• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

ديدار كيم با پوتين از نگاه رسانه‌ها

برخي منابع خبري امريكايي گمانه‌زني مي‌كنند كيم جونگ اون رهبر كره‌شمالي طي هفته جاري به عنوان اولين سفر خود به خارج از شبه جزيره كره در چهار سال گذشته، براي گفت‌وگو با ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روسيه، وارد مسكو شود و اين سفر به معناي ايفاي نقش كره‌شمالي در جنگ روسيه و اوكراين تلقي خواهد شد.
به گزارش بلومبرگ، امريكا مدعي شده است سفر رهبر كره‌شمالي به روسيه و ديدار او با پوتين بر تامين مهمات براي مسكو متمركز خواهد بود. پيونگ‌يانگ و مسكو اتهامات امريكا مبني بر تبادل تسليحات را همواره رد كرده‌اند.
كره‌شمالي صاحب يكي از بزرگ‌ترين انبارهاي توپخانه و راكت‌هاي غير قابل هدايت است.
ترنس روهريگ، استاد امور امنيت ملي در كالج جنگ نيروي دريايي امريكا، در اين باره گفت: «تامين مهمات از كره‌شمالي بعيد است در كوتاه‌مدت در جنگ اوكراين نقش تعيين‌كننده‌اي داشته باشد، اما ادامه جنگ را براي روسيه آسان‌تر مي‌كند.
بخش قابل توجهي از استراتژي پوتين ارزيابي اين است كه روسيه مي‌تواند در جنگ اوكراين در برابر حمايت غرب كه براي بقاي اوكراين ضروري است، دوام بياورد. مهمات بيشتر به پوتين اجازه مي‌دهد اين استراتژي را ادامه دهد.»
بلومبرگ در گزارش خود نوشت: اتحاد جماهير شوروي طي ۷۵ سال، بزرگ‌ترين حامي پيونگ‌يانگ بود و تسليحاتي را كه طي جنگ سال‌هاي ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با كره‌جنوبي، پيونگ‌يانگ نياز داشت، براي اين كشور تامين كرد. حال نيز مهمات كره‌شمالي مي‌تواند براي روسيه زمان بخرد و به صنعت داخلي اين كشور فرصتي براي جبران تقاضاي روزافزون تسليحات بدهد.
ديويد اشمرلر، محقق ارشد در مركز جيمز مارتين امريكا نيز گفت: «افزودن كره‌شمالي به فهرست تامين‌كنندگان تسليحات در جنگ به پر كردن خلأ مهمات و ساير سيستم‌هاي تسليحاتي كه توليدكنندگان تسليحات خود روسيه با مشكل پر كردن آنها مواجه هستند، كمك مي‌كند.»
وي افزود: اين اقدام روسيه و روي آوردن به دريافت كمك نظامي به كره‌شمالي «ممكن است نشان‌دهنده تلاش براي حفظ توليد در داخل باشد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون