• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

رزمايش مشترك امريكا و ارمنستان آغاز شد

اعتماد| مقامات نظامي امريكا اعلام كردند كه ارمنستان رزمايش مشتركي را با نيروهاي حافظ صلح امريكا از روز دوشنبه آغاز كرد.
سخنگوي ارتش امريكا در اروپا و آفريقا چند روز پس از احضار سفير ارمنستان از سوي مسكو به دليل برگزاري رزمايش‌ها و افزايش تنش‌ها، به خبرگزاري فرانسه گفت: مراسم افتتاحيه رزمايش شريك عقاب در مركز آموزشي زار در نزديكي ايروان با حضور حدود ۸۵ سرباز امريكايي و ۱۷۵ سرباز ارمني آغاز شده است.
هفته گذشته وزارت دفاع ارمنستان اعلام كرد كه اين كشور ميزبان رزمايش مشترك ۱۰ روزه با امريكاست.
وزارت دفاع ارمنستان در بيانيه‌اي اعلام كرد: در چارچوب آماده‌سازي براي شركت در عمليات‌هاي صلح‌باني بين‌المللي، رزمايش مشترك امريكا و ارمنستان با عنوان «شريك عقاب ۲۰۲۳» از ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر (۲۰ تا ۲۹ شهريور) در ارمنستان برگزار خواهد شد.
سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در نشست جي۲۰ با اظهار تاسف نسبت به رزمايش برنامه‌ريزي‌ شده امريكا و ارمنستان گفت كه تلاش‌هاي ناتو براي نفوذ در اين منطقه نتيجه خوبي نخواهد داشت.
او گفت: ما هيچ خروجي خوبي در اين نمي‌بينيم كه يك كشور متخاصم ناتو سعي دارد در قفقاز جنوبي نفوذ كند. فكر نمي‌كنم اين براي هيچ ‌كس خوب باشد؛ از جمله ارمنستان. از اين تصميم رهبري ارمنستان متاسفم.
لاوروف همچنين با ذكر اين نكته كه ارمنستان در دو سال گذشته از حضور در رزمايش‌هاي سازمان پيمان امنيت جمعي كه روسيه عضو آن است سر باز زده، گفت كه اقدامات اخير ايروان براي مسكو تعجب‌برانگيز است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون