگاه بين‌المللي پيام را كم‌ايمن دانسته است!! فرودگاه بين‌المللي پيام با نزديك به 30 سال فعاليت و به عنوان بزرگ‌ترين مركز آموزش خلباني كشور و فرودگاه تخصصي كارگو (حمل بار هوايي) توانسته با كسب استانداردهاي بين‌المللي و با اخذ مجوزهاي لازم از سازمان هواپيمايي كشوري، بخش پروازهاي مسافري در دو حوزه داخلي و بين‌المللي را راه‌اندازي كند. فرودگاه پيام در سه سال گذشته بالغ بر ۶۵۰۰۰ پرواز سبك و فوق‌سبك داشته است كه براساس آمارهاي ثبت شده، در مجموع فقط سه مورد از آنها در زمره رخدادهاي منجر به حادثه و يك مورد اخير رخداد جدي منجر به جرح و فوت گرديده كه جزو كم‌حادثه‌ترين فرودگاه‌هاي آموزشي دنيا به شمار مي‌رود.
3- نويسنده گزارش با اشاره به صفحه اينستاگرام يكي از همكاران محترم مرحوم نويد عربي مقدم (مربي خلبان) رياست سازمان محترم هواپيمايي كشور را خطاب قرار داده و اعلام كرده است كتبا بابت ايمني كم فرودگاه پيام هشدار داده‌ايم. البته حق پاسخ به اين ادعا توسط سازمان هواپيمايي كشور محفوظ خواهد بود، اما شركت بوتيا ماهان (شركت محل خدمت مرحوم نويد عربي مقدم) ضمن رد هرگونه نامه‌نگاري با سازمان هواپيمايي براي اعلام كم‌ايمن بودن فرودگاه پيام رسما اعلام كرده است منتظر اعلام نظر رسمي سازمان هواپيمايي كشوري جهت علت سقوط هواپيما هستيم و هرگونه خبر منتسب به اين شركت درخصوص ترديد در ايمني فرودگاه پيام تكذيب مي‌شود.
4- نويسنده در بخشي از اين گزارش به نقل از يكي ديگر از همكاران شاغل در بوتيا ماهان آورده صنعت هوانوردي داغدار شده و دليل اين حادثه را نيز سهل‌انگاري مسوولان دانسته! شك نداريم اين حادثه نه‌تنها صنعت هوانوردي بلكه هر انساني را متاثر و داغدار كرده است، اما طبق بررسي‌هاي صورت گرفته تاكنون، نقص فني هواپيما باعث بروز چنين حادثه اسفناكي شده است. از روزنامه اعتماد و كليه رسانه‌هاي كشور انتظار مي‌رود در مواجهه با اين‌گونه وقايع و حوادث، رفتار حرفه‌اي داشته باشند و به نقل قول از افراد فاقد صلاحيت و منابع به ظاهر آگاه مجهول‌الهويه استناد ننمايند؛ چراكه نشر مطالب خلاف واقع موجب تشويش اذهان عمومي شده و اندوه خانواده‌هاي داغدار را تشديد خواهد كرد.  در پايان مجددا تاكيد مي‌گردد مسووليت بررسي سوانح و اعلام گزارش علل بروز سانحه، دفتر بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري مي‌باشد و فرودگاه پيام حق پيگيري قانوني خود را نزد مراجع ذي‌صلاح در قبال نشر اين‌گونه مطالب محفوظ مي‌داند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون