• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5602 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۳ مهر

سيب‌ها هرگز نمي‌افتند

كتاب «سيب‌ها هرگز نمي‌افتند» نوشته ليان موريارتي با ترجمه سحر حسابي در ۵۹۲ صفحه، با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قيمت ۳۵۵ هزار تومان منتشر شده است. 
در ابتدا درباره رمان آمده است: «از بيرون كه نگاه مي‌كنيد خانواده ديلاني به ظاهر و به شكل غبطه‌برانگيزي شاد هستند. حتي پس از اين همه سال جوري و اِستن، مربيان سابق تنيس هنوز در تورنمنت‌ها برنده مي‌شوند و حالا كه تجارت خانوادگي‌شان را فروخته‌اند وقت زيادي دارند تا ياد بگيرند چگونه «استراحت» كنند. چهار فرزند بزرگسال‌شان مشغول زندگي شخصي‌شان هستند و با اينكه مي‌شود گفت هيچ‌وقت به اهداف خود نرسيدند اما هيچ‌كس اجازه بيان اين موضوع را ندارد.
اما حالا جوي ديلاني ناپديد شده است و بچه‌هايش با نگاهي جديد و چشماني ترسيده، ازدواج و تاريخچه خانوادگي خود را بررسي مي‌كنند. آيا ناپديدشدن‌ مادرشان به مهمان‌ ناخوانده سال گذشته مرتبط است يا زندگي خانواده ديلاني هيچ‌وقت آن‌طور كه فكر مي‌كردند خوب نبود؟  در پشت جلد كتاب نيز نوشته شده است: آنكه دوست‌مان دارد بيش از همه به ما آسيب مي‌رساند. اگر مادرتان گم شده باشد، به پليس اطلاع مي‌دهيد؟ حتي اگر پدرتان مظنون اصلي باشد؟
 اين دو راهي بزرگ پيش روي فرزندان خانواده ديلاني قرار گرفته است. خانواده ديلاني انسان‌هاي متشخصي در جامعه هستند.  موريارتي نشان مي‌دهد عشق گاهي سخت است و اشتباه در زندگي لازم است و آسيب‌رساندن به خانواده اجتناب‌ناپذير است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون