• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5550 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ مرداد

مرتضي فنوني‌زاده در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

نفهميديم دو روز تعطيلي براي چي بود!

ماشاءالله وضع سپاهاني‌ها خوب است!

به گزارش «اعتماد»، بيست و سومين دوره از مسابقات ليگ برتر پس از حدود يك هفته تاخير از چهارشنبه اين هفته برگزار مي‌شود. پرسپوليس، استقلال، سپاهان و تراكتور به عنوان چهار تيم مدعي اين جام در فصل نقل و انتقالات عملكرد متفاوتي داشتند، قرمزهاي پايتخت كمترين تغيير و آبي‌ها دست به جوانگرايي زدند و تراكتور تغييرات زيادي داشت. سپاهاني‌ها هم بازيكنان بزرگي جذب كردند. مرتضي فنوني‌زاده، يكي از پيشكسوتان فوتبال ايران درخصوص شروع فصل جديد پاسخگوي سوالات خبرنگار «اعتماد» شد كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

بازي‌ها با چند روز تاخير برگزار خواهد شد. به تعويق افتادن بازي‌ها به سود كدام تيم‌ها شد؟

تيم‌هايي مثل سپاهان و تراكتور يا گل‌گهر كه خوب بارگيري كردند و زود هم شروع كرده بودند اما چند روز تعويق چندان مساله‌اي ايجاد نمي‌كند با اين حال فكر مي‌كنم به نفع پرسپوليس و استقلال شد.

در صحبت‌هاي‌تان گفتيد چند تيم خوب يارگيري كرده اما نامي از پرسپوليس نبرديد؟

سه تا بازيكن جذب كردند كه دو تاي آنها بازيكن اين تيم بودند يعني شهاب زاهدي و كنعاني. مي‌ماند ريگي كه به نظرم ‌همان كمال را حفظ مي‌كردند بهتر بود! نه اينكه بازيكن بدي باشد اما كمال سال‌ها زحمت كشيد براي تيم و به نظرم او از ريگي هيچي كمتر ندارد چه بسا بهتر هم هست.

پرسپوليس و استقلال ‌هنوز ‌هم بازيكن مي‌خواهند؟

پرسپوليس يك مهاجم گلزن مي‌خواهد اگرچه عمري و ترابي و عبدي هستند اما فورواردي كه مثل فرشاد و دايي توپ‌ها را گل كنند، پيدا نشده. حالا ان‌شاءالله در آينده بتوانند. استقلال هم با آمدن نكونام خيلي از بازيكنانش را از دست داده. يا حسيني و غلامي را نمي‌خواست اما نتوانستند بازيكن جذب كنند و براي همين رفتند سراغ قديمي‌ها. بايد يك بازي انجام شود تا وضعيت تيم‌ها مشخص شود، در بازي‌هاي تداركارتي چيزي مشخص نمي‌شود.

تعطيلي در شروع فصل گفتيد زياد مشكل ايجاد نمي‌كند اما تيم‌ها طبق برنامه‌ريزي قبل بدنسازي مي‌كنند و تمرينات را پيش مي‌برند.

ديگر داريم در ايران زندگي مي‌كنيم! هيچي معلوم نيست. اصلا معلوم نشد اين دو روز تعطيلي هم براي چي بود. اگر مي‌خواهند بازي‌ها را در گرما بازي نكنند خب ديرتر برگزار مي‌كردند. اينها بهانه‌تراشي است تا تيم‌هايي كه يارگيري نكردند يار بگيرند!

البته ارتباطي به فدراسيون نداشت و كل ايران تعطيل بود.

مي‌گويم كه بدون دليل. ما ۳۶۵ روز تعطيليم اين دو روز هم روي آن! مساله دولت است و به ما هم ربطي ندارد!

بگذريم. پيش‌بيني شما از مدعيان اين فصل؟

پرسپوليس و استقلال و تراكتور و سپاهان و بين گل‌گهر يا مس رفسنجان يا يك تيم ديگر. شما ببينيد در ۱۵ سال اخير مدعيان همين ۴ تيم اول بودند بيشتر پرسپوليس بوده يك بار هم استقلال و سپاهان هم خيلي وقت است جام نياورده و تراكتور هم كه هيچ.

از سپاهان گفتيد، قبول داريد با مهره‌هاي بزرگي كه جذب اين تيم شده مدعي اصلي مي‌توانند باشند؟

اگر من به جاي مديريت بودم ‌همان شاكله اصلي را حفظ مي‌كردم، اما مثل اينكه ۳ دست كت و شلوار بخري باز هم بروي ۴ دست ديگر بخري! دارندگي و برازندگي، ماشاءالله وضع آنها خوب است. سپاهان تيم ‌خوبي است. هم از لحاظ فني و هم ‌مديريتي. يك بار نديديم يكي بگويد هزار تومان از اين تيم طلبكار است. اين تيم‌ و حتي ذوب‌آهن. پرسپوليس و استقلال اما چون دولتي هستند هميشه بدهكارند. الان هم براي چيزي پنجره ما بسته است چون بدهي زياد دارند. اين ‌تيم‌ها اگر خصوصي شوند قول مي‌دهم كسري نياورند حتي حاضر هستند پول هم بدهند تا پيراهن اين تيم را بپوشند! سپاهان هم دولتي است اما يادت باشد پرسپوليس و استقلال صنعتي نيستند! بودجه سرخابي‌ها را دولت مي‌دهد.

صحبت پاياني؟

بايد بازي‌ها شروع شود تا بشود شرايط تيم‌ها را به لحاظ فني و بدني ارزيابي كرد. ان‌شاءالله جام بيست و سوم جام ‌خوبي باشد. مدعي اول پرسپوليس است و بعد هم استقلال و سپاهان و تراكتور.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون