• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5593 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسوولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و مهمانان كنفرانس وحدت:

قمار عادي‌سازي روابط با صهيونيست‌ها محكوم به باخت است

در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسوولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي، مهمانان كنفرانس وحدت و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، احساس خطر قدرت‌هاي زورگو از تعاليم قرآن كريم را علت طراحي‌هاي آنها براي اهانت به اين كتاب الهي خواندند و با تاكيد بر اينكه راه مقابله با دخالت امريكا و قدرت‌هاي زورگو، اتحاد كشورهاي اسلامي و اتخاذ خط‌مشي واحد در مسائل اساسي است، گفتند: قمار عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي مانند شرط‌بندي روي اسب بازنده، محكوم به باخت است، چراكه نهضت فلسطين امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از هميشه است و رژيم غاصب، رفتني و در حال مرگ است. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك عيد بزرگ و نوراني ميلاد پيامبر اعظم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، فهم بشري از فهم شخصيت والاي آن بزرگوار و زبان بشر را از بيان فضائل آن حضرت قاصر دانستند و گفتند: خورشيد تابان پيامبر اعظم بر گردن همه آحاد بشريت حق دارد و همه مديون او هستند، چراكه پيامبر همچون طبيبي ماهر و حاذق، نسخه معرفتي و عملي علاج همه دردهاي اصلي مانند فقر، جهل، ظلم، تبعيض، شهوات، بي‌ايماني، بي‌هدفي، مفاسد اخلاقي و آسيب‌هاي اجتماعي را به بشر عرضه كرده است. ايشان با اشاره به ارزشمندي حق حيات نزد همه عقلاي عالم به عنوان بالاترين حق انساني افزودند: خداوند در قرآن مي‌فرمايد پيامبر حياتي ابدي به شما مي‌بخشد كه سعادت دنيا و آخرت شما را تامين مي‌كند كه اين حيات تمام‌شدني و آسيب‌پذير نيست بنابراين همه، مديون پيامبر هستيم و ايشان بر بشريت حق حيات دارند. رهبر معظم انقلاب با استناد به آيه‌اي از قرآن كريم، راه اداي دِين به پيامبر را «جهاد كامل در راه خدا» خواندند و گفتند: معناي جهاد فقط جهاد با سلاح نيست، بلكه جهاد در همه ميدان‌ها اعم از علم، سياست، معرفت و اخلاق مصداق دارد و با جهاد در اين عرصه‌ها مي‌توان اداي دين به آن وجود مقدس را تا حد توان انجام داد. ايشان با تاكيد بر اينكه امروز دشمني با اسلام از هميشه آشكارتر است، نمونه‌اي از اين دشمني‌ها را اهانت جاهلانه به قرآن دانستند و خاطرنشان كردند: يك ابله جاهل اهانت مي‌كند و يك دولتي، حمايت مي‌كند كه اين نشان مي‌دهد مساله صرفا يك اقدام در صحنه و اهانت‌آميز نيست. 
رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: به آن انسان نادان و جاهل كاري نداريم كه براي تامين مقاصد عناصر پشت پرده، خود را به شديدترين مجازات‌ها و اعدام محكوم مي‌كند، بحث بر سر طراحان اين جنايت‌ها و كارهاي نفرت‌انگيز است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، خيال تضعيف قرآن با اين اقدامات را واهي و موجب افشاي باطن دشمنان قرآن دانستند و افزودند: قرآن، كتاب حكمت و معرفت و انسان‌سازي و بيداري است و دشمني با قرآن، در حقيقت دشمني با اين مفاهيم والاست. البته قرآن براي قدرت‌هاي فاسد تهديد است، چراكه هم ظلم را محكوم مي‌كند هم انسان زير ستم را كه تن به ستم‌پذيري داده، ملامت مي‌كند. ايشان توجيه اهانت به قرآن با ادعاهاي تكراري، دروغ و غلطي همچون آزادي بيان را باعث بي‌آبرويي مدعيان دانستند و گفتند: آيا در كشورهايي كه به بهانه آزادي بيان اجازه اهانت به قرآن داده مي‌شود، اجازه تعرض به نمادهاي صهيونيستي را هم مي‌دهند؟ با چه زباني از اين روشن‌تر مي‌توان اثبات كرد كه اينها تحت سلطه صهيونيست‌هاي ظالم، جنايتكار و غارتگر دنيا هستند. رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌شان با اشاره به مناسبت هفته وحدت، سران و سياستمداران كشورهاي اسلامي و صاحب‌نظران و نخبگان جهان اسلام را به تفكر روي اين پرسش فراخواندند كه «دشمن اتحاد كشورهاي اسلامي كيست و اتحاد مسلمانان به چه كساني ضرر مي‌زند و مانع دست‌درازي و غارتگري و دخالت‌هاي آنها مي‌شود؟» ايشان با تاكيد بر اينكه اتحاد كشورهاي اسلامي در منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا مانع دزدي، زورگويي و دخالت‌هاي امريكا خواهد شد، گفتند: امروز امريكا به كشورهاي منطقه ضربه سياسي و اقتصادي مي‌زند، نفت سوريه را مي‌دزد، داعش ظالم و وحشي و خونخوار را در اردوگاه‌هاي خود محافظت و نگهداري مي‌كند تا در روز نياز دوباره به ميدان بياورد و در امور كشورها دخالت مي‌كند، اما اگر همه متحد باشيم و ايران، عراق، سوريه، لبنان، عربستان، مصر، اردن و كشورهاي حاشيه خليج فارس خط‌مشي واحدي را در مسائل اساسي و كلي اتخاذ كنند، قدرت‌هاي زورگو نمي‌توانند و جرات نمي‌كنند در امور داخلي و سياست خارجي آنها دخالت كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ما همچنانكه بارها گفته‌ايم هيچ‌ كسي را به جنگ و اقدام نظامي تشويق نمي‌كنيم و از آن اجتناب هم مي‌كنيم، بنابراين دعوت به با هم بودن و اتحاد، براي جلوگيري از جنگ‌افروزي امريكاست، چراكه آنها جنگ‌افروزي مي‌كنند و همه جنگ‌هاي منطقه عامل خارجي دارد .
ايشان تعمق همه سران و شخصيت‌هاي جهان اسلام روي مساله حياتي اتحاد را ضروري خواندند و در خصوص مساله ديگر منطقه يعني جنايت‌هاي مستمر رژيم صهيونيستي گفتند: امروز اين رژيم نه فقط از جمهوري اسلامي ايران، بلكه از همه كشورهاي اطراف خود همچون مصر و سوريه و عراق نيز لبريز از كينه و غيظ است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي علت اين كينه و عصبانيت را ممانعت كشورها در برهه‌هاي مختلف از تحقق هدف آنها يعني غصب نيل تا فرات خواندند و افزودند: آنها سرشار از كينه و غيظ هستند البته به تعبير قرآن كه مي‌گويد: «خشمگين باشيد و از اين خشم بميريد.» آنها در حال مرگ هستند و به ياري پروردگار اين آيه درباره رژيم غاصب در حال تحقق است.
ايشان مساله فلسطين و غصب و بيرون راندن ملتي از خانه‌هاي خود و شكنجه و كشتار آنها را مساله اولِ چند ده سال اخير دنياي اسلام خواندند و تاكيد كردند: نظر قطعي جمهوري اسلامي اين است دولت‌هايي كه قمار عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي را سرمشق كار خود قرار دهند، ضرر خواهند كرد، چراكه اين رژيم رفتني است و آنها در حال شرط‌بندي روي اسب بازنده هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جوانان فلسطيني و نهضت ضد غصب و ضد ظلم فلسطين را امروز سرزنده‌تر، با نشاط‌تر و آماده‌تر از هميشه دانستند و گفتند: ان‌شاءالله اين نهضت به نتيجه خواهد رسيد و همچنانكه امام بزرگوار از رژيم غاصب به سرطان تعبير كردند، اين رژيم به دست خودِ مردم فلسطين و نيروهاي مقاومت در كل منطقه ريشه‌كن خواهد شد. ايشان در پايان ابراز اميداوري كردند كه امت اسلامي با عنايت پروردگار بتواند با سربلندي و شرافت و رفعت از استعدادهاي بي‌نظير طبيعي و انساني خود استفاده حداكثري كند. در ابتداي اين ديدار رييس‌جمهور در سخناني با اشاره به مجاهدت‌هاي پيامبر اكرم(ص) براي ساختن انسان و جامعه مبتني بر «توحيد» و «عدالت»، ايستادگي در برابر دشمني‌ها و همچنين مقاومت در راه هدف را از مهم‌ترين آموزه‌هاي پيامبر اعظم برشمرد و گفت: انسجام جهان اسلام بر محور انديشه وحدت و مقاومت و نفي تكفير و سازش، نويدبخش شكل‌گيري تمدن نوين اسلامي خواهد بود.
آقاي رييسي با اشاره به ظهور جلوه‌هاي نصرت و هدايت‌ الهي در تجربه انقلاب اسلامي ايران، اتكا به خدا و اعتماد به مردم و بهره‌مندي از مزيت‌هاي نسبي جهان اسلام را عوامل پيشرفت و پيروزي در برابر اراده بدخواهان دانست و افزود: سازش بعضي دولت‌ها با رژيم صهيونيستي براي آنها امنيت‌ساز نخواهد بود، چراكه اين رژيم رو به زوال و پيروزي مقاومت، نزديك است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون