• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5625 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان

هشدار چين به گروه 7

عامل بي‌ثباتي زنجيره تامين جهان هستيد!

سخنگوي وزارت امور خارجه چين گفت: گروه ۷ با استفاده ابزاري از مسائل اقتصادي و تجاري از طريق تحريم افراد و شركت‌هاي مختلف، به بي‌ثبات‌سازي زنجيره تامين جهان مبادرت مي‌ورزد.
«وانگ ونبين»، سخنگوي وزارت خارجه اين كشور روز گذشته در واكنش به اتهامات بي‌اساس گروه ۷ در بيانيه پاياني نشست روز چهارشنبه آن در ژاپن گفت: اين گروه با سوءاستفاده از قدرت و بهره‌برداري از مسائل اقتصادي و تجاري به عنوان ابزاري سياسي و تسليحاتي، با تحريم بيش از ۱۰ هزار شركت و اشخاص نقش اساسي در از بين بردن ثبات زنجيره تامين جهان بازي مي‌كند.
نشست دو روزه وزيران امور خارجه كشورهاي گروه ۷ (G۷) شامل كانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، انگليس و امريكا از چهارشنبه (۱۷ آبان) تا پنجشنبه (۱۸ آبان) در توكيو پايتخت ژاپن برگزار شد.
اين دسته ديپلمات‌هاي ارشد گروه ۷ در پايان نشست خود بيانيه‌اي صادر كردند كه در آن چين را به تحريف اقتصاد جهان و «اجبار اقتصادي» متهم كردند.
وانگ با اشاره به مخالفت قاطع پكن در نقض حاكميت و دخالت در امور داخلي چين از سوي گروه ۷ خاطرنشان كرد: حكم «پرونده داوري درياي جنوبي» از سوي فيليپين و جو‌سازي گروه ۷ در اين نشست، در چارچوب پيمان دريايي و اقيانوسي سازمان ملل غيرقانوني و فاقد اعتبار است.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين همچنين تاكيد كرد كه هدف گروه ۷ از ارايه اين مساله فقط برانگيختن يك جنگ منطقه‌اي است كه با خواست كشورهاي منطقه براي حفظ صلح و ثبات منطقه مغايرت دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون