• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

محور ديدار بن سلمان با نارندرا مودي

كريدور جديد ريلي- دريايي كليد ‌مي‌خورد

 نخست وزير هند در ديدار با وليعهد عربستان سعودي گفت: كريدور اقتصادي هند- خاورميانه- اروپا، نه تنها هند و عربستان سعودي را به هم پيوند مي‌دهد، بلكه به رشد آسيا و اروپا نيز كمك مي‌كند.
به گزارش هندوستان تايمز، نارندرا مودي، نخست‌وزير هند پس از ديدار با محمد بن سلمان آل سعود، وليعهد عربستان سعودي در دهلي‌نو گفت: عربستان سعودي يكي از مهم‌ترين شركاي استراتژيك هند است.
سران دو كشور در اين ديدار كه در خانه حيدرآباد برگزار شد، صورتجلسه اولين نشست شوراي همكاري راهبردي هند و عربستان را امضا كردند.
مودي در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك گفت: به‌عنوان   دو اقتصاد بزرگ و در حال رشد سريع در جهان، همكاري متقابل ما براي صلح  و ثبات در كل منطقه مهم است و در گفت‌وگوها، چندين برنامه جديد را براي ارتقاي سطح  مشاركت خود طراحي كرده‌ايم.
مودي درباره كريدور اقتصادي بين هند، غرب آسيا و اروپا گفت: ديروز تصميم گرفتيم كار اين كريدور اقتصادي تاريخي را آغاز كنيم، اين كريدور نه تنها دو كشور را به هم پيوند مي‌دهد، بلكه به رشد اقتصادي كشورهاي شريك و اتصال ديجيتال بين آسيا، غرب آسيا و اروپا نيز كمك مي‌كند.
مودي خطاب به بن سلمان گفت: با مديريت شما و چشم‌انداز ۲۰۳۰، عربستان سعودي شاهد رشد اقتصادي فوق‌العاده‌اي بوده است.
محمد بن سلمان با تبريك برگزاري موفقيت‌آميز نشست گروه ۲۰ در هند و معرفي كريدور جديد تجاري ميان هند و كشورهاي عربي گفت: در طول تاريخ رابطه هند و عربستان سعودي، اصلا اختلاف‌نظر وجود نداشته است، اما براي ساختن آينده كشورها و ايجاد فرصت‌هاي جديد همكاري‌هاي جدي وجود دارد و امروز ما روي فرصت‌هاي آينده كار مي‌كنيم.
وي با اشاره به كريدور جديد اقتصادي اظهار داشت: در مورد مديريت اجلاس سران گروه ۲۰ و ابتكارات به دست آمده، از جمله كريدور اقتصادي كه خاورميانه، هند و اروپا را به هم متصل مي‌كند، لازم است كه ما با پشتكار تلاش كرده و اين ايده را به واقعيت تبديل كنيم .
مودي و وليعهد عربستان پيشرفت‌هاي حاصل شده در دو كميته وزيران شوراي همكاري استراتژيك يعني كميته همكاري‌هاي سياسي، امنيتي، اجتماعي، فرهنگي و كميته همكاري‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري را بررسي كرده و درباره تمامي ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط سياسي، امنيتي، دفاعي، تجاري، اقتصادي، فرهنگي و روابط مردمي گفت‌وگو كردند، مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي نيز بخش ديگري از اين گفت‌وگو بود.
محمد بن سلمان در سخناني در اجلاس سران گروه ۲۰ گفت: ما مشتاقانه منتظر يكپارچگي كشورها براي ابتكار عمل در اين كريدور اقتصادي هستيم، مي‌خواهم از كساني كه براي رسيدن به اين هدف و برداشتن گامي اساسي براي ايجاد اين كريدور مهم اقتصادي با ما همكاري كردند، تشكر كنم.
مودي گفت: اين توافق بزرگ، مسيري پايدار براي اتصال و ثبات در سراسر جهان خواهد بود.
گفتني است، روز شنبه هند، امريكا، عربستان سعودي و اتحاديه اروپا در نشست گروه ۲۰ در دهلي‌نو، توافقي تاريخي را براي راه‌اندازي يك كريدور ارتباطي حمل و نقل ريلي هند-خاورميانه-اروپا اعلام كردند.
اين يك ابتكار تاريخي و اولين طرح در نوع خود در زمينه همكاري براي اتصال كشورها و زيرساخت‌هاست، هند، امارات، عربستان سعودي، اتحاديه اروپا، فرانسه، ايتاليا، آلمان و امريكا شركاي اين طرح هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون