• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5582 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور

اوكراين به دنبال شكايت از سه عضو اتحاديه اروپا

 پس از اعمال ممنوعيت واردات غلات اوكراين از سوي سه كشور لهستان، اسلواكي و مجارستان، كي‌يف قصد دارد روز دوشنبه از اين كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به سازمان تجارت جهاني شكايت كند.
به گزارش بلومبرگ، تاراس كاچكا، معاون وزير اقتصاد اوكراين به بلومبرگ گفت: دولت كي‌يف همچنين در حال بررسي اقداماتي تلافي‌جويانه براي برخي محصولات غذايي وارداتي از لهستان، اسلواكي و مجارستان است، مگر اينكه محدوديت‌ها تا روز جمعه برداشته شوند. اين اقدامات ممكن است واردات پياز و سيب از لهستان و خودروهاي مجارستاني را هدف قرار دهد.
بر پايه اين گزارش، اوكراين نزديك‌ترين همسايگان خود در اتحاديه اروپا را تحت فشار قرار مي‌دهد تا بازارهاي‌شان را به روي غلات، دانه‌هاي روغني و روغن آفتابگردان اين كشور باز كنند؛ صادراتي كه درآمد حياتي براي اوكراين به همراه دارد.
كميسيون اروپا ممنوعيت ورود غلات اوكراين به پنج كشور اروپايي را كه نيمه شب جمعه (۲۴ شهريور) به پايان رسيد، تمديد نكرد و كي‌يف نيز با اعمال محدوديت‌هاي جديد براي جلوگيري از انباشت غلات خود در اتحاديه اروپا موافقت كرد.
اين در حالي است كه سه كشور لهستان، اسلواكي و مجارستان با انتقاد از عملكرد اتحاديه اروپا تاكيد كردند كه به‌طور يك‌جانبه بر واردات غلات اوكراين ممنوعيت اعمال مي‌كنند.
گفتني است ممنوعيت واردات محصولات اوكراين از دوم ماه مه (۱۲ ارديبهشت) اعمال شده و شامل پنج عضو اتحاديه اروپا واقع در همسايگي اوكراين شامل لهستان، مجارستان، اسلواكي، روماني و بلغارستان است.
بر اساس اين ممنوعيت‌ها، مسوولان ترانزيت محصولات كشاورزي اوكراين مي‌توانستند چهار محصول از كي‌يف شامل گندم، ذرت، كلزا و آفتابگردان را از طريق پنج كشور اروپاي شرقي حمل و نقل كنند، اما نمي‌توانستند اين محصولات را در بازارهاي داخلي اين پنج كشور عرضه كرده يا براي مصارف آتي ذخيره‌سازي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون