• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5607 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۹ مهر

نگاه متفاوت حميد درخشان به بازي پرسپوليس در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

انتظارم از سروش بيشتر است، فرجي بداند كجا بازي مي‌كند!

جدايي يحيي؟ اين تصميم شخصي اوست!

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد»، در يكي از بازي‌هاي هفته ششم ليگ برتر، پرسپوليس موفق شد در زمين سردار آزادگان شهر قزوين با نتيجه سه بر يك از سد پيكان بگذرد. شاگردان گل‌محمدي ابتدا و توسط شهاب زاهدي دروازه حريف را باز كردند اما در ادامه پيكاني‌ها با دوندگي زياد توپ و‌ ميدان را دراختيار گرفتند و در نيمه دوم هم بازي را به تساوي ‌كشاندند تا كار براي پرسپوليس كه چند بازيكن اصلي‌اش را به دليل مصدوميت در اين بازي دراختيار نداشت سخت شود. با اين حال، قرمزپوشان‌ ميدان صبورانه بازي كردند و با دو ‌گل ديگر از زاهدي دست پر زمين مسابقه را ترك كردند. هت‌تريك زاهدي و بازي دلچسب سروش رفيعي از نكات اين بازي بود اما حميد درخشان اعتقاد دارد سروش مي‌تواند از اين هم بهتر باشد! گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با هافبك و مربي اسبق پرسپوليس درخصوص بازي با پيكان را در ادامه مي‌خوانيد.

 

ارزيابي شما از بازي پرسپوليس مقابل پيكان چيست؟

بازي خوبي بود به نظر من. پرسپوليس خيلي خوب بازي كرد مخصوصا جواناني كه جانشين شدند خيلي خوب بازي كردند و كمك كردند به تيم. با توجه به اينكه تعدادي از پرسپوليسي‌ها هم مصدوم بودند بازيكنان جايگزين تلاش زيادي كردند و بازي خيلي خوبي را به نمايش گذاشتند و توانستند شايستگي‌هاي خود را به هواداران اثبات كنند. ضمن اينكه شهاب زاهدي هم توانست خيلي به خط حمله كمك كند و اين جاي اميدواري دارد اما همه كار نيست. او نياز دارد در آن جلو بيشتر تقويت شود تا بتواند كارايي بيشتري داشته باشد. خط هافبك بايد بتواند به خوبي تغذيه‌اش كند و توپ رساني بيشتري كنند تا شهاب بتواند گل بزند. در مجموع خوب بودند با اين حال در خط دفاعي پرسپوليس فرجي اصلا خوب نبود. او بايد بداند در چه تيمي و در چه پستي بازي مي‌كند. پست او بسيار حساس است و بايد دقت بيشتري كند چون دوتا اشتباه بزرگ داشت كه يكي از آن منجر به گل شد و يكي ديگر به خير گذشت! ممكن بود براي پرسپوليس شرايط نامساعدي
به وجود بياورد.

از زاهدي صحبت كرديد؛ قبلا گفت‌وگويي با شما داشتيم كه گفته بوديد او يك وينگر است. اما در بازي با پيكان نشان داد در گلزني هم توانايي لازم را دارد. اين ‌طور نيست؟

بله، كاملا. او‌ بايد وظيفه‌اش مشخص باشد و جايي بازي كند كه كارايي بيشتري داشته باشد. الان به دليل اينكه در پرسپوليس تعداد زياد وينگر چپ و راست وجود دارد او در خط حمله بازي مي‌كند اما او مي‌تواند كارايي بيشتري در كناره‌ها هم داشته باشد. حالا خوشبختانه در خط حمله دارد خوب بازي مي‌كند ولي درنهايت مي‌تواند در اين دو تا پست توانمند باشد.

سروش رفيعي توانست در نقش گلساز ظاهر شود ؛ عملكرد او چطور بود؟

من انتظارم از سروش بيشتر است! او مشكلي كه دارد‌ هم با تاخير بازي مي‌كند و هم خيلي رو به عقب بازي مي‌كند. اما يك پلي ميكر بايد تلاش كند كه بيشترين نگاهش به عمق حريف باشد تا اينكه ‌در عرض زمين يا به عقب بازي كند.‌ سروش بازيكن بسيار خوبي است اما بايد توانايي‌هايش را توسعه‌ بدهد و بتواند رو به جلو هم خوب بازي كند.‌

پيكان چطور بود؟

پيكان تيم‌ خوب و‌ جواني بود. آنها دوندگي و‌ انگيزه زيادي براي رسيدن به گل داشتند اما خب يك‌سري اشكالات داشتند كه اگر آنها را مرتفع نكنند مطمئنا در بازي‌هاي بعد گرفتار مي‌شوند!

چه اشكالاتي؟

خيلي ورود نمي‌كنم به مسائل فني آن تيم چون حتما كادرفني آن تيم مي‌داند و مشكلات را مرتفع مي‌كنند تا در بازي‌هاي بعد دچار مشكل نشوند.

تعداد بالاي مصدومان پرسپوليس هم كم‌كم به يك معضل تبديل شده!

خب فوتبال يك ورزش پربرخورد است. اينكه پرسپوليس مصدوم ندهد كه دست كسي نيست! سلماني در سفرهاي زياد و استراحت كمتر مصدوم شد و ترابي در شرايط بد زمين و اميري در يك درگيري در زمين و پورعلي‌گنجي درگيري سخت در زمين داشت. همه اينها قسمتي از فوتبال است و نمي‌شود پيش‌بيني كرد. يك وقتي بدشانسي به تيم رو مي‌كند كه تعداد مصدومان زياد مي‌شود. يك فصل هم با مصدومان كمتر و حتي بدون مصدوم سپري مي‌شود. حالا اين فصل بدشانسي به پرسپوليس رسيده و مطمئنا چاره‌اي انديشيده مي‌شود كه ان‌شاءالله كمتر مصدوم دهند.

بازي بعدي پرسپوليس مقابل استقلال تاجيكستان در ليگ قهرمانان آسيا است. نظر شما درخصوص اين بازي چيست؟

بازي راحت نيست. همه تيم‌هايي كه در ليگ قهرمانان حضور دارند تيم‌هاي خوبي هستند و بايد حساب جداگانه‌اي براي آنها باز كرد تا بتوانند خوب بازي كنند و هيچ تيمي را نبايد دست‌كم گرفت و با قدرت بايد بازي كرد تا بتوانند از اين مرحله صعود كنند.

اما خيلي‌ها اعتقاد دارند فوتبال تاجيكستان ضعيف‌تر از فوتبال ما است و به همين دليل پرسپوليس كار سختي مقابل تيم تاجيكستاني ندارد!

متاسفانه همين‌طور فكر كرديم كه تيم اميد و جوانان ما حذف شدند! هميشه فكر مي‌كنيم اين تيم‌ها اصلا تيمي نيستند. براي همين اردن مي‌آيد ما را اذيت مي‌كند يا فلسطين دقيقه ‌نود به ما گل مي‌زند. هر تيمي در ليگ قهرمانان آسيا هست مطمئنا تيم خوبي است و بايد برای آن برنامه‌ ريزي كرد.

يحيي هم بعد از بازي گفت كه هنوز هم احتمال جدايي‌اش به دليل مشكلات مالي وجود دارد.

اين تصميم شخصي او است و من به اين موضوع ورود نمي‌كنم و اميدوارم آنچه به صلاح پرسپوليس است همان شود! انتظار داريم اين مشكلات پرسپوليس هرچه زودتر حل شود!

اين صحبت‌ها خيلي كليشه‌اي شده! كي مي‌خواهد مشكلات پرسپوليس و حتي استقلال يك بار براي هميشه حل شود تا هواداران اين دو تيم نفسي به راحتي بكشند؟

سال‌هاست با اين مشكلات روبه‌رو مي‌شويم و اين نه بار اول است و نه آخر. چون فوتبال ما حرفه‌اي نيست و براي همين مشكلات زيادي به بار مي‌آيد. ضمن اينكه درآمدزايي هم ندارد. ما اين ‌همه هزينه مي‌كنيم و هزينه هم يك جا تمام مي‌شود. اين يك خلأ را براي سرمربي و بازيكنان به وجود مي‌آورد. فوتبال ما متاسفانه فقط به اسم حرفه‌اي است و برنامه‌ريزي درستي نداريم. فوتبال ما يك منبع مالي درست ندارد. پارسال با بورس و آن پول‌ها سر كرديم و امسال اين پول‌ها نيست و دوباره مشكل به وجود آمد و سال آينده هم همين است. مطمئنا مشكلات در سال آينده بيشتر هم مي‌شود!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون