• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5608 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۳۰ مهر

گزارش «اعتماد» از مسير تيم ملي زنان براي صعود به دور سوم انتخابي المپيك پاريس

كاپيتان تيم ملي: قول مي‌دهم تمام توان خودمان را بگذاريم

ايران در چه صورت به پاريس مي‌رسد؟

فاطمه   ابراهيمي 

كاپيتان تيم ملي فوتبال زنان ايران پيش از اعزام به مسابقات انتخابي المپيك گفت، گروه ما در اين رقابت‌ها بسيار سخت است و حدس زدن نتيجه كار راحتي نيست اما تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد كه مزد زحمات‌مان در اردوهاي اخير را بگيريم.

به گزارش روزنامه اعتماد، تيم ملي فوتبال زنان ايران، روز گذشته عازم شهر برث در استراليا شد تا در دور دوم مسابقات انتخابي المپيك پاريس شركت كند. شاگردان مريم آزمون كه در دور نخست با خلق شگفتي، از سد ميانماري گذشتند كه هم از امتياز ميزباني سود مي‌برد و هم در رنكينگ جهاني 23 پله بالاتر از تيم ملي ايران قرار داشت؛ در اين مرحله سه بازي مهم و بسيار سخت را در پيش خواهند داشت. استراليا، چين‌تايپه و فيليپين، سه حريف تيم ملي زنان در دور دوم انتخابي المپيك هستند. هر سه تيم در جايگاهي به مراتب بالاتر از ايران قرار دارند و با
پشت سر گذاشتن اردوهاي منظم، براي صعود به المپيك تلاش خواهند كرد. در مقابل اما دختران فوتبال ايران تاكنون در تاريخ فوتبال زنان ايران، موفق به صعود به دور سوم مسابقات انتخابي المپيك نشد‌ند و در صورت صعود، مي‌توانند در تاريخ فوتبال زنان ماندگار شوند.

 

مسير صعود به دور بعدي؛ بهترين تيم دوم شويد!

دور دوم انتخابي المپيك پاريس در دو گروه برگزار مي‌شود. گروه اول متشكل از تيم‌هاي ايران، چين‌تايپه، فيليپين و استراليا (ميزبان) و گروه دوم با حضور تيم‌هاي چين (ميزبان)، كره‌جنوبي، تايلند و كره‌شمالي برگزار خواهد شد. پس از انجام سه مسابقه توسط هر تيم، دو تيم سرگروه مستقيما راهي دور سوم انتخابي المپيك مي‌شوند و بهترين تيم دوم نيز به عنوان تيم سوم راهي دور بعدي خواهد شد.

استراليا با حضور موفق در جام جهاني و حضور در نيمه نهايي، هم‌اكنون در جايگاه يازدهم جهان قرار دارد. چين تايپه در جايگاه ششم آسيا و سي و هشتم جهان قرار گرفته است و فيليپين هم در جايگاه هفتم آسيا و چهل و چهارم جهان قرار دارد. تيم ملي زنان ايران هم، اكنون در جايگاه دوازدهم آسيا و 63 جهان قرار گرفته است. با نگاهي به رنكينگ تيم‌ها و روند آماده‌سازي آنها براي حضور در اين مسابقات به سادگي مي‌توان متوجه شد كه شرايط هر سه تيم نسبت به تيم ملي كشور ما بهتر است. شاگردان آزمون بعد از شكست ميانمار در دور نخست، تنها يك اردوي برون‌مرزي در روسيه داشته و هفت اردوي كوتاه‌مدت اين تيم در تهران برگزار شده و يك اردو نيز در انزلي داشته‌اند. اما با تمام اين شرايط، در صورتي كه دختران تيم ملي كشورمان موفق به شكست فيليپين و چين تايپه شوند؛ امكان صعود آنها به عنوان بهترين تيم دوم به دور بعدي وجود دارد و در اين صورت نام‌شان در تاريخ فوتبال زنان ايران ثبت خواهد شد.

 

زهرا قنبري: هيچ چيز قابل پيش‌‌بيني نيست، تمام توان‌مان را خواهيم گذاشت

به بهانه اعزام تيم ملي زنان ايران به استراليا و تقابل با سه حريف سرسخت و قدرتمند، با زهرا قنبري، كاپيتان تيم ملي به گفت‌وگو پرداختيم. قنبري در ابتداي اين گفت‌وگو درخصوص روند آماده‌سازي تيم ملي زنان گفت: اردوهاي متوالي زيادي را برگزار كرديم، هم تمرينات تاكتيكي و هم تمرينات تكنيكي بسياري را پشت سر گذاشتيم و تلاش كرديم از نظر بدنسازي هم به نقطه مطلوبي برسيم تا آماده اين رقابت‌ها باشيم.

قنبري درخصوص تقابل با سه حريف تيم ملي در روزهاي آتي گفت: استراليا كه تيم بسيار خوبي است و در اين خصوص شك و ترديدي وجود ندارد. چين تايپه و فيليپين هم بسيار آماده هستند اما با اين دو تيم قبلا هم بازي كرده‌ايم. مسابقات هر سه تيم را با دقت آناليز كرديم و اميدواريم كه عملكرد خوبي را از خودمان به‌جا بگذاريم. مي‌توانم از طرف تمام بازيكنان اين قول را بدهم كه تمام توان خودمان را در اين مسابقات خواهيم گذاشت. تلاش ما اين است كه با همدلي بازيكنان، يك بازي در شأن فوتبال زنان ايران ارايه دهيم.

قنبري در پايان درخصوص پيش‌بيني‌اش از نتايج تيم ملي زنان ايران در سه بازي آتي گفت: واقعا نمي‌شود پيش‌بيني كرد. همان‌طور كه مقابل ميانمار كسي فكرش را نمي‌كرد ما موفق شويم و راهي دور بعد شويم. گروه ما در اين رقابت‌ها بسيار سخت است و حدس زدن نتيجه كار راحتي نيست اما تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد كه مزد زحمات‌مان در اردوهاي اخير را بگيريم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون