• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5635 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر

تحولات جهان

اسراييل روزانه يك ميليارد «شكل» خسارت مي‌دهد

وزير كار رژيم اسراييل به اوضاع اسفبار اقتصادي اين رژيم در سايه تداوم جنگ در غزه اذعان كرد و گفت: روزانه حدود يك ميليارد شِكل (واحد پول رژيم صهيونيستي) خسارت مي‌دهيم.
به گزارش الميادين، «يوآف بن تسور» وزير كار رژيم صهيونيستي از اوضاع اقتصادي نابسامان اين رژيم پرده برداشت.
وي افزود: اوضاع اقتصادي اسراييل هر روز دشوار و پيچيده‌تر مي‌شود. روزانه حدود يك ميليارد شِكل (واحد پول رژيم صهيونيستي) خسارت مي‌دهيم. وزير كار رژيم صهيونيستي اذعان كرد: پيش‌بيني مي‌كنم كه تا پايان جنگ، دويست ميليارد شِكل زيان داشته باشيم.
اين در حالي است كه روز دوشنبه هم دفتر سرشماري و آمار رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد كه ميزان بيكاري در سرزمين‌هاي اشغالي پس از آغاز عمليات مقاومت فلسطين عليه اين رژيم در هفتم اكتبر چند برابر شده است. دفتر آمار رژيم صهيونيستي گزارش داد: جنگ در غزه تعداد بيكاران اسراييل را از ۱۶۳ هزار نفر در ماه سپتامبر به ۴۲۸ هزار نفر در ماه اكتبر افزايش داد.


حمله مقاومت عراق به پايگاه عين‌الاسد

مقاومت اسلامي عراق روز گذشته (سه‌شنبه) از حمله راكتي به پايگاه عين‌الاسد كه در كنترل اشغالگران امريكايي است، خبر داد. مقاومت اسلامي عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: مجاهدان مقاومت اسلامي عراق پايگاه «عين‌الاسد» اشغالگران امريكا در غرب كشور را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.
طبق گزارش خبرگزاري المعلومه، در اين بيانيه آمده است كه در اين حمله راكتي اهداف تعيين‌شده به صورت مستقيم و دقيق هدف قرار گرفته شدند.
پايگاه‌هاي امريكا در سوريه و عراق طي چند هفته اخير، چندين بار هدف حمله موشكي و پهپادي مقاومت اسلامي عراق قرار گرفته‌اند.
مقاومت اسلامي عراق اعلام كرده بود كه در راستاي حمايت از ملت فلسطين و به دليل دست داشتن امريكا در كشتار و جنايت عليه آنها، حملات به پايگاه‌هاي واشنگتن در منطقه را تشديد خواهد كرد.
در همين راستا، لري جانسون، تحليلگر سابق آژانس اطلاعات مركزي امريكا (سيا) اذعان كرده‌ است كه سربازان امريكايي به دليل حملات مداوم به پايگاه‌هاي نيروهاي امريكايي در منطقه كشته مي‌شوند. وي گفت: آنها دايما در معرض حملات راكتي و حملات پهپادي هستند. ارتش امريكا متحمل تلفاتي شده‌ است، اما آنها را فاش نمي‌كند.


وزير اسپانيايي حامي فلسطين بركنار شد

نخست وزير اسپانيا، وزير حقوق اجتماعي اين كشور را به دليل حمايت از فلسطين و مطرح كردن مساله دستگيري نخست وزير رژيم صهيونيستي، از سمتش بركنار كرد. به نقل از پايگاه خبري Diariored، «يونه بلارا» وزير حقوق اجتماعي و رهبر حزب جناح چپي «پودموس» اسپانيا به دليل دفاع از مردم فلسطين و اينكه اقدامات رژيم صهيونيستي را در غزه «نسل‌كشي» و «جنايات جنگي» توصيف كرده بود، از سوي پدرو سانچز، نخست‌وزير اسپانيا بركنار شد. خانم بلارا در تویيتي نوشته بود: در يك قرن گذشته، وحشي‌گري فاشيسم در اروپا را شاهد بوديم. اجازه ندهيد اتفاقي مشابه در فلسطين بيفتد. بياييد روابط‌مان را با اسراييل قطع كنيم و اين رژيم را به ديوان كيفري بين‌الملل ارجاع دهيم. تصميم سانچز براي بركناري اين وزير چند روز پس از آن انجام شد كه خانم بلارا به همراه ديگر سران اروپايي و امريكاي لاتين نامه‌اي به دادستان ديوان كيفري بين‌الملل ارسال كرده و خواستار دستگيري بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به اتهام ارتكاب جنايات جنگي، جنايت عليه بشريت و نسل‌كشي فلسطيني‌ها شدند. اخيرا نيز اين خانم از سانچز خواسته بود تا با جنايت اسراييل عليه فلسطيني‌ها واكنش جدي‌تري داشته باشد و حتي يكسري اقدامات را از جمله تعليق روابط ديپلماتيك بين دو طرف، در سطح اروپايي، وضع تحريم‌هاي اقتصادي عليه نتانياهو و رژيم صهيونيستي و همچنين توافق براي تحريم تسليحاتي ارايه كرده بود. درضمن، اين وزير بركنار شده نخستين مورد در تمامي اروپاست كه در راهپيمايي همبستگي با فلسطيني‌ها حضور داشته و اسراييل را محكوم كرده كه اين اقدام با انتقاد جدي از سوي سفارت رژيم صهيونيستي در مادريد همراه بود و اين سفارت، وي را به تباني با تروريسم متهم كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون