• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5597 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۷ مهر

راه‌اندازي مركز نوآوري پزشكي در كشور با مشاركت همراه اول

تفاهمنامه همكاري همراه اول و دانشگاه علوم پزشكي تهران براي راه‌اندازي و توسعه مركز نوآوري مشترك منعقد شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، تفاهمنامه «راه‌اندازي و توسعه مركز نوآوري مشترك» دانشگاه علوم پزشكي تهران و همراه اول روز شنبه 15 مهر 1402 با حضور مهدي اخوان بهابادي مديرعامل همراه اول، حسين قناعتي رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران و مديران ارشد هر دو مجموعه در برج همراه اول برگزار شد. رويكرد اين تفاهمنامه، توسعه خدمات حوزه سلامت ديجيتال، هوش مصنوعي و فناوري‌هاي نوين در آموزش پزشكي با تكيه بر توان و فعاليت‌هاي دانش بنيان است.

سرويس‌هاي ديجيتال متعددي را در همكاري با بخش‌هاي مختلف توسعه داده‌ايم

اخوان بهابادي، مديرعامل همراه اول در اين مراسم با اشاره به جايگاه اپراتور اول تلفن همراه در كشور و فعاليت روزانه 70 ميليون كاربر روي شبكه آن، اظهار كرد: بيش از 100 ميليون سيمكارت واگذار شده در كشور داريم و با تكيه بر اين ظرفيت، سرويس‌هاي بومي و سكوهاي ديجيتال متعددي را توسعه داده‌ايم. وي خاطرنشان كرد: سرويس‌هاي بومي متعددي را نيز در همكاري با بخش‌هاي مختلف توسعه داده‌ايم كه به عنوان مثال پلتفرم «شاد» يكي از آنهاست كه همزمان با شيوع كرونا به سرعت توسعه يافت. اخوان بهابادي افزود: صفر تا صد توسعه و راه‌اندازي شبكه شاد در همراه اول انجام شد كه درنهايت اجازه يك روز وقفه در روند نظام آموزشي كشور را نداد و اكنون كه سيستم آموزشي به حالت عادي بازگشته و مدارس حضوري است نيز بيش از 8 ميليون دانش‌آموز در حال استفاده از اين شبكه هستند.

اين تفاهم منجر به خلق پلتفرمي براي تمامي مراكز دانشگاهي مي‌شود

حسين قناعتي، رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران نيز با اشاره به صرفه‌جويي گسترده‌اي كه اجرايي شدن اين تفاهمنامه مي‌تواند به دنبال داشته باشد، اظهار كرد: باتوجه به اينكه نگاه ما معطوف به گسترش سلامت است، اجراي اين تفاهمنامه مي‌تواند منجر به توسعه پلتفرمي شود كه مورد استفاده ساير مراكز دانشگاهي نيز قرار گيرد و حتي رغبت مشتريان بين‌المللي را نيز برانگيزد. وي با تاكيد بر اينكه كشورهاي همسايه نظير عربستان درآمد حدود 20 ميليارد دلاري از محل توريسم سلامت دارند، گفت: مي‌توانيم رقابت جدي با آنها در اين حوزه و البته با تكيه بر ظرفيت‌هاي ديجيتال كشور داشته باشيم، زيرا به عنوان مثال يكي از دلايل اقبال گردشگران سلامت به درمان در تهران، كيفيت بالا و قيمت مناسب خدمات است، چراكه يك پيوند مغز استخوان در بيمارستان‌هاي دولتي تهران حدود 10 هزار دلار براي بيماران خارجي هزينه دارد كه اين عمل در خارج از كشور همانند تركيه و هند كمتر از 50 هزار دلار نيست. قناعتي افزود: بنابراين در مسير پيش رو نيازمند كمك همراه اول در حوزه‌هاي سخت‌افزاري، نرم‌افزاري، فكري و مهندسي هستيم. گفتني است در راستاي اين همكاري مشترك قرار است طرح كلان زيست بوم توسعه سلامت ديجيتال و هوش مصنوعي در نظام سلامت و فناوري‌هاي نوين آموزش پزشكي جهت استفاده در مراكز پزشكي، درماني و بيمارستاني ارايه شود. همراه اول در اين مسير با استفاده از پتانسيل‌هاي بالفعل خود اقدام به راه‌اندازي و توسعه زيرساخت مركز نوآوري با هدف ايجاد، توسعه و زمينه‌سازي شكل‌گيري فعاليت گروه‌هاي علمي تخصصي در موضوعات بين رشته‌اي حوزه سلامت و فناوري اطلاعات مي‌كند. ايجاد زمينه ارتباط، معرفي و هماهنگي‌هاي لازم براي همكاري مراكز پزشكي، درماني و ساير نهادهاي مرتبط به منظور پيشبرد اهداف اين تفاهمنامه نيز بخشي از تعهدات دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون