• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5577 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ شهريور

قرار بود بيش از ۴۰ بمب در محرم منفجر شود

ايسنا| وزير اطلاعات با توضيحاتي درخصوص جنگ تركيبي و مسائل امنيتي كشور يادآور شد: اساسا چند نفر از اين دشمنان دور هم جمع مي‌شوند كه يكي را بكشند تا بتوانند كشته‌سازي درست كنند، گزارش‌هاي فراواني به دست ما مي‌رسد كه سعي دارند از يك آشوب ساختگي بهره ديگري ببرند؛ در اين مدت ما حدود ۴۰۰ بمب جمع كرديم كه بنا بود بيش از ۴۰تا از آنها در ايام دهه محرم در هيات‌ها منفجر شود.
سيداسماعيل خطيب، وزير اطلاعات دولت سيزدهم در برنامه بدون توقف شبكه سه سيما، در اولين حضور خود در يك برنامه تلويزيوني در پاسخ به اين سوال كه تعريف شما به عنوان وزير اطلاعات، از وزارت اطلاعات چيست، گفت: وزارت اطلاعات ثمره انقلاب اسلامي ماست و در آستانه چهلمين سالگرد تاسيس خودش قرار دارد، وزارت اطلاعات در سال ۶۳ براساس مصوبه مجلس و قانون و با ادغام نهادهاي اطلاعاتي مختلف شكل گرفت و تلاش مي‌كند كه يك سرويس اطلاعاتي در تراز نام جمهوري اسلامي باشد و مجموعه‌اي باشد كه بتواند نسبت به آنچه امنيت نظام و كشور و ملت ما تامين مي‌كند، برقرار كند. همچنين لازم است يادي كنم از مرحوم ري‌شهري كه پايه‌گذار اين مجموعه بودند و آنچه داريم از اندوخته‌ها و روحيه انگيزشي افرادي است كه در اين مجموعه تلاش كرده و حتي به شهادت رسيدند.
وي تصريح كرد: نيروهاي وزارت اطلاعات معمولا از ميان افراد انقلابي، خطرپذير، شجاع، متعهد، فداكار و جهادي كه شبانه‌روز خودشان را براي تامين امنيت نظام مي‌گذارند گزينش مي‌شوند. با توجه به گستردگي حساسيت‌هايي كه تمام دستگاه‌هاي اطلاعاتي نسبت به پيشرفت و اقتدار اين كشور دارند، طبيعتا يكي از وظايف مهم در تامين امنيت برعهده وزارت اطلاعات است. اين دستگاه به عنوان رييس شوراي هماهنگي اطلاعات كشور با كمك و ياري و هم‌افزايي با جامعه اطلاعاتي و امنيتي تمام تلاش خود را براي مقابله با هر توطئه‌اي كه در جهت سلب آرامش جامعه و مردم ما هست را به كار گرفته و شرايطي فراهم مي‌كند كه اين آرامش برقرار شود.
وزير اطلاعات يادآور شد: اين وزارتخانه عملا وظايف ۵گانه‌اي را در مبارزه با رژيم صهيونيستي و نظام سلطه، تروريسم، براندازان، جاسوسي و نفوذ، مفاسد اقتصادي و مبارزه با ناكارآمدي برعهده گرفته و همچنان وظيفه خودش مي‌داند با اشراف اطلاعاتي و صيانت از مردم و دارايي‌هاي كشور عزيزمان و هم‌افزايي با تشكيلات اطلاعاتي و اطلاعات مردم و فعال شدن در ديپلماسي پنهان و غيررسمي بتواند در جهت ارتقاي امنيت كشور و اقتدار كشور در سطح منطقه و دنيا عمل كند.
خطيب در پاسخ به اين سوال كه درخصوص اتفاقات سال گذشته كشور چه پيش‌بيني از شرايط داشتيد و آيا هشدارهاي لازم را داده بوديد، گفت: معمولا برآوردهاي امنيتي و اطلاعاتي در دوره آيت‌الله رييسي هر ساله تقديم مسوولان مي‌شود و در اين دو سال هم اين اتفاق افتاده و معمولا هم به تاكيد جامعه اطلاعاتي مي‌رسد و اين گزارش صرفا نگاه وزارت اطلاعات نيست بلكه برآوردي است از مسائل اطلاعاتي و امنيتي توسط كليه دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور. در بيانيه تبييني هم كه با سپاه منتشر كرديم در آنجا به بخش‌هاي قبل، بعد و حين آشوب پرداخته شده ولي به‌طور طبيعي بعضي نكات وجود دارد كه شگفتی‌هايي باعث تقويت آشوب یا عدم آن آشوب مي‌شود و در سال گذشته چنين اتفاقي افتاد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون