• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5553 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۱ مرداد

ان‌شاالله كه به گراني بيشتر نرسيم

علي اصغر ملكي، رييس اتحاديه گوشت گوسفندي، درباره علت گراني و كمبود گوشت قرمز گفت: كمبود را بايد در بحث دام بررسي كنيم، دام زنده عرضه كمي دارد، علت گراني گوشت عرضه كم دام است. در دو سال گذشته به علت خشكسالي دام‌هاي مولد ما راهي كشتارگاه شدند و علوفه هم گران بود و دامدار‌ها دام را به كشتارگاه دادند.
ملكي در گفت‌وگو با «انتخاب» افزود: مساله گوشت بستگي به تصميم دولتمردان دارد. دام بايد وارد شود و علوفه آن هم تامين شود. با توجه به جنگ اوكراين، تامين نهاده‌ها از اوكراين مشكل شده است. نهاده كم وارد مي‌شود و در دو سال گذشته هم خشكسالي بر وضعيت دامداران تاثير گذاشته است.
وي در ادامه در رابطه با احتمال واردات گوشت اشاره كرد: با توجه به اينكه تصميماتي در وزارت جهاد كشاورزي براي واردات گرفته شده است، شايد بتوانند بازار را مديريت كنند. تجار هم موافقت كرده‌اند كه گوشت وارد كنند تا در ماه‌هاي آينده دچار مشكلات گراني بيشتر نشويم. احتمال عرضه بيشتر نيز وجود دارد. در غرب كشور خيلي از كشاورزان با رويش خوبي مواجه شده‌اند و مشغول حاصل‌برداري‌اند و به علت ارزان شدن جو و كاه دام‌ها را حفظ كرده‌اند.
وي افزود: هنوز هيچ گوشتي وارد نشده است. تازه تجار موافقت كرده‌اند كه گوشت گوساله را احتمالا از برزيل وارد كنند. گوشت گوسفندي را از آسياي ميانه و روسيه و ارمنستان وارد كنند.
ملكي درباره ميزان نوسان قيمت گوشت گفت: ان‌شاالله كه به گراني بيشتر نرسيم. مقداري از دام‌ها نگهداري شده‌اند و دامداران محصولات كشاورزي‌شان را جمع‌آوري كرده‌اند كه به روند توزيع كمك مي‌كند. حالا كه قيمت علوفه مساعد شده است وضعيت بهتر مي‌شود. يقينا اگر به وضعيت ايده‌آل در مهر ماه برسيم گوشت گران‌تر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون