• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5550 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ مرداد

العربي جديد گزارش داد

پناهگاه امن داعش كجاست؟

در پي تضعيف قدرت گروه تروريستي داعش در سوريه طي سال‌هاي اخير، تعدادي از سركرده‌ها و فرماندهان داعش در شمال‌غرب اين كشور به هلاكت رسيدند.
 اين امر نشان‌دهنده شكست عمليات استتار و پنهان شدن داعش در يك منطقه جغرافيايي محدود است كه از شرايط امنيتي و اقتصادي شكننده‌اي رنج مي‌برد و ميليون‌ها سكنه دارد كه بيشتر آنها آوارگان هستند.
به گزارش سايت العربي الجديد، داعش پنجشنبه در پيام صوتي هلاكت ابوالحسين القرشي، سركرده خود را در درگيري‌ها با هيات تحريرالشام (جبهه النصره سابق) اعلام كرد اما تحرير الشام دست داشتن خود در اين عمليات را تكذيب كرد.
گروه تروريستي داعش مشخص نكرد كه سركرده‌اش چه زماني و در چه منطقه‌اي به قتل رسيد اما باور اين است كه القرشي اوايل مه گذشته در عمليات سرويس اطلاعات تركيه و در جريان درگيري با گروه‌هايي از نيروهاي موسوم به ارتش «ملي» سوريه در منطقه جنديرس در منطقه عفرين واقع در حومه شمال‌غربي حلب كشته شد.
در اين رابطه عباس شريفه، پژوهشگر مسائل گروه‌هاي افراطي در گفت‌وگو با العربي الجديد دلايل مختلفي را براي پنهان شدن سركرده‌هاي داعش در شمال‌غرب سوريه برشمرد و گفت: شمال‌غرب سوريه منطقه آوارگي و پناهندگي است و اين مساله به سركرده‌هاي داعش اين امكان را مي‌دهد كه در داخل جامعه بومي آن پنهان شوند. داعش گروه‌ها و گروهك‌هاي مخفي را براي فعاليت عليه هيات تحريرالشام و ارتش «ملي» سوريه در شمال اين كشور و نيز در داخل خاك تركيه آماده كرده و اين منطقه دچار شرايط امنيتي شكننده‌اي است و همين امر مانع از شناسايي آنها توسط دستگاه‌هاي امنيتي مي‌شود.
 به گزارش ايسنا، شريفه اظهار كرد: شمال سوريه پايگاه پشتيباني لجستيك داعش محسوب مي‌شود. شبكه‌ها و صرافي‌هايي كه تحت نظر داعش فعاليت نمي‌كنند، اجازه مي‌دهند كه داعش از آنها حواله و پشتيباني دريافت كند. شمال غرب سوريه بازار سياه اسلحه است و داعش نيز به خريد اسلحه از آن نياز دارد. سركرده‌هاي داعش تلاش مي‌كنند در شمال سوريه مخفي بمانند، چراكه منطقه عمليات روسيه است و اين يعني داعش از رصد امريكا دور است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون