• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5602 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۳ مهر

ايران و جهان

وقوع زلزله 5.3 ريشتري در تايوان

اداره هواشناسي تايوان اعلام كرد: «زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۵.۳ ريشتر روز گذشته سواحل شرقي اين كشور را لرزاند.»
به گزارش رويترز، اين زمين‌لرزه براي مدت كوتاهي ساختمان‌ها را در تايپه، پايتخت اين كشور به لرزه درآورد با اين حال تاكنون گزارشي از خسارات ناشي از وقوع اين زلزله منتشر نشده است. اداره هواشناسي تايوان همچنين اعلام كرد كه اين زمين لرزه در عمق ۷.۲ كيلومتري زمين رخ داده است. تايوان در نزديكي محل اتصال دو صفحه تكتونيكي قرار دارد و مستعد زلزله است. بيش از ۱۰۰ نفر در زمين لرزه‌اي در جنوب تايوان در سال ۲۰۱۶ ميلادي كشته شدند. اين در حالي است كه يك زلزله ۷.۳ ريشتري در سال ۱۹۹۹ ميلادي جان بيش از ۲۰۰۰ نفر را در اين كشور گرفت.


دستگيري عامل قتل در كارگاهي در جنوب تهران

فرمانده انتظامي شهرستان ري از دستگيري فردي كه در جريان يك درگيري اقدام به قتل كرده و از محل متواري شده بود، خبر داد. محمدقاسم طرهاني در تشريح جزييات اين خبر گفت: «به دنبال وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در يكي از كارگاه‌هاي واقع در محدوده خاورشهر شهرستان ري در مرداد ماه امسال، رسيدگي به موضوع در دستوركار ماموران انتظامي قرار گرفت و در جريان تحقيقات ماموران ضمن شناسايي هويت متهم اصلي، متوجه شدند كه او متواري شده‌ است.» او در مورد شناسايي محل اختفاي قاتل فراري گفت: «سرانجام چند روز پيش ماموران محل اختفاي اين فرد را مورد شناسايي قرار داده و اقدام به اخذ مجوز از مقام قضايي كردند.» طرهاني گفت: «در ادامه ماموران كلانتري خاورشهر به همراه مجوز از مقام قضايي به محل مذكور رفته و با انجام عملياتي غافلگيرانه متهم را در مخفيگاهش دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند. اين فرد تحت بازجويي قرار گرفت و گرچه در ابتدا سعي داشت خود را بي‌گناه و بي‌اطلاع نشان دهد، اما پس از مواجهه با مستندات، شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي اعتراف كرد.» فرمانده انتظامي شهرستان ري با بيان اينكه براي متهم پرونده‌اي تشكيل شد، گفت: «اين فرد به همراه پرونده متشكله براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شد. تحقيقات تكميلي در خصوص اين پرونده همچنان ادامه دارد.»


سارقان تجهيزات پزشكي از بيمارستاني در شمال تهران دستگير شدند

رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ از دستگيري سارقان حرفه‌اي تجهيزات پزشكي از بيمارستان‌ها و مراكز پزشكي پايتخت خبرداد. علي قاسم‌پور در تشريح جزييات اين خبر گفت: «به دنبال وقوع چندين فقره سرقت تجهيزات پزشكي در يكي از بيمارستان‌هاي تهران رسيدگي به موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستوركار تيمي از ماموران كلانتري ۱۲۴ قلهك قرار گرفت و آنان با حضور در محل اين بيمارستان تحقيقات خود در اين خصوص را آغاز كردند.»
قاسم‌پور گفت: «در ادامه تصاوير متهمان به واحدهاي گشتي ارايه شد تا اينكه سرانجام ماموران روز گذشته درحال گشت‌زني در داخل بيمارستان متهمان را در حال تردد در يكي از بخش‌هاي بيمارستان مشاهده و در يك عمليات سه نفر از سارقان را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.» او گفت: «با انتقال متهمان به كلانتري و انجام بازجويي از آنان؛ اين افراد به جرم خود اعتراف كردند.
همچنين اين افراد دو مالخر اموال مسروقه را نيز معرفي كردند كه اين افراد نيز پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير و به مقر انتظامي منتقل شدند. همچنين ماموران در بررسي مخفيگاه اين افراد لوازم پزشكي اعم از كپسول اكسيژن، دستگاه‌هاي پزشكي و... به ارزش بيش از چهار ميليارد ريال را كشف و ضبط كردند.» رييس پليس پيشگيري تهران گفت: «هر پنج متهم در تحقيقات اوليه به جرم خود و سرقت تجهيزات پزشكي در بيمارستان طي چند ماه گذشته معترف شده و گفتند كه تاكنون مرتكب ۱۵ فقره سرقت مشابه از بيمارستان‌ها و مراكز درماني شده‌اند.» قاسم‌پور گفت: «متهمان به همراه پرونده تشكيل شده و براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شدند. همچنين تحقيقات بيشتر براي كشف جرايم احتمالي ارتكابي از سوي اين افراد در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون