• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5635 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر

همزمان با سفر وزراي دفاع امريكا و آلمان به كي‌يف مطرح شد

مخالفت زلنسكي با مذاكرات صلح

با وجود سختي‌ها و مشكلات ارتش اوكراين در عرصه نبرد با روسيه، زلنسكي بار ديگر هرگونه ايده براي آغاز مذاكرات صلح با مسكو را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري تاس، ولوديمير زلنسكي، رييس‌جمهوري اوكراين در مصاحبه‌اي با روزنامه سان انگليس گفت: اوضاع در عرصه نبرد سخت و دشوار است؟ بله همين‌طور است؛ با اين وجود نمي‌خواهيم اكنون وارد مذاكره با روسيه شويم.
به عقيده زلنسكي، روسيه آماده توقف درگيري نيست بنابراين گفتمان درباره صلح به هر قيمتي وجود ندارد.
چهارم نوامبر سال جاري ميلادي شبكه ان‌بي‌سي به نقل از مقام‌هاي امريكايي گزارش كرد كه امريكا و اتحاديه اروپا مذاكرات با طرف اوكرايني را درباره گفت‌وگوي احتمالي صلح با روسيه آغاز كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش، مقام‌هاي مذكور به صورت مخفيانه با دولت اوكراين درباره آنچه مذاكرات احتمالي صلح با روسيه است، صحبت مي‌كردند. اين گفت‌وگوها شامل خطوط كلي بسيار گسترده‌اي از مواردي است كه اوكراين ممكن است براي دستيابي به توافق بايد از آن صرف‌نظر كند.
زلنسكي اين گزارش‌ها را در جريان نشست خبري مشترك با اورزولا فون درلاين، رييس كميسيون اروپايي رد كرد و مدعي شد كه هيچ يك از سران كشورهاي مذكور به اوكراين براي نشستن بر سر ميز مذاكره با روسيه فشار وارد نكرده‌اند.
صحبت‌هاي رييس‌جمهوري اوكراين در حالي صورت گرفته كه وزير دفاع آلمان ديروز (سه‌شنبه) در يك سفر اعلام نشده و با هدف تاكيد مجدد بر حمايت برلين از اوكراين در مقابله با نيروهاي روسي وارد كي‌يف شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، بوريس پيستوريوس، وزير دفاع آلمان با قطار به اين سفر رفته و قرار است با همتاي اوكرايني خود و همچنين ولوديمير زلنسكي، رييس‌جمهوري اين كشور ديدار و گفت‌وگو داشته باشد.
برلين به عنوان دومين تامين‌كننده كمك‌هاي نظامي به كي‌يف پس از امريكا همچنين پس از بروز نگراني از تغيير تمركز بر جنگ خاورميانه كه نگراني‌ها در مورد كاهش حمايت از اوكراين را برانگيخته، به دنبال اطمينان خاطر دادن به كي‌يف است. اين سفر پس از افزايش حملات هوايي روسيه عليه اوكراين انجام شده است. اين دومين سفر پيستوريوس به كي‌يف از زمان به دست گرفتن اين سمت در دولت برلين و يك روز پس از سفر اعلام نشده لويد آستين، وزير دفاع امريكا به اوكراين است.
همچنين لازم به ذكر است كه پيش از سفر وزير دفاع آلمان به اوكراين، لويد آستين، وزير دفاع امريكا نيز دو روز قبل در سفري از پيش اعلام نشده به كي‌يف سفر كرده و با زلنسكي و برخي ديگر از مقامات اوكرايني در خصوص تحولات جنگ گفت‌وگو و رايزني كرده است. به همين خاطر به گفته برخي كارشناسان ممكن است مخالفت زلنسكي با مذاكرات صلح بر اساس دستوركاري باشد كه امريكايي‌ها طي روزهاي اخير در اختيار وي قرار داده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون