• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5635 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر

فخرفروشي ترامپ به بايدن

انتشار گواهي سلامت پزشكي!

دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز حزب جمهوري‌خواه امريكا با انتشار گواهي پزشكي از وضعيت سلامت جسماني‌اش در شبكه اجتماعي خود، به استقبال هشتاد و يكمين سالگرد تولد بايدن رفت. در اين نامه پزشكي وضعيت سلامت جسمي و رواني رييس‌جمهور سابق امريكا از سوي پزشكش «عالي» توصيف شده است.
به گزارش «آسوشيتدپرس»، پزشك ترامپ در ايالت نيوجرسي امريكا عنوان كرده است كه از سال 2021 دكتر وي بوده و اخيرا هم او را در ماه سپتامبر معاينه كرده و همه معاينات پزشكي، وضعيت سلامت جسمي و رواني ترامپ را در حد نرمال و بسيار خوب نشان داده است.
به گفته پزشك ترامپ، تحت تاثير رژيم غذايي و تمرينات ورزشي روزانه وي كه موجب كاهش وزنش هم شده است، نتايج آزمايش اخيرش حتي از آزمايش‌هاي قبلي نيز بسيار مطلوب‌تر و بهتر بوده است. در معاينات پزشكي ترامپ نوشته شده كه اين مرد ۷۷ ساله «در حال حاضر در سلامت كامل» به سر مي‌برد. گزارش وضعيت پزشكي ترامپ در حالي منتشر مي‌شود كه موضوع سن كانديداهاي رياست‌جمهوري براي انتخابات ۲۰۲۴ امريكا به يك مولفه بسيار مهم تبديل شده است و اين مولفه مي‌تواند ترامپ ۷۷ ساله و بايدن ۸۱ ساله را به عنوان مسن‌ترين‌ كانديداهاي رياست‌جمهوري امريكا دچار چالش‌هاي اساسي كند.اگرچه سن ترامپ از بايدن كمتر است با اين حال رقباي وي سعي كرده‌اند تا ضمن اشاره به برخي از اشتباهات وي در جريان مبارزات انتخاباتي‌اش از اين موضوع به عنوان يك اهرم عليه وي استفاده كنند.اواخر سال ۲۰۱۵ نيز پزشك پيشين ترامپ در جريان تبليغات انتخاباتي‌ وي‌ با انتشار نامه‌اي در باب وضعيت جسماني‌اش، او را سالم‌ترين فردي كه تاكنون به رياست‌جمهوري امريكا انتخاب شده، معرفي كرد. با اين حال وي بعدها مدعي شد كه اظهاراتي كه او در مورد سلامتي ترامپ در آن دوران مطرح كرده، از سوي خود وي به پزشكش ديكته شده است. با اين حال همزمان با ورود ترامپ به كاخ سفيد و انجام برخي از معاينات پزشكي بسيار حساس، برخي از بيماري‌هاي وي مشخص شد. مثلا در سال ۲۰۱۹ نتايج آزمايش‌های ترامپ وي را رسما به عنوان فردي چاق و داراي اضافه وزن معرفي كرد و در سال ۲۰۱۸ نيز نتايج آزمايش‌ها نشان داد كه او از يك بيماري قلبي هم رنج مي‌برد. به گزارش فارس، ران‌دي‌سانتيس، فرماندار ايالت فلوريداي امريكا و يكي از نامزدهاي پيشنهادي حزب جمهوري‌خواه براي انتخابات رياست‌جمهوري به تازگي ترامپ را به دليل سن بالايش فردي فاقد صلاحيت براي رياست‌جمهوري امريكا معرفي كرده بود.آخرين نظرسنجي انجام گرفته شده در مورد سن كانديداهاي رياست‌جمهوري نيز بر اين اساس بود كه ۷۷ درصد از افراد بزرگسال در امريكا كه ۶۹ درصدشان دموكرات هستند، بايدن را براي رياست‌جمهوري دوره دوم انتخابات بسيار پير و سالخورده مي‌دانند. اين رقم براي ترامپ به ۵۱ درصد رسيده و از اين ميزان هم فقط ۲۸ درصدشان جمهوري‌خواه هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون