• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5550 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ مرداد

از مبارزه ايلان‌ماسك و مارك زاكربرگ چه مي‌دانيم؟

دو ميلياردر در رينگ

اعتماد| مارك زاكربرگ، مدير‌عامل و بنيانگذار پلتفرم متا در پستي در حساب تردز خود تاريخ پيشنهادي‌اش براي مبارزه در قفس با ايلان‌ماسك، مديرعامل ايكس (توييتر سابق) را ۲۶ آگوست اعلام كرد اما گفت كه نسبت به برگزاري اين مسابقه «چشمش آب نمي‌خورد.»

به گزارش يورونيوز، پست زاكربرگ در جواب پست ماسك در شبكه اجتماعي ايكس مبني بر آمادگي‌اش براي مبارزه بود. ماسك گفته بود: «هر روز وزنه مي‌زنم تا براي مبارزه آماده باشم. وقت تمرين ندارم و به همين خاطر وزنه‌ها را با خود سر كار آوردم.» البته ماسك به تاريخ پيشنهادي مارك زاكربرگ هنوز جوابي نداده است. پيش‌تر ايلان‌ ماسك در پستي در حساب ايكس (توييتر سابق) خود اعلام كرده بود كه اين مسابقه به صورت زنده از شبكه اجتماعي ايكس پخش خواهد شد و همه عوايدش به خيريه اختصاص خواهد يافت. زاكربرگ هم در جواب او در حساب تردز خود گفته بود: «بهتر نيست از پلتفرم قابل اعتمادتري استفاده كنيم كه به‌واقع بتواند براي امور خيريه پول جمع كند؟»

 

ماجرا از كجا شروع شد؟

ايلان‌ماسك و مارك زاكربرگ از ماه جولاي و آغاز فعاليت تردز به رقباي مستقيم يكديگر بدل شدند. پيش‌تر در ۲۱ ژوئن و با انتشار خبرهايي مبني بر قصد متا بر راه‌اندازي اين شبكه اجتماعي جديد ماسك در توييتي اعلام كرده بود كه حاضر است با مارك زاكربرگ در قفس مبارزه كند.

در پاسخ به اين توييت ماسك، زاكربرگ هم در يك استوري اينستاگرامي با انتشار تصويري از توييت ماسك، نوشت: «آدرس را برايم بفرست.»

ماسك هم در پاسخ به استوري مارك زاكربرگ اوكتاگون در لاس‌وگاس نوادا، قفس مبارزه رقابت‌هاي قهرماني هنرهاي رزمي تركيبي را در توييتي اعلام كرد. از آن زمان به بعد مدام براي يكديگر «رجزخواني» كردند و مطالبي راجع به آماده‌سازي خود براي مبارزه و تكنيك‌هايي كه در آن به‌ كار خواهند گرفت در حساب‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خود منتشر كردند.

زاكربرگ كه پيشينه‌اي در ورزش رزمي جوريتسو دارد، تمرينات خود را زير نظر ديو كاماريلو، مربي جوريتسوي خود آغاز كرد. ماسك نيز روز دوشنبه ۷ آگوست با انتشار ويديويي از رقابت‌هاي كشتي حرفه‌اي نوشت: «سبك مبارزه من مثل ورزشكاران كشتي حرفه‌اي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون