• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5599 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۹ مهر

پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

هر كس قانون سقف قرارداد را گذاشته خودش منبع فساد است!

ضربه سر بازيكن گل گهر از خط رد شده بود

به گزارش «اعتماد» در يكي از مسابقات هفته پنجم ليگ برتر، پرسپوليس موفق شد با تك گل شهاب زاهدي در ورزشگاه آزادي، گل‌گهر سيرجان را شكست بدهد. پس از پايان اين بازي شاگردان گل‌محمدي، جشن قهرماني در سوپرجامي كه فصل گذشته موفق به كسب آن شده بودند را برپا كردند اما ۲۴ ساعت بعد با حكم كميته انضباطي از اين تيم يك امتياز كسر شد تا شادي هواداران سرخ دوست خيلي هم دوام نداشته باشد! براي بررسي فني مسابقه و حواشي پس از آن با ضيا عربشاهي، يكي از بازيكنان دهه شصت پرسپوليس گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

پرسپوليس مقابل گل‌گهر برنده از زمين خارج شد. ارزيابي فني شما از اين مسابقه چيست؟

خب پرسپوليس از ليگ قهرمانان آسيا بر مي‌گشت و بچه‌ها كه در مقابل آن تيم از ابتدا خيلي خوب بازي كرده بودند و يك مسابقه سنگين محسوب مي‌شد به تهران برگشتند و پس از سه، چهار روز به مصاف گل‌گهر رفتند. بچه‌هاي پرسپوليس دوست داشتند اين بازي را هم ببرند و با نيت برد وارد زمين شدند و در كل يك بازي هوشيارانه را به نمايش گذاشتند و توانستند گل‌گهر را ببرند. گل‌گهر هم تيمي نبود كه به راحتي گل بخورد اما پرسپوليس خيلي خوب فشار آورد و مالكيت توپ هم به خوبي در اختيار داشتند.

نقطه ضعف پرسپوليس چه بود؟

مي‌خواهم اين طور بگويم كه حتما يكي، دو تا مهاجم خوب مي‌خواهد و يحيي هم با نبودن مهاجم دستش تنگ است! البته در بقيه پست‌ها نفرات خوبي دارد.

به نظر شما توپ از خط دروازه پرسپوليس رد شده بود؟

پرسپوليس هيچ ‌وقت نبايد به يك گل اكتفا كند. وقتي يك گل را مي‌زند براي من تعجب‌آور است كه چرا براي زدن دومي و سومي برنامه ندارد؟ يك گل نقطه اطميناني براي هيچ تيمي نيست. اما درباره سوال شما بايد بگويم به لحاظ وجداني نظرم اين است توپ از خط رد شده بود چند سانتي‌متر هم رد شده بود و نمي‌توانم دروغ بگويم چون تيم خودم بوده و سه امتياز براي‌مان مهم بود. البته اين از بدبختي فوتبال ما هست كه وقتي مي‌گويبم حرف اول را در فوتبال آسيا مي‌زنيم اما VAR نداريم. اين براي فوتبال ما خيلي بد است.

اگرVAR بود براي پرسپوليس هم يك پنالتي گرفته مي‌شد و اصلا نتيجه فرق مي‌كرد.

بله؛ يك پنالتي هم براي پرسپوليس گرفته نشد. به قول فوتبالي‌ها اين و به اون در! اگر VAR بود صحنه را تكرار مي‌كرد و پنالتي را مي‌گرفت.

بعد از برد پرسپوليس، كميته انضباطي اين تيم را نقره داغ كرد! نظر شما درباره حكمي كه صادر شد چيست؟

در فوتبال هيچ كجاي دنيا سقف قراردادي ندارد به جز فوتبال ما. اصلا سقف يعني چي؟ با اين كار دارند مي‌گويند بيايید زيرميزي كار كنيد و همديگر را دور بزنيم! ۹۹درصد تيم‌هاي ما دولتي هستند. تيم‌هايي هم كه وابسته به پالايشگاه‌ها يا هر جاي ديگر هستند هم دولتي‌اند. مديري را كه انتخاب مي‌كنند به او بگويند تا اين اندازه مي‌توانيد پول خرج كنيد. باشگاه‌ها بايد اين را مشخص كنند نه اينكه فدراسيون سقف بگذارد!

اعداد و ارقام ثبت شده بعضي از اعضاي كادر فني و بازيكنان برخي باشگاه‌ها هم عجيب است!

حرف من همين ‌است! داريم دزدي و زيرميزي را ياد مي‌دهيم! با اين تصميم ‌دارند تيشه به ريشه فوتبال مي‌زنند. هر كسي كه اين قانون را گذاشته خودش منبع فساد است!

قانوني كه گذاشته شده اجراي درست آن‌ هم سوال بعدي ما است.‌ چطور مي‌شود بازيكني به دليل رعايت نكردن سقف قرارداد محروم مي‌شود اما مي‌بينيم هفته بعد براي تيمش بازي مي‌كند؟

قانوني درآورديد و ‌نمي‌توانيد اجرا كنيد؛ اصلا چرا بايد آن قانون را بگذاريد؟ حالا سپاهان باشد يا پرسپوليس و گل‌گهر يا هر تيمي. وقتي قانوني كه وضع شد بايد اجرا شود و براي حسن و حسين و تقي و نقي فرق ندارد! همه ‌چيز فوتبال ما دست و پا شكسته است! مهم‌ترين اصل همين سقف قرارداد براي تيم‌ها است. اين را به جد مي‌گويم كه فقط داريم راه دور زدن را باز مي‌كنيم. حالا كار به اين نداريم اما چرا همين قانون را اجرا نمي‌كنند!

درباره تعطيلي مجدد ليگ كه سر و صداي تيم‌ها درآورده چه صحبتي داريد؟

بدترين لطمه را همين تعطيلي ليگ به فوتبال ما مي‌زند و براي تيم‌هايي كه بازيكنانش در اردوي تيم ملي هستند كه مسابقات را تعطيل نمي‌كنند. ما هم بازيكن تيم ملي بوديم در اردو حضور داشتيم و روز بازي هم مي‌رفتيم براي تيم‌ خودمان بازي مي‌كرديم. هيچ موقع تعطيل نمي‌كرديم. به دلايل مختلف هم تعطيل مي‌كنند! استاديوم آزادي مشكل دارد چرا در آنجا بازي مي‌گذارند؟ مگر ما استاديوم تختي نداريم؟ آن استاديوم را دارند تبديل به فسيل مي‌كنند! آنجا‌ چمن خوبي هم دارد و نبايد كه حتما در استاديوم آزادي بازي بگذارند.

بگذريم؛ فكر مي‌كنيد پرسپوليس مي‌تواند امسال هم قهرمان ‌شود؟

كار سختي دارد؛ سپاهان امسال از پارسال يك سر و گردن بهتر هم شده. اين نباشد كه بگوييم از همين حالا قهرمانيم ديدم كه يكي دو پيشكسوت گفتند از همين حالا پرسپوليس قهرمان است من مخالفم و نبايد ساده بگيريم.

علي پروين گفته بود مگر مي‌شود شما با علي آقا مخالف باشيد؟

يكي، دو پيشكسوت گفته بودند. مخالف علي آقا كه نيستم او كارش درست است! اما نبايد همين‌ جوري صحبت كنند. پارسال اگر ملوان جلوي سپاهان را نمي‌گرفت هم قهرمان نمي‌شديم. مگر غير از اين است؟ حرف بدي كه نمي‌زنم! مي‌گويم ‌كارمان سخت است و امسال سپاهان از سال پيش هم قدرتر است و ما بايد فاصله امتيازي خودمان را زيادتر كنيم اين جور نباشد كه با اما و اگر به آخر فصل برسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها