• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5608 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۳۰ مهر

نگاهي به كامبك آبي‌ها در گفت‌وگوي اختصاصي با حسن روشن:

به پيشكسوت ماهي 300هزار تومان پول مي‌دهند‌ كه پول يك پرس سيرابي هم ‌نيست!

مهرداد محمدی روی اخلاقش کار کند!

روزبه  دلاور

بهترين چيزي كه استقلال دارد همين‌كم‌ نام‌ و ‌نشان بودن‌ آنهاست! چون ستاره ندارند و ستاره ‌معروف استقلال چشمي است. چشمي بازيكن زحمتكشي است البته ‌همه تيم‌ها يك بازيكن سرعتي و دريبل‌زن مي‌خواهند. واقعا چون ستاره ندارند به خوبي يكديگر را تغذيه و با هم كار مي‌كنند. اين تيم اگر عوض نشود تا چند سال مي‌تواند ‌مطمئن كار كند. مهرداد محمدي هم خيلي خوب بود. البته كمي بايد روي اخلاقش كار كند!

به گزارش «اعتماد»، استقلال موفق شد بازي دو بر صفر باخته در مقابل هوادار را با پيروزي سه بر دو پشت سر‌ بگذارد تا هواداران را خوشحال به خانه بفرستد. شاگردان نكونام با كسب اين برد، پانزده امتيازي شدند و حالا جزو تيم‌هاي بالانشين ليگ‌ به حساب مي‌آيند. اما حسن روشن يكي‌ از ‌پيشكسوتان بزرگ استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد از بازي مقابل هوادار و شرايط تيمش صحبت كرد كه در ادامه صحبت‌هاي اين پيشكسوت را مي‌خوانيد.

 

استقلال دو گل عجيب خورد اما به بازي برگشت.

گل، گل است و عجيب و غريب ندارد! بايد اين‌طور باشد كه‌ فوتبال‌ خودش را نشان دهد. اگر بخواهد فقط عادي باشد كمي نامعقول است! يعني مردم اين نتيجه را بيشتر مي‌پسندند تا يك بر صفر يا دو بر صفر را. البته هر دو گل آنها روي اتفاق ناجور به دست آمد و خوب هم استفاده كردند اما مساله اين است بچه‌هاي جوان استقلال خيلي خوب دويدند و به لحاظ قدرت بدني بهتر از آنها بودند. مهم‌تر اينكه تماشاچي‌ها با وجود اينكه دو بر صفر عقب بودند صبر كردند و‌ همكاري كردند و نتيجه هم گرفتند.

انتظار كامبك استقلال را داشتيد؟

بله. ما كه فوتبال بازي كرديم ‌اين‌چيزها را مي‌دانيم اما الان ‌هم‌ گفتم ‌تماشاچي نقش بزرگي داشت، چون با صبر و‌ حوصله تيم را تشويق كردند. هوادار در نيمه ‌دوم وا داده بود و بازيكنان استقلال به لحاظ قدرت بدني خوب بودند.

تعويض‌هاي استقلال چطور بود؟

حتما خوب بود، اما چون از تيم شناخت‌ كاملي ندارم مي‌پذيرم‌ كه هر تعويض كه انجام دادند ‌به نفع تيم بوده است كه نتيجه هم داد.

منظورتان اين ‌است كه بازيكنان كم نام‌ و ‌نشان هستند؟

بهترين چيزي كه استقلال دارد همين‌كم‌ نام‌ و ‌نشان بودن‌ آنهاست! چون ستاره ندارند و ستاره ‌معروف استقلال چشمي است. چشمي بازيكن زحمتكشي است البته ‌همه تيم‌ها يك بازيكن سرعتي و دريبل‌زن مي‌خواهند. واقعا چون ستاره ندارند به خوبي يكديگر را تغذيه و باهم كار مي‌كنند. اين تيم اگر عوض نشود تا چند سال مي‌تواند ‌مطمئن كار كند.

محمدي هم عملكرد‌ خوبي داشت.

خيلي خوب بود البته كمي بايد روي اخلاقش كار كند چون روي خطايي كه كرده بود خودش را بايد كنترل كند چون تاثير مي‌گذارد روي بازي.

كادر فني مي‌تواند كمك كند؟

بله. اين كادر همه استقلالي هستند و ديديد كه هر وقت دستيارانش را صدا مي‌زد، مي‌آمدند به او كمك مي‌كردند. كسي سرخود نمي‌آمد با او صحبت كند. يكي از فاكتورهاي تيم برنده داشتن نيمكت آرام است. امسال روي نيمكت از بازيكن تا كادر، آرامش خاصي در استقلال وجود دارد و مثل روزهاي حضور شفر و ساپينتو نيست كه وقتي تلويزيون نيمكت را نشان مي‌داد‌ همه در حال دعوا با ‌هم‌ بودند. يكي شفر را بغل مي‌كرد تا آرام شود، بيچاره بيژن طاهري كه ساپينتو را بغل مي‌كرد تا حرف نزند! خلاصه آرامش در استقلال نبود اما ‌الان آرامش وجود دارد.

جو ورزشگاه و حضور بانوان هم از نكات جالب‌توجه در حاشيه مسابقه بود. در اين باره چه نظري داريد؟

خيلي عالي بود. كاري به چند نفر ندارم كه دنبال ريختن آب در آسياب بودند. اما يك نفر يك كلمه حرف ركيك نزد. ما ايراني‌ها هرجور بد باشيم اما اگر در خيابان هم دعوا كنيم يك خانم كه رد شود هيچ‌كس فحش نمي‌دهد. اينها بهانه‌هاي ديگري است كه مي‌گويند نيايند. استاديوم هم كه درست مي‌شود و ان‌شاءالله روز به روز بهتر شود تا بين مملكت‌هاي همسايه خجالت نكشيم.

صحبت از جزيره كيش براي ميزباني استقلال است.

مگر مي‌شود؟ مي‌گويند ميزبان و ميهمان و اين ‌خودش يك امتيازاتي دارد براي ميزبان. از ابعاد زمين تا چگونگي تمرين به زمين ربط پيدا مي‌كند و اگر بازي‌ها در كيش برگزار شود به سود تيم ضعيف‌تر مي‌شود. به خصوص مقابل دو تيم استقلال و پرسپوليس و ديگر نمي‌شود گفت ميزباني و ‌ميهماني!

صحبت از برگزاري مجمع باشگاه استقلال است. در اين باره چه نظري داريد؟

ما امروز هم با وزير محترم ورزش و وزير محترم آموزش و پرورش بوديم و در مراسم ادغام ورزش و آموزشگاه‌ها شركت كرديم‌ و قرار است مثل قديم‌ها ورزش از آموزشگاه‌ها شكل بگيرد كه كار درستي است. به وزير ورزش هم‌كه آدم‌ خوبي است، گفتم ما هيات‌مديره‌هاي‌مان را از اقشار مختلف انتخاب مي‌كنيم يعني يك ارگان مي‌آيد و رفيق‌هاي خودش را مي‌آورد و اين درست نيست بايد يك مدير اقتصاددان و بامعرفت و پولدار انتخاب كنند و به او اجازه تشكيل هيات‌مديره بدهند. به بنده هم در زمان خصوصي‌سازي گفتند از اعضاي هيات‌مديره باش و گفتم نه كار ما هيات‌مديره نيست. يك باشگاه دو چيزش بايد خوب باشد يكي آكادمي كه توليد مي‌كند و‌ ديگري شخصيت بازيكني كه الان بازي مي‌كند و ده سال ديگر مي‌شود پيشكسوت و وقتي هيچ‌كدامش را نداريم اين‌طور مي‌شود كه مي‌رويم‌ از افغانستان و هنگ‌كنگ مي‌خوريم. بايد نگاه كرد چند سال قبل پولدار را عضو تيم‌ ملي كرديم يا فوتباليست را! دختران ما هنگ‌كنگ را مي‌زدند.

صحبت از برگزاري مجمع نشد؟

نه! ايشان صحبتي در اين زمينه نكرد. فقط چون توان باشگاه براي اداره پيشكسوتان نيست از ايشان درخواست كرديم‌ مثل پرسپوليس يك شركت تعاوني براي پيشكسوتان درست كنيم و با كمك دوستان‌مان اسپانسر بياوريم تا بار مالي از روي دوش باشگاه ‌برداريم.

نظر ايشان چه بود؟

قرار بود مكتوب بياوريم اما بايد قبول كنند چون پيشكسوت مخارج دارد، بيمه دارد با وضع بدهي استقلال نمي‌توانند به پيشكسوت رسيدگي كنند. تعاوني درست كنيم و يكي مثل شيريني‌ در پرسپوليس كه اقتصاد مي‌داند را بياوريم كار كند. الان ماهي سيصد هزار تومان به پيشكسوتان مي‌دهند كه پول يك پرس سيرابي هم‌ نيست!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون