• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5582 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور

زير پوست حوادث

خودكشي ديگر در مجتمع نگين شيراز

 پيش از ظهر روز 26 شهريور ماه جاري حوالي ساعت 11 يك پسر جوان به نام «ع.ر» با حضور در مجتمع نگين معالي‌آباد شيراز خود را از ارتفاع به پايين پرتاب كرد و دست به خودكشي زد. بر اثر سقوط از ارتفاع او دچار شكستگي در ناحيه‌هاي مختلف بدن شد اما خوشبختانه جان خود را از دست نداد‌. او بلافاصله به يكي از بيمارستان‌هاي شيراز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته است. يك منبع آگاه به فارس گفته است: «اين پسر جوان كه 19 سال سن دارد مبتلا به بيماري افسردگي است و سابقه دو بار خودكشي نيز دارد.» چندي پيش نيز يك زن ميانسال خود را از اين مجتمع به پايين پرت كرده بود. برخلاف مشاهده اتفاق مشابه در مدت زمان كوتاه اقدامات لازم جهت مسدود كردن راه‌هاي دسترسي به فضاي باز اين مجتمع صورت نگرفته است.


بسته شدن پرونده مجرم سابقه‌دار با شليك گلوله پليس

ساعت 21 و 30 دقيقه روز يكشنبه ۲۶ شهريور ماه امسال عوامل گشت موتورسوار كلانتري ۱۰۱ تجريش در محدوده بلوار كاوه متوجه زورگيري با سلاح سرد توسط سرنشينان يك دستگاه موتوسيكلت و درخواست كمك احدي از شهروندان براي دستگيري سارقان مي‌شوند. سارقان با اطلاع از حضور پليس در محل و بدون توجه به دستور ايست اقدام به فرار كرده و با وجود شليك‌هاي متعدد تير اخطار از سوي ماموران همچنان به فرار خود ادامه مي‌دهند. با گذشت ۱۰ دقيقه از تعقيب و گريز و تلاش سارقان براي فرار از دست پليس نهايتا ماموران در بالاي پل صدر با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح اقدام به تيراندازي به سمت سارقان مي‌كنند كه به علت اصابت گلوله پليس به راننده موتوسيكلت و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه موتوسيكلت با گاردريل پل برخورد و متوقف مي‌شود. با متوقف شدن سارقان و قبل از هرگونه اقدام براي به‌كارگيري سلاح سرد از سوي سرنشين موتوسيكلت، ماموران اقدام به دستگيري اين شخص كرده و در بازرسي از او يك قبضه سلاح سرد از نوع تبر، يك عدد افشانه و يك عدد شوكر كشف مي‌شود.با توجه به اصابت گلوله به راننده موتوسيكلت و شدت جراحت ناشي از برخورد با گاردريل بلافاصله طي هماهنگي با مركز اورژانس اين شخص به بيمارستان منتقل و با وجود انجام اقدامات درماني ازسوي تيم پزشكي بيمارستان فوت مي‌كند.در تحقيقات از متهم دستگير شده و اعتراف صريح اين شخص به اقدام به زورگيري، مشخص شد كه اين دو سارق زورگير داراي نسبت فاميلي نزديك با يكديگر (پسرخاله و هر دو حدودا ۳۰ ساله) بوده و داراي سوابق متعدد در زمينه ارتكاب جرايم مختلف مرتبط با موادمخدر، زورگيري، شرارت، كيف‌قاپي، سرقت گوشي تلفن همراه، نزاع و درگيري، سرقت داخل خودرو و... هستند.صادق ضروني، سركلانتر يكم پليس پيشگيري تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: «پرونده مربوطه درخصوص اين تعقيب و گريز تشكيل و تحقيقات از متهم دستگير شده جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي در دستور كار قرار گرفته است.»


قتل دوست قديمي پس از مصرف شيشه

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري مردي كه در پي مصرف روانگردان شيشه اقدام به قتل دوستش كرده بود، خبر داد. علي وليپور گودرزي گفت: «حوالي ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه هجدهم اسفند ماه سال گذشته، كشف جسد مرد جواني در سرويس بهداشتي خانه‌اش در خيابان رضايي محله تهرانسر ازسوي همسايه‌ها به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع داده شد كه در پي آن با دستور مقام قضايي، رسيدگي به موضوع به كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي واگذار شد.» او گفت: «در همين راستا تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به محل حادثه رفته و با جسد مردي حدودا ۳۰ ساله‌ در سرويس بهداشتي مواجه شدند كه بر اثر ضربه به سرش به قتل رسيده و بند كلاه هودي‌اش به دور گردنش پيچيده شده بود. كارآگاهان در بررسي‌هاي ابتدايي متوجه شدند كه همسايه‌ها جسد مقتول را كشف كرده‌ و تردد مشكوك يك فرد ناشناس را در ساختمان ديده‌اند.» رييس پليس آگاهي تهران گفت: «همين سرنخ كافي بود تا كارآگاهان با اقدامات ‌اطلاعاتي متوجه شوند، فرد ناشناسي كه در ساختمان تردد داشته، دوست قديمي مقتول بوده و از گذشته با او مراودات مالي داشته است كه همين موضوع، شك تيم جنايي را برانگيخت. آنان با بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند، مقتول به دلايل نامشخصي با دوست خود درگير شده و در جريان اين نزاع به قتل رسيده است.» او گفت: «تحقيقات ادامه داشت تا اينكه با اقدامات اطلاعاتي گسترده مخفيگاه متهم در جنوب تهران شناسايي شد. در همين راستا كارآگاهان با دستور قضايي اين فرد را بازداشت و به مقر انتظامي منتقل كردند. همچنين گوشي سرقت شده از مقتول در بازرسي از خانه متهم كشف و ضبط شد.» وليپور گودرزي گفت: «متهم در جريان تحقيقات با اظهارات ضد و نقيض قصد داشت تا مسير پرونده را تغيير دهد، اما پس از مواجهه با شواهد و مدارك موجود مبني بر دست داشتن در اين جنايت هولناك، به قتل دوست خود اعتراف كرد و گفت، با مقتول در خانه‌اش مشغول مصرف مواد مخدر شيشه بوده كه ناگهان دوستش به قصد اينكه متهم را مورد آزار و اذيت قرار دهد به او حمله كرده است. متهم نيز در جريان اين درگيري با يك سنگ بزرگ كه در خانه بود به سر او ضربه‌اي وارد كرده و پس از جنايت، بند كلاه هودي مقتول را دور گردنش انداخته و جسد را به سرويس بهداشتي كشانده است.» به گفته رييس پليس آگاهي پايتخت با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي متهم براي كشف جرايم احتمالي و روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون