• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5617 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ آبان

در اين شرايط بايد دولت و مجلس قوي داشته باشيم

رييس‌ دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم در ادامه جلسات خود با فعالان گروه‌ها و احزاب سياسي، روز گذشته با اعضاي شوراي مركزي، كميته سياسي و دبيران استاني حزب اعتدال و توسعه ديدار و گفت‌وگو كرد. روحاني وظيفه دلسوزان ايران و انقلاب و نظام را در شرايط فعلي سخت و سنگين عنوان كرد و گفت: كشور متعلق به اقليت خاصي نيست كه تصور شود نيازي به حضور و مشاركت ما نيست يا چون ممكن است ردصلاحيت كنند تكليف از ما ساقط است. آن همه فداكاري از سال ۴۱ تا ۵۷ براي اين بود كه مردم زندگي مادي بهتري داشته باشند.  او در ادامه افزود: قرار بود با انقلاب، اخلاق اسلامي حاكم شود كه در آن دروغ، تخريب اين و آن، ريا و دزدي و فساد وجود نداشته باشد و جامعه، ديني باشد؛ منظور از ديني شدن فقط روزه و نماز و خمس و زكات نيست، بلكه طبق حديث امام صادق(ع)، راستگويي و اداي امانت مهم‌ترين آن است.
رييس دولت تدبير و اميد به شرايط حساس منطقه اشاره كرد و گفت: شبح جنگ بيش از هر زماني بر منطقه سايه افكنده است. روزها و هفته‌ها و ماه‌هاي آينده براي ايران و كل منطقه بسيار سرنوشت‌ساز است و بايد هوشيار باشيم تا سايه جنگ به‌طور كامل از كشور دور شود. بعد از دفاع مقدس هشت ساله، حداقل چند بار، با تدبير و تصميم مقام معظم رهبري سايه شوم جنگ از سر كشور دور شد.
روحاني با اشاره به اينكه در اين شرايط در كشور بايد دولت و مجلس قوي داشته باشيم، اظهار داشت: در روزهاي آخر ‌دولت دوازدهم ميلياردها دلار اسكناس در بانك مركزي موجود بود كه مي‌شد وارد بازار كنيم تا قيمت دلار را به ۱۵ هزار تومان برسانيم، اما براي دولت بعد گذاشتيم كه در شرايط سخت از آن استفاده كند. هيچ دولتي در تاريخ براي دولت بعد چنين مبلغ هنگفتي باقي نگذاشته است. تمام بندهاي احياي برجام آماده بود. در اسفند ۹۹ يا ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ برجام اجرايي و عملياتي مي‌شد. روحاني اظهار داشت: حداقل پنج هديه بزرگ براي دولت بعد به يادگار گذاشتيم. دولت دوازدهم ذخيره ارزي، برجام آماده احيا و اجراي مجدد، كالاهاي اساسي خريداري‌ شده و طرح‌هاي ملي و استاني آماده افتتاح و بالاي ۹۰ درصد تكميل‌ شده و ميليون‌ها دوز واكسن خريداري‌ شده و آماده تزريق را به دولت سيزدهم هديه داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون