• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5582 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور

عراق در مرز سوريه ديوار بتني مي‌سازد

 عراق در مرز با سوريه به منظور جلوگيري از عبور تروريست‌ها يك ديوار بتني به طول ۵۰ كيلومتر و با اعتبار افزون بر ۱۵ ميليارد دينار عراقي مي‌سازد.
هيات وزيران عراق به تازگي در جلسه هفتگي خود با اختصاص افزون بر ۱۵ ميليارد دينار عراقي براي ساخت ديوار بتني در منطقه ششم مرز عراق و سوريه در ادامه ديوار قبلي در منطقه شرجي الراوي در جنوب تپه صفوك موافقت كرد.
دفتر رسانه‌اي هيات دولت عراق در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: شوراي وزيران اين كشور در راستاي دستورات فرماندهي كل قواي عراق مبني بر تقويت امنيت مرزهاي اين كشور، با اختصاص مبلغ ۱۵ميليارد و ۱۴۰ ميليون و ۴۰۰ هزار دينار عراقي به وزارت دارايي از محل تخصيص ذخيره اضطراري براي پرداخت به وزارت كشور جهت ساخت ديوار بتني در منطقه ششم مرز عراق و سوريه موافقت كرد.
اطلاعيه هيات دولت عراق مي‌افزايد: اين ديوار بتني در ادامه ديوار قبلي از منطقه شارجي الراوي در جنوب تل صفوك با عبور از وادي العجيج به سمت طريفاوي به طول ۵۰ كيلومتر به مدت سه سال ساخته مي‌شود و اجراي آن بر اساس مفاد ماده ۶ قانون بودجه عمومي دولت مركزي منوط به مناقصه عمومي است. به گزارش ايرنا، عراق چند سال است كه براي تامين مرز خود با سوريه فعاليت مي‌كند، زيرا برخي بقاياي گروه تروريستي داعش در تلاش براي تردد در اين مرز هستند.
كارشناسان مسائل منطقه معتقدند تا زماني كه نظاميان متجاوز امريكايي در سوريه و عراق حضور غيرقانوني دارند، رفت وآمد تروريست‌ها به دو كشور ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون