• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5625 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان

كاپيتان خاتون بم، نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا:

ما هم به مشكل پرسپوليس دچار شديم!

علي ولي‌اللهي

 

كاپيتان خاتون بم، نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا مي‌گويد: بيمار شدن بازيكنان باعث شد كادر فني نتواند از همه ظرفيت تيم به خوبي استفاده كند، درست مثل اتفاقي كه براي پرسپوليس رخ داد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، تيم فوتبال خاتون بم قهرمان فصل گذشته ليگ برتر كه در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در تاشكند ازبكستان حضور دارد، فردا در سومين بازي خود در مرحله گروهي اين مسابقات به مصاف نسف قارشي، نماينده كشور ميزبان مي‌رود. هر چند اين بازي جنبه تشريفاتي دارد، چراكه خاتون در دو بازي نخست خود با وجود نمايش‌هاي قابل قبول دو شكست سه بر صفر و دو بر يك برابر نمايندگان استراليا و كره‌جنوبي داشته است. 
سمانه چهكندي، كاپيتان تيم فوتبال خاتون بم كه همين يك ماه پيش در قالب تيم ملي در انتخابي المپيك برابر تيم ملي استراليا قرار گرفته بود، ديداري كه با حساب دو بر صفر به نفع استراليا به پايان رسيد، در مورد شرايط اين دو تورنمنت و تفاوت سطح تيم ملي استراليا و قهرمان ليگ اين كشور به روزنامه اعتماد گفت: «اين توضيحاتي است كه كادر فني بايد به شما بدهند ولي به نظر من تفاوت استرالياي تيم ملي و ليگ قهرمانان شامل موارد زيادي مي‌شود. اينكه در يك بازي دو گل رد و بدل شود يا سه گل مربوط مي‌شود به ذات فوتبال و اين چيزها پيش مي‌آيد. ولي خب بيشتر دليل اينكه در تيم ملي اختلاف دو گل بود و اينجا سه گل، اين بود كه ما در تيم ملي هماهنگ‌تر بوديم و تمرينات آخرمان در تيم ملي بود كه روي آن تمرينات و آن برنامه‌ها وارد مسابقات شديم.» 
چهكندي ادامه داد: «ما مستقيما از بازي‌هاي ملي راهي ازبكستان شديم براي مسابقات ليگ قهرمانان، چون بازي اول ما جلوي استراليا بود، نداشتن هماهنگي و تمرين بيشتر كنار بچه‌ها باعث شد يك مقدار ما را اذيت كرد. از سمت ديگر ما بچه‌هاي ملي از استراليا با آن فشار بازي‌ها و مسير طولاني از استراليا به تيم خاتون بم اضافه شديم و همه اينها دست به دست هم داد تا در روند كاري ما يك مقدار تاثير بگذارد.» 
يكي از بدشانسي‌هاي بزرگي كه گريبان نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا را گرفت، شيوع ويروس سرماخوردگي بين بازيكنان تيم بود كه البته هنوز هم كم‌وبيش ادامه دارد. از اين نظر شرايط به قدري براي خاتون سخت شد كه مرضيه جعفري، سرمربي تيم در بازي دوم تنها با 13 بازيكن تمرين كرد! اين اتفاق مشابه اتفاقي بود كه براي پرسپوليس در ليگ قهرمانان و در تقابل با استقلال تاجيكستان رخ داد و توان سرخ‌ها را گرفت. ملي‌پوش تيم خاتون در رابطه با اين اتفاق توضيح داد: «وقتي يك تيم برنامه‌ريزي مي‌كند تا اردو بگذارد و وارد مسابقات شود مربي روي تك‌تك نفراتي كه دارد، آناليز مي‌كند و مي‌خواهد از آنها استفاده كند. ولي وقتي مي‌آيد در مسابقات چند تا از بازيكنانش درگير بيماري مي‌شوند دست كادر فني و مربي خالي مي‌شود. اين بيماري هم دست كادر فني و بازيكن نيست. اين مشكلي است كه براي هر شخص و تيمي پيش مي‌آيد. مثل تيم پرسپوليس كه الان بيشتر بازيكنانش آنفلوآنزا گرفتند و نتايج بدي كسب كردند. نداشتن بازيكن تمام تفكرات يك مربي را به هم مي‌ريزد و اين يكي از دلايلي است كه باعث شد ما دو تا باخت در ليگ قهرمانان تجربه كنيم.» 
با وجود اين شرايط بنا بر اظهارنظر بسياري از كارشناسان خاتون در ليگ قهرمانان آسيا بازي‌هاي جذابي به نمايش گذاشته است، مخصوصا در بازي دوم و برابر نماينده كره‌جنوبي كه حتي مي‌توانست بعد از به تساوي كشاندن بازي برنده مسابقه هم بشود كه به دليل كم تجربگي بازيكنان شرايط جور ديگري رقم خورد. چهكندي در مورد اين بازي گفت: «در ليگ قهرمانان بچه‌هاي ما خيلي نترس بازي كردند. با جان و دل بازي كردند. آن هم با شرايط بدي كه داشتيم. هم كادر فني و هم بچه‌ها از بازي‌هايي كه در ليگ قهرمانان انجام داديم تا اينجاي كار راضي هستيم. مهم اين است كه يك بازي فوتبالي به نمايش بگذاريم. مخصوصا جلوي نماينده كره كه بچه‌ها چند تا فرصت گلزني را ازدست دادند و اگر آن موقعيت‌ها تبديل به گل مي‌شد نتيجه برعكسي رقم مي‌خورد و حتي ما مي‌توانستيم با گل بيشتر نماينده كره جنوبي را شكست دهيم.» 
اين ستاره فوتبال زنان ايران در ادامه و در واكنش به اينكه به نظر سطح فوتبال زنان ايران به سطح يك آسيا در حال نزديك شدن است، اظهار داشت: «سطح فني هم به هر حال فرق مي‌كند ديگر. شرايط تمرينات‌شان، مسابقات‌شان و بازي‌هاي دوستانه‌شان فرق مي‌كند. در اين زمينه‌ها آنها خيلي از ما بهتر هستند. ولي ما با تمام شرايط سختي كه داشتيم، تلاش كرديم و جنگيديم و توانستيم آنچه كادر فني از ما خواسته را به نحو احسن انجام دهيم.» 
چهكندي در پاسخ به اين سوال كه چه چيزهايي لازم است تا فوتبال زنان ايران به سطح اول آسيا برسد، گفت: «بحث اسپانسر، پخش تلويزيوني و اين چيزها اگر اوكي شود قطعا شك نكنيد كه ليگ فوتبال زنان پيشرفت مي‌كند. نه تنها ليگ فوتبال زنان كه تيم ملي هم نتايج قابل قبولي مي‌تواند كسب كند.» 
كاپيتان خاتون در پايان گفت: «جا دارد همين جا از آقاي دكتر بابك اسماعيلي اسپانسر ما و مديرعامل باشگاه‌مان كه همه جوره تلاش كرده بهترين شرايط را براي تيم ما فراهم كند، تشكر كنم. همين‌طور بابت اينكه از يك مسير خيلي طولاني آمده اينجا و شاهد بازي‌هاي ما بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون