• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

در صورت ادامه ناكامي در قطر، ممكن است!

كي‌روش جام جهاني بعدي را از خانه تماشا مي‌كند؟

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» كارلوس كي‌روش مربي ۷۰ ساله پرتغالي در 8 بازي كه هدايت تيم‌ ملي قطر را برعهده گرفته فقط در ۲ مسابقه تيمش را برنده از زمين خارج كرده و ثبت ۵ شكست و يك تساوي در كارنامه اين مربي ممكن است حوصله قطري‌هاي كم‌طاقت را سر ببرد و خيلي زود داستان كي‌روش در دوحه به پايان برسد. قطري‌ها در ۸ بازي كه سكان هدايت تيم‌شان را به مربي سابق ايران سپردند نتايج عجيب و غريبي به دست آوردند! از شكست پرگل مقابل پاناما و باخت به كشورهايي مثل كنيا و هاييتي كه نام و نشاني در فوتبال دنيا ندارند براي هواداران تيم ملي اين كشور به هيچ‌وجه پذيرفتني نيست با اين حال پيروزي در برابر مكزيك و جاماييكا و كسب يك نتيجه مساوي در برابر هندوراس در رقابت‌هاي كونكاكاف كه قطري‌ها را به عنوان مهمان افتخاري دعوت كرده بودند مسوولان تصميم‌گيرنده را قانع كرده تا جام ملت‌ها كه زمان زيادي هم به شروع اين بازي‌ها باقي نمانده به مربي پرتغالي تيم‌شان فرصت بدهند. قطر در بازي دوستانه بعدي خود در مقابل تيم ملي روسيه قرار مي‌گيرد. 

اما ادامه حضور كي‌روش در دوحه به نتايج او در جام‌ملت‌ها بستگي دارد. كارلوس كه خيلي دوست دارد در جام‌جهاني بعدي هم حضور داشته باشد با توجه به افزايش سهميه كشورهاي جهان در اين مسابقات شانس زيادي دارد كه حتي با قطر هم به روياي حضور در پنج دوره مهم‌ترين رويداد فوتبالي به عنوان مربي برسد. دستيار اسبق فرگوسن هدايت تيم‌ملي كشورمان را در سه دوره از بازي‌هاي جام‌هاي جهاني برعهده داشت و يك بار با تيم ملي مصر در اين مسابقات حاضر بود و تا شروع جام جهاني بعدي به مرز ۷۳ سالگي مي‌رسد. به‌ طور حتم ناكامي يا موفقيت وي در بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا تاثير زيادي در سرنوشتش خواهد داشت. كارلوس كي‌روش سابق مربيگري در تيم‌هاي ملي پرتغال، ايران، آفريقاي جنوبي، امارات، مصر و كلمبيا را دارد تا از لحاظ جغرافيايي تجربه كار در قاره‌هاي مختلف را داشته باشد. 
سابقه طولاني همكاري كي‌روش با تيم ملي كشورمان از او يك مربي ماندگار در ذهن مردم فوتبال دوست كشورمان باقي گذاشته است. مربي كه دو دوره صعود تيم ملي كشورمان به جام‌جهاني با هدايت او حاصل شد اما در دوره قبلي جام جهاني به شكل عجيبي جانشين‌ اسكوچيچ شد اما نتوانست نتايج قابل توجهي كسب كند‌. كارلوس در دو دوره از رقابت‌هاي جام ‌ملت‌هاي‌ آسيا كار هدايت ملي‌پوشان كشورمان را برعهده داشت و در اين بازي‌ها هم ناكام بود، حالا حضور او روي‌ نيمكت قطر و تقابل احتمالي اين مربي جنجالي با تيم ‌ملي كشورمان تحت هدايت قلعه‌نويي مي‌تواند از لحظات جذاب جام ملت‌هاي پيش رو باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون