• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5599 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۹ مهر

خبر خوب «اعتماد» براي زنان ايراني

امكان حضور زنان ايراني در بزرگ‌ترين ماراتن جهان فراهم شد

روزبه ‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، مسابقات دوي ماراتن به صورت مجازي مدت‌هاست كه در كشورهاي مختلف دنيا برگزار مي‌شود و حالا با اطلاعاتي كه خبرنگار اعتماد به آن دست پيدا كرده، اين مسابقات براي ثبت‌نام زنان ايراني هم بلامانع اعلام شده است.

بزرگ‌ترين ماراتن جهان مخصوص زنان، ماراتن زنان ناگويا در كشور ژاپن است كه مسوولان برگزاري اين مسابقات براي بازي مجازي آنلاين خود، ورود زنان ايراني را بلامانع اعلام كردند.

بزرگ‌ترين فستيوال دو زنان در جهان روز يكشنبه دهم مارس 2024 (۲۰ اسفند سال جاري) با بيش از 20,000 شركت‌‌كننده، به همراه 3,500 ورودي بين‌المللي برگزار مي‌شود. مسابقه 24 كيلومتري دارنده نشان پلاتينوم مسابقات جاده‌اي است و توسط ركوردهاي گينس جهاني به عنوان بزرگ‌ترين ماراتن زنان در جهان در سال 2012 ثبت شده است.

انتظار مي‌رود اين مسابقات كه پنج ماه قبل از بازي‌هاي المپيك 2024 پاريس برگزار مي‌شود، توجه و هيجان خاصي از طرف كشور ميزبان و كشورهاي خارجي به خود جلب كند، چراكه اين مسابقات آخرين ارزيابي براي تيم ماراتن زنان ژاپني و فرصتي براي تمام ورزشكاران در سراسر دنياست تا مهارت‌هاي خود را قبل از المپيك بسنجند و آمادگي لازم را كسب كنند. اما ديگر خبر خوب براي زنان كشورمان كه به زيورآلات هم علاقه دارند،‌ اين است كه شركت‌كنندگاني كه مسابقه را به پايان برسانند مدالي مي‌گيرند كه به‌طور مخصوص از طرف جواهرساز لوكس بين‌المللي، تيفاني و شركاي تجاري آن طراحي شده است!

يكي ديگر از جذابيت‌هاي خاص دو ماراتن اين است كه تا زماني كه يك دونده باشيد و اين ورزش را دوست داريد، مي‌توانيد با بهترين ورزشكاران جهان، حتي ورزشكاران آينده المپيك، در يك مسابقه و تحت يك شرايط رقابت كنيد. آقاي پيتر كه يكي از مسوولان برگزاري اين بازي‌هاست در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد ضمن تاييد خبر آزاد بودن ثبت‌نام ‌زنان ايراني براي شركت در اين مسابقات گفت: ماراتن زنان ناگويا 2024 ورود تمامي زنان در هر سطحي را خوش‌آمد مي‌گويد، ما از دوندگان سريع كه مي‌خواهند خود را در يك مسابقه پر رقابت به چالش بكشند، از دوندگاني كه براي اولين‌بار يك رقابت را مدنظر دارند تا دوندگاني كه مي‌خواهند دويدن در يك مسابقه جاده‌اي تمام زنانه را تجربه كنند دعوت به عمل مي‌آوريم!

ثبت‌نام براي زنان و دختران ايراني‌ براي شركت در اين مسابقات هم‌ مثل تمام ‌زنان ‌جهان‌آزاد است. اما زنان ‌علاقه‌مند كشورمان براي كسب اطلاعات بيشتر و‌ ثبت‌نام جهت شركت در اين مسابقات به وب‌سايت رسمي ماراتن به آدرس زير مراجعه كنند: https: //womens-marathon.nagoya/en/outline

اين آدرس وب‌سايت از طريق انتشار اين خبر در وب‌سايت اعتمادآنلاين نيز قابل دسترسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها