• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5585 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱ مهر

اگر عادل گزارشگر بازي النصر بود

شهرام اصغري

 

با اينكه همگان مي‌بينيم همين عربستان چطور با برخي تغييرات مديريتي و تغيير نگاه به مسائل روز دنيا به پيشرفت و توسعه خود، سرعت بسيار خوبي داده است، اما همچنان هستند برخي  مديران ما كه فقط دنده عقب مي‌روند! انگار نه انگار كه در طول يك‌سال گذشته مردم در مورد لزوم برخي تغييرات اعتراض كرده‌ و سختي كشيده‌اند! يكي از اصلي‌ترين لوازم و ابزارهاي توسعه هر كشوري، رسانه‌ها هستند كه بايد در مواجهه با مسائل، ناهنجاري‌ها و معضلات؛ صادقانه و حرفه‌اي برخورد كنند و ايرادها و نقص‌ها را نشان دهند و برجسته‌سازي كنند.
در جريان بازي پرسپوليس مقابل النصر وقتي پاي مهدي ترابي در چاله‌هاي ورزشگاه آزادي گير كرد و پيچيد، متاسفانه گزارشگر بازي اصلا در مورد كيفيت افتضاح چمن و زمين مسابقه «يك كلمه» هم به زبان نياورد! ما از مجريان و گزارشگران فعلي صداو‌سيما توقع نداريم مثل عادل جسور و شجاع باشند و در حين گزارش از خجالت مديران كم‌كار و بي‌سواد درآيند، اما واقعا سكوت كردن در مقابل چيزي كه كاملا توي ذوق مي‌زند و سوژه تمام شبكه‌هاي رسانه‌اي شده، آدم را نگران و نااميد مي‌كند! 
خداي ناكرده ما توقع نداريم گزارشگر بازي به مسائل كلان و سياسي ورود كند، اما واقعا يك كلمه هم در مورد كيفيت فاجعه‌بار چمن آزادي حرف نزدن، هنر مي‌خواهد. اين تنها باعث مي‌شود تصور كنيم در پيرامون ما تعداد مديراني كه دنده عقب مي‌روند، خيلي بيشتر از اينها هستند! در مقابل، ديديم گزارشگر سعودي حرف‌هايش را با ادبيات خاصي مي‌زند و ايران و ايراني را تحقير مي‌كند و مديران صدا و سيماي ما هم خودشان را به كوچه علي‌چپ مي‌زنند! 
مسوولان رسانه‌ها بدانند ديگر هيچ چيزي را نمي‌توان اينچنين ماست‌مالي كرد تا مردم از واقعيت‌هاي روشن بي‌خبر باشند! ديگر آن روزگار و آن دوران در اين دنياي كوچك تمام شده و فقط ندانم‌كاري برخي مسوولان، باعث خسارت بيشتر و افزايش هزينه‌ها به ايران عزيز مي‌شود. اما اگر عادل فردوسي‌پور گزارشگر اين بازي بود، چه اتفاقي مي‌افتاد؟! عادل فقط با چند كلمه و كمي طنز و خنده كاري مي‌كرد، از وزير ورزش گرفته تا مديران تجهيز و نگهداري ورزشگاه آزادي و ... سينه‌خيز به سمت استوديو 90 بروند و خودشان را براي دفاع از عملكرد و حيثيت خود آماده كنند! اما حالا انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون