• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5615 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۸ آبان

كامبك و صدرنشيني رئالي‌ها با درخشش ستاره ۲۰ساله

بلينگام واقعيه يا كيك؟

تماشاي ال‌كلاسيكو هميشه جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد حتي اگر ديگر خبري از مسي و رونالدو نباشد يا حتي اگر گزارشگر بازي مثل چند سال قبل براي جذابيت گزارشش ديگر جمله‌ كليشه‌اي تقابل تيمي ثروتمند و پر ستاره با تيمي بازيكن‌ساز را از دايره القاب تمجيدي بازي كنار گذاشته باشد. 
واقعيت اين است كه مدت‌هاست در جذاب‌ترين و مهم‌ترين نبرد باشگاهي دنيا نه يك طرفش محصولات آكادامي كم‌نظير لاماسيا مثل ژاوي و اينيستا و پيكه و... را دارد و نه درطرف مقابل ابرستاره‌هايي مثل بكهام و زيدان و كارلوس و... به چشم مي‌خورند. با اين حال بازي كه زيرنظر انديشه‌هاي مربياني مثل ژاوي از محصولات همان سيستم آكادمي مثال‌زدني و آنچلوتي باشد قطعا تماشايي از آب درمي‌آيد و همينطور هم شد.
ژاوي و تيمش گل اول مسابقه را به ثمر رساندند تا هواداران اين تيم سر از پا نشناسند و براي هفتمين برد در يازده بازي اخير دو تيم آماده شوند اما در پايان اسير انديشه‌هاي پيرمرد ايتاليايي شدند! البته كارلتو براي اينكه به تنهايي در رده چهارم‌ مربياني باشد كه بيشترين برد در ال كلاسيكو را تجربه مي‌كند به يك «جود بلينگام» نياز داشت. 
ستاره ۲۰ ساله و انگليسي رئال با دو گل خودش شادي را به اردوي مادريدي‌ها آورد. درخشش بلينگام به حدي بود كه پس از پايان بازي حتي سرمربي بارسا هم از عملكرد او تمجيد كرد. ارلينگ هالند همبازي سابق جود در دورتموند بعد از درخشش اين بازيكن گفت: «آيا اين مرد واقعي است؟» اين اظهارنظر هالند در فضاي مجازي ايران باعث شد جمله‌اي كه مدتي است يكي از اينفلوئنسرهاي نوجوان اينستاگرام وايرال كرده در مورد بلينگام استفاده شود:« ببينم بلينگام واگعيه يا كيك!» همين طور وينيسيوس جونيور همبازي فعلي بلينگام او را با كريس رونالدو  مقايسه كرد. 
از ديگر نكات بازي آمار فوق‌العاده مودريچ براي رئالي‌ها بود. لوكا در ال‌كلاسيكو به عنوان مسن‌ترين بازيكن تاريخ اين مسابقات بازي كرد و آمار تعداد بازي‌اش با پيراهن سفيد رئال را به عدد ۵۰۰ رساند در طرف مقابل بارسايي‌ها هم با بازي دادن به لامين يامال به ركورد بيش از ۸۰ دهه ويسنته مارتينز پايان دادند و عنوان جوان‌ترين بازيكن در تاريخ تقابل دو تيم به آبي و اناري‌ها رسيد.
اما رئال با اين پيروزي شيرين ۲۸ امتيازي شد و در هفته يازدهم لاليگا با كنار زدن خيرونا به صدر جدول رسيد تا پايان هفته رويايي براي هواداران اين تيم در اسپانيا رقم خورده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون