• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5634 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان

تنها چيزي كه در بيگ روم متوقف نمي‌شود گلزني است

جديدترين رقيب دايي و رونالدو از راه رسيد

تازه 30 ساله است و تبديل به هشتمين گلزن برتر ملي تاريخ فوتبال شده. در مورد روملو لوكاكو صحبت مي‌كنيم كه يكشنبه شب در بازي تيم ملي بلژيك مقابل آذربايجان پوكر كرد. غول بلژيكي با اين چهار گل تعداد گل‌هايش را به عدد 83 برساند. او پوشكاش با 84 گل، مختار داهاري مالزيايي با 89 گل، سونيل چتري هندي با 93 گل، ليونل مسي و علي دايي با 106 و 109 گل را بالاتر از خود مي‌بيند. رونالدو نيز با 128 گل، بهترين گلزن بازي‌هاي  ملي  است.
بيگ روم كه هم‌اكنون در تيم رم ايتاليا بازي مي‌كند تعداد 83 گل خود را در 113 بازي به ثمر رسانده است كه آمار فوق‌العاده 73 صدم گل در هر بازي را نشان مي‌دهد. 
لوكاكو دوران پرفراز و نشيبي در تيم ملي و تيم‌هاي باشگاهي خود پشت سر گذاشته است. فرصت‌سوزي‌هاي عجيب او در بازي تيم ملي كشورش مقابل كرواسي در جام جهاني كه منجر به حذف اين تيم شد يا ممانعت ناخواسته از گلزني هم‌تيمي‌اش در اينتر در فينال ليگ قهرمانان اروپا او را مدت‌هاي زيادي سوژه ترول‌هاي فوتبالي كرد. همين‌ طور ادعاهايش در مورد وفاداري به باشگاه‌ها و فروختن اين وفاداري به ارقام بيشتر باعث شده هواداران تيم‌هايي كه او در آن توپ زده‌اند چندان رابطه خوبي با او برقرار نكنند. همين چند هفته قبل بود كه او در سن‌سيرو مورد هجوم هواداران اينتر قرار گرفت. 
با اين حال آنچه هرگز متوقف نشده روند گلزني‌هاي اين مهاجم تنومند است. لوكاكو در بازي مقابل آذربايجان از دقيقه 17 تا 37 موفق به ثبت پوكر شد. او دو گل را ضربه سر زد و دو گل ديگر را با پاي راست و از راه دور. لوكاكو كه بازوبند كاپيتاني شياطين سرخ اروپا را هم بر بازو بسته بود در همان مسابقه خط و نشان محكمي براي مسي، دايي و رونالدو كشيد. البته در اين مربع تنها علي دايي است كه بازنشسته شده ولي رونالدو و مسي مي‌توانند فاصله خود را با لوكاكو زياد كنند. هرچند شايد به اندازه او كه تازه به مرز 30 سالگي رسيده فرصت نداشته باشند. 
لوكاكو در حال حاضر بعد از رونالدو و پوشكاش سومين گلزن برتر تاريخ اروپاست و تنها با دو گل ديگر از پوشكاش افسانه‌اي فاصله خواهد گرفت و به تنهايي دومين گلزن برتر تاريخ قاره سبز در رده ملي خواهد شد. افتخاري بسيار بزرگ كه اين تنومند بلژيكي را در رديف بهترين‌هاي دوران قرار مي‌دهد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون