• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5573 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۳ شهريور

ركورد پرتماشاچي‌ترين مسابقه ورزشي زنان شكست

چگونه و چرا 92003 نفر براي تماشاي دختران واليباليست صف كشيدند؟

در 24 ساعت گذشته يك سوال مهم مدام پرسيده مي‌شود؟ چگونه يك تيم واليبال به نمايندگي از يك دانشگاه تحقيقاتي دولتي در يك ايالت 92003 هوادار را براي ثبت ركورد جهاني حضور در ورزش زنان جذب كرد؟ قصه‌اش مفصل است.
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردين، استاديوم يادبود (مموريال) تاريك بود و لبالب از جمعيت. هر بازي خانگي فوتبال دانشگاه نبراسكا به اين ترتيب شروع مي‌شود. هواداران دست مي‌زنند. اسكوربرد ورود تيم‌ها را به زمين نشان مي‌دهد. لكسي رودريگز، بازيكن نوجوان نبراسكا مي‌خواست در اين لحظه غوطه‌ور شود.
رودريگز، ليبروي تيم واليبال زنان نبراسكا، در كنار جان كوك سرمربي و مريت بيسون هم‌تيمي خود راه مي‌رفت. غرش جمعيت آنها را فراگرفت. او و دوستانش مي‌دانستند كه چهارشنبه شب تاريخ را خواهند ساخت. او فقط مي‌خواست لحظه‌اي از آن لذت ببرد. 
نبراسكا در ست‌هاي مستقيم (25-24، 25-14، 25-13) اوماها را شكست داد. با اين حال، بزرگ‌ترين و مهم‌ترين عدد عصر چهارشنبه 92003 بود. اين تعداد تماشاچي ركورد جهاني بيشترين حضور در يك رويداد ورزشي زنان را شكستند. (گزارش شده است كه 110 هزار نفر در فينال غيررسمي جام جهاني زنان در مكزيكوسيتي در سال 1971 شركت كردند، اما اين تعداد هرگز تاييد نشده است). 
بازيكنان نبراسكا بين ست‌هاي دوم و سوم بودند كه ركورد فوق‌العاده جمعيت از بلندگوهاي ورزشگاه اعلام شد. همه مكث كردند. آن شب استاديوم مموريال سومين مكان پرجمعيت در ايالت بود.
پت ساليوان برنامه واليبال نبراسكا را در سال 1974، دو سال پس از تصويب در ايالات متحده آغاز كرد. ‌تري پتيت در سال 1977 كنترل را به دست گرفت. در آن زمان، بسياري از برنامه‌هاي موفق واليبال در دانشگاه‌هاي ساحلي، صدها مايل دورتر از نبراسكاي محصور در خشكي برگزار مي‌شد. اما پتيت فكر مي‌كرد كه نبراسكا مي‌تواند به دليل طرفدارانش متمايز شود. او به سراسر نبراسكا سفر كرده است تا با باشگاه‌هاي محلي و مربيان واليبال دبيرستان صحبت كند. جان بايلور كه در 30 سال گذشته همه مسابقات واليبال هاسكر را برگزار كرده است، پتيت را چيزي بيش از يك مربي صرف توصيف كرد.
نبراسكايي‌ها واليبال را به عنوان راهي براي ارتقاي دووميداني زنان پذيرفتند. پتيت نيز به نوبه خود يك ذهنيت برنده ارايه كرد. او تيم سال 1995 را به ركورد 32-1 (32 برد و يك شكست) رساند و اولين قهرماني كشور را دشت كرد. با رشد بازي، مسووليت‌هاي پتيت او را به جهات زيادي كشاند. او دو سال پس از اولين قهرماني ملي بازنشسته شد و برنامه را به كوك سپرد؛ دستيار سابقش كه مدت كوتاهي براي پيوستن به تيم ايالات متحده به عنوان دستيار و مربيگري در ويسكانسين ترك كرد. نبراسكا با ركورد 34 بر صفر به پيروزي رسيد و دومين عنوان ملي را در فصل اول كوك به عنوان سرمربي كسب كرد.
كوك به تلاش پتيت براي موفقيت ادامه داد. بيلور گفت: «واليبال نبراسكا واقعا جلوه‌اي از عشق بين اين ايالت، افراد حاضر در آن و اين ورزش است. به دليل نماد N روي پيراهن، آنها فقط نماينده تيم نيستند، بلكه تا حدي نماينده همه ما هستند. احساس غروري كه هر نبراسكايي براي موفقيت خود احساس مي‌كند و احساس غم و اندوه و نااميدي براي چالش‌هاي خود. اين يك رابطه منحصر به فرد است.»
تيم واليبال نبراسكا امسال در حضور 2096 هوادار در روستايي در سنترال سيتي كارش را آغاز كرد. 
NU Coliseum كمي بيش از 4هزار نفر را داخل خود جا داد و محيطي ترسناك را براي رقبا ايجاد كرد. همچنين تعداد زيادي از طرفداران هاسكر بدون بليت ماندند. خانواده‌هايي با بازيكنان جوان و مشتاق واليبال نمي‌توانستند وارد شوند. كوك و پتيت توافق كردند كه بايد به مركز ورزشي بزرگ‌تري بروند.
هر دوي آنها گفتند: ما نگران بوديم كه نسل كاملي از طرفداران واليبال را از دست بدهيم.
كوك سالن را تغيير داد تا 8 هزار طرفدار در آنجا شوند. هر مسابقه واليبال از زمان انتقال يك دهه پيش تاكنون فروخته شده است. دانشگاه حتي در اين فصل 400 صندلي ديگر اضافه كرد و برنامه‌هايي براي اضافه كردن سوييت‌هاي بيشتري در آينده وجود دارد.
نبراسكا در هشت مسابقه از 9 مسابقه پربازديد واليبال كالج امسال يك طرف ماجرا بوده است. كوك در تابستان 2022 شروع به توفان فكري براي مكان‌هاي نوآورانه براي مسابقه كرد. سپس ويسكانسين ميزبان فلوريدا براي يك مسابقه واليبال در مركز كوهل شد و آن مسابقه در مقابل 16هزار و 833 نفر هوادار برگزار شد. اين ركورد حضور در فصل عادي نبراسكا را شكست. نبراسكا نتوانست مقابله كند: ظرفيت سالن آنها فقط 15هزار و 500 نفر است. بنابراين، مدير ورزشي نبراسكا به بزرگ‌ترين صحنه مدرسه نگاه كرد. استاديوم يادبود با 83 هزار و 406 صندلي كه اكنون صدمين سالگرد تاسيس خود را جشن مي‌گيرد.
با وجود تاريخ غني استاديوم در ورزش فوتبال مسابقه واليبال روز چهارشنبه ركورد حضور در ورزشگاه را شكست.
پتيت گفت: «اين نمي‌تواند بدون علاقه زياد به اين ورزش در سراسر ايالت اتفاق بيفتد، اما بدون علاقه زياد زناني كه در سراسر كشور به رقابت مي‌پردازند نيز اين اتفاق نمي‌افتد.»
اين رويداد، به همان اندازه كه غيرمتعارف بود، به عنوان فصل ديگري از كارنامه نوآورانه مدرسه عمل كرد. يك ويديوي تبليغاتي منحصر به فرد 
قبل از مسابقه روي صفحه نمايش عظيم 
Husker Vision پخش شد. مربيان، متخصصان تغذيه، متخصصان روانشناسي ورزشي همگي در مسابقه حضور داشتند. نبراسكا يكي از اولين دانشگاه‌هايي بود كه هر موقعيت را به‌طور خاص براي واليبال به كار گرفت.
بيلور گفت: «واليبال نبراسكا براي پنج دهه پيشتاز اين ورزش بوده و طبيعي است كه مديران تصميم بگيرند يك استاديوم فوتبال براي برگزاري مسابقه نياز دارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون