• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5602 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۳ مهر

پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

عادل و علي دايي را با يك امضا خانه‌نشين‌ كردند به يحيي هم مي‌توانند بگويند بفرماييد!

هيچ‌كس توضيح نمي‌دهد چرا كريم باقري رفت!

به گزارش «اعتماد»، يحيي ‌گل‌محمدي، سرمربي پرسپوليس به دليل مشكلات مالي و پس از اينكه چند بار براي باشگاه نوتيس فرستاد و با بي‌توجهي‌ مديران مواجه شد به نشانه اعتراض چند روزي به مسافرت رفت و حاضر نشد با درويش گفت‌وگو كند. با اين حال او روز گذشته به ايران بازگشت و سر تمرين تيم هم حاضر شد. به نظر مي‌آيد با حضور سرمربي اوضاع به حالت سابق برمي‌گردد و هواداران پرسپوليس از نگراني درمي‌آيند. با اميرحسين اصلانيان، بازيكن اسبق پرسپوليس درخصوص وضعيت اين تيم و سريال قهر و آشتي يحيي گفت‌وگويي ترتيب داديم كه اظهارات جالب او را در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌نظر شما درباره سريال قهر و آشتي‌هاي سرمربي پرسپوليس چيست؟‌

والله از بس اين چيزها تكراري شده كه نه هواداران دوست دارند به آن بپردازند و نه پيشكسوتان. براي اينكه مشخص است اينها دنبال پول‌شان هستند و در حالت عادي كه درخواست دادند و ديدند فايده ندارد و از طريق مطبوعات مشكلات مالي را رسانه‌اي كردند. دنبال حل كردن مساله مالي هستند و همين كار را استقلالي‌ها هم كردند و ديديد كه بعد آمدند سر تمرين و به روال عادي برگشتند، پرسپوليس هم همين داستان! اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد خيال‌تان راحت!

‌مي‌گوييد گروكشي مي‌كنند؟

وقتي زورشان نمي‌رسد در حالت عادي پول‌شان را بگيرند همين مي‌شود. از ۲۰ سال پيش هم همين بود و مي‌گفتند حالا كه اتفاقي نمي‌افتد يك اعتصابي كنيم و با فشار مطبوعات به خواسته‌مان برسيم. اين اعتصاب‌ها با هماهنگي است تا مدير را تحت فشار قرار بدهند و مدير هم برود سراغ پول. ۲۵ سال است كه در مديريت فوتبال ايران به لحاظ ورزشي در تيم‌هاي قرمز و آبي اين‌طور بوده!

‌بعضي‌ها مي‌گويند خارج از باشگاه نمي‌خواهند يحيي بماند. اين موضوع تا چه حد مي‌تواند درست باشد؟

اگر نخواهند كه با كسي تعارف ندارند. عادل فردوسي‌پور با ۲۰ سال برنامه تلويزيوني را با يك امضا خانه‌نشين كردند. اگر كسي را نخواهند خيلي قشنگ مي‌گويند بفرماييد خانه! البته اين را هم‌ بگويم ‌اگر قهرمان ‌نمي‌شد شايد به حرف شما نزديك مي‌شد اما‌ تيم ‌قهرمان يك مقدار سخت است و گزينه آلترناتیوي بايد باشد الان مربي داخلي كسي را نداريم كه بخواهد در حد پرسپوليس باشد و گزينه خارجي هم كه خبري از پول نيست. مجدد مي‌گوييم گل‌محمدي به لحاظ مالي جدا نمي‌شود، جدايي او منوط به نتايج او در پايان فصل است.

‌ممكن است كه به اين طريق بخواهد باشگاه را براي تمديد قراردادش تحت فشار بگذارد؟

اين توقع هر مربي در هر جايي كه سه گانه بياورد است. هر مربي مي‌خواهد دلش براي آينده قرص شود . به لحاظ روحي هرمربي قوت قلبي مي‌خواهد و اين طبيعي است حالا اگر پيشنهاد ندادند شايد در ادامه فصل اين اتفاق رخ بدهد.

‌شما كه در پرسپوليس بازي كرديد علت اينكه با مربي موفق اين تيم تمديد نمي‌كنند را مي‌دانيد؟ در اين رابطه چيزي نشنيديد؟

ما نياز نيست بشنويم، در عمل داريم يك سري اتفاقات را مي‌بينيم! مثلا نمي‌آيند توضيح بدهند چرا با آقاي باقري قطع همكاري كردند. توضيح بدهند تا هواداران روشن شوند. در فوتبال ما خيلي توضيح نمي‌دهند و مثلا با يك امضا يكي مثل علي دايي را كنار مي‌گذارند يا يك برنامه پرمخاطب قطع مي‌شود كلا در ورزش ما توضيح هم نمي‌دهند!

‌با اين وضعيت، شرايط براي پرسپوليس در ادامه فصل را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

تراكتور را ببينيد پس از پوست‌اندازي در اوايل فصل كمي نتايجش ضعيف بود اما كم‌كم وضعيتش خوب شده و وارد جمع مدعيان شده يا سپاهان جزو مدعيان است و استقلال هم كم و بيش در كورس است. از الان نمي‌شود گفت كدام تيم مدعي است اما سه، چهار تيم مدعي قهرماني داريم.

‌راه ديگري براي اعتراض مربيان و بازيكن براي رسيدن به پول نيست؟

گفتم كه تكراري شده. داستان مشخص است: من پول مي‌خواهم! وقتي جلسات را گذاشتيد و نوتيس را داديد و مدير برنامه رفته صحبت كرده و درنهايت نتيجه نمي‌دهد مي‌گوييد از اين شيوه استفاده كنم كه كار را بكشانم به مطبوعات و فشار روي مديريت. وقتي مديريت گوش نمي‌دهد همين است. البته مديران در فوتبال تمام حرف را در فوتبال نمي‌زنند و يك‌سري فرمان‌ها از بالا به آنها ديكته مي‌شود. صفر تا صد كه تصميم‌گيرنده نيستند و براي همين يك‌سري چيزها را توضيح نمي‌دهند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون