• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5624 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۸ آبان

عربستان همچنان به دنبال عادي‌سازي روابط با اسراييل

وزير سرمايه‌گذاري عربستان سعودي در سخناني اعلام كرد كه مساله عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي همچنان مطرح است.
به گزارش ايسنا، خالد الفالح، وزير سرمايه‌گذاري عربستان در اين باره اعلام كرد كه عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي همچنان روي ميز است، اما هميشه مشروط به دستيابي به راه‌حل مسالمت‌آميز براي مساله فلسطين است.
طبق گزارش اسپوتنيك، الفالح در جلسه گفت‌وگوي مجمع اقتصاد جديد بلومبرگ كه در سنگاپور برگزار شد، در پاسخ به سوالي درباره عادي‌سازي روابط عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي گفت: اين موضوع روي ميز بوده و همچنان هم روي ميز است و شكستي كه ماه گذشته رخ داد، توضيح داد كه چرا عربستان سعودي اصرار دارد كه حل‌وفصل مساله فلسطين بايد بخشي از عادي‌سازي گسترده‌تر روابط در خاورميانه باشد.
وي افزود: حقوق اوليه ملت فلسطين سلب شده و حق ايجاد كشور و موجوديت مسالمت‌آميز به آنها داده نشده است، اكنون زمان استفاده از اين وضعيت وحشتناك (تشديد تنش در غزه) براي روشن كردن اين موضوع است و حل آن فرا رسيده است.
الفالح همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا رياض از ابزارهاي اقتصادي از جمله قيمت نفت براي فشار در راستاي دستيابي به توافق آتش‌بس در غزه استفاده خواهد كرد، گفت: اين موضوع امروز مورد بررسي قرار نمي‌گيرد، عربستان سعودي در تلاش است تا دستيابي به صلح از طريق گفت‌وگوهاي مسالمت‌آميز صورت بگيرد.
وي در اين باره تصريح كرد: عربستان در چند روز آينده دو نشست جداگانه با كشورهاي اسلامي و كشورهاي آفريقايي برگزار خواهد كرد تا راه‌حل مسالمت‌آميز مناقشه فلسطيني‌ها و اسراييلي‌ها را بررسي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون