• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5572 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ شهريور

پخش لیگ عربستان برای نخستین بار از صداوسیما

جنگ ستارگان در کشور همسایه و مقایسه‌ای غم‌انگیز

به گزارش «اعتماد» در يكي از بازي‌هاي مهم در فوتبال عربستان دو باشگاه بزرگ اين كشور به مصاف هم رفتند و از قضا اين بازي براي علاقه‌مندان فوتبال در كشور ما هم پخش زنده شد تا نبرد جذاب دو تيم الهلال و الاتحاد را تماشا كنيم. البته گويا در ابتدا قرار بود صداوسيما اين بازي را پوشش ندهد كه با فشار علاقه‌مندان در نهايت كوتاه آمد و پخش مستقيم ليگ عربستان به كنداكتور شبكه ورزش راه يافت و ايران هم شد جزو شصت كشوري كه ليگ عربستان را به صورت مستقيم پوشش مي‌دهند!
بازي الهلال و الاتحاد هفت گل داشت و ستاره‌هاي دو تيم با انجام يك بازي چشم‌نواز كام علاقه‌مندان به فوتبال را شيرين كردند. ويتريني زيبا از جمع فوتباليست‌هاي بزرگ‌ كه بعضي‌هاي‌شان تا‌ همين چند هفته پيش در قاره سبز نگاه‌هاي‌مان را به تلويزيون گره مي‌زدند و حالا در نزديكي ما در كشور همسايه مي‌درخشند. بازي آنقدر ستاره داشت كه اگر نمي‌دانستي رقابت مربوط به ليگ عربستان است حس مي‌كردي تلويزيون در حال پخش مسابقه‌اي از سري‌آ، لاليگا يا ليگ برتر آن هم بين بهترين تيم‌هاي اين ليگ‌ها است. 
اما صرف نظر از تقابل جذاب اين دو‌ تيم كه فوق‌العاده هيجان‌انگيز و پرفراز و نشيب بود در دل‌مان افسوس هم خورديم! وقتي نگاهي به ورزشگاه محل برگزاري دو غول فوتبال عربستان انداختيم و ياد ورزشگاه پير و حالا خراب شده آزادي افتاديم! چه دردناك بود كه كيفيت تصويربرداري اين مسابقه را در كنار فيلمبرداري اسفناك بازي پرسپوليس و فولاد قرار داديم! بازي الهلال و الاتحاد تبديل به يك ويترين شد از ضعف و غش مديريتي كلان و خرد در ورزش ما كه به صدا و سيما هم طعنه زد! به لحاظ فني هم دلمان گرفت كه همين دو هفته قبل بازي مهم فوتبال ما يعني استقلال و سپاهان به زور يك پنالتي يك گل داشت و بازي بيشتر درگير برخوردهاي فيزيكي بود اما در عربستان ستاره‌هاي‌خارجي چپ و راست دروازه تيم مقابل را به آتش مي‌كشيدند. 
فوتبال ما كه زماني به فوتبال برزيلي معروف بود و بازيكنان تكنيكي به همين كشورهاي عربي صادر مي‌كرديم حالا در پرورش استعداد هم به كاهدان زده و هر هفته شاهد يك بازي صرفا پربرخورد در ميانه ميدان و كم گل هستيم. اما درست در نقطه مقابل اين عربستاني‌ها هستند ‌كه از اين ‌منظر هم از فوتبال ايران سبقت گرفتند و اگر دير بجنبيم مثل ژاپن و كره بايد پشت خط فوتبال ملي عربستان‌ هم دست و پا بزنيم. تماشاي ليگ فوتبال عربستان شايد براي خيلي‌ها لذتبخش باشد اما وقتي عميق‌تر به آن بنگريم بايد به حال فوتبال خودمان گريه كنيم! فوتبالي كه هر سال عقب‌گرد مي‌كند و دلسوز واقعي در آن كم و كمتر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون