• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5635 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر

ازبكستان ۲ - ايران ۲ در انتخابي جام جهاني ۲۰۲۶

ايران كامبك خورد؛ قلعه‌نويي نيمه مربيان را واگذار كرد

تيم ملي فوتبال ايران در چارچوب بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۲۶ مقابل ازبكستان به تساوي 2-2 رسيد. 
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله گروهي بازي‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۲۶ عصر ديروز در تاشكند به مصاف ازبكستان رفت و درنهايت با تساوي ۲-۲ متوقف شد. اين نتيجه درحالي به دست آمد كه ايران در نيمه نخست با 2 گل از حريف پيش افتاده بود، اما نتوانست نتيجه را حفظ كند.  ايران نيمه نخست را با گل‌هاي رامين رضاييان (۱۴) و مهدي طارمي (۳۸) به پايان برد، اما در نيمه دوم ازبك‌ها بهتر كار كردند و توسط اوستون اورونوف (۵۲) و ايگور سرگيف (۸۳) بازي را به تساوي كشاندند.
تركيب ايران در اين بازي به شرح زير بود: 
 عليرضا بيرانوند، شجاع خليل‌زاده، رامين رضاييان، محمدحسين كنعاني‌زادگان، ميلاد محمدي، مهدي ترابي (۴+۹۰- رضا اسدي)، سعيد عزت‌اللهي، محمد محبي (۷۵- مهرداد محمدي)، سامان قدوس (۴۳- علي كريمي)، مهدي طارمي و سردار آزمون (۷۵- روزبه چشمي) 
داوري اين بازي نيز برعهده محمد عبدالله محمد بود. 
در نيمه نخست تيم ملي فوتبال كشورمان نمايش هجومي از خود نشان داد و در دقيقه ۱۳ روي كار تيمي بازيكنان ايران سردار آزمون در پشت محوطه جريمه با يك پاس در عرض ديدني رامين رضاييان را كه از سمت راست نفوذ كرده بود صاحب موقعيت كرد و شوت رضاييان پس از برخورد به دستان يوسوپوف به گل اول ايران تبديل شد. در اين گل ردپاي كار تيمي خوب بازيكنان و همين‌طور اشتباه عجيب دروازه‌بان حريف كاملا مشهود بود.
در ادامه باز هم اين شاگردان قلعه‌نويي بودند كه به گل رسيدند. در دقيقه ۳۶ روي توپ‌گيري هوشمندانه سامان قدوس از مدافع ازبكستان هافبك ريزنقش ايران را با يك پاس در عمق طارمي در موقعيت تك به تك قرار داد و مهاجم كشورمان گل دوم را به ثمر رساند تا بازي در نيمه نخست با برتري ۲-صفر ايران به پايان برسد.
در نيمه دوم اما ورق بازي برگشت و ازبكستاني‌ها در دقيقه ۵۲ به گل رسيدند. در اين صحنه علي كريمي براي زدن توپ بازيكن ازبكستان توپ را به اشتباه به داخل محوطه جريمه ايران فرستاد و اوستون اورونف در موقعيت تك به تك با بيرانوند اختلاف را به يك گل رساند. علي كريمي در دقيقه 43 نيمه نخست جاي سامان قدوس كه مصدوم شده بود را گرفت. 
درحالي كه چيزي به پايان بازي باقي نمانده بود در دقيقه ۸۳ ايگور سرگئيف گل دوم را براي ازبكستان روي تعلل مدافعان ايران به ثمر رساند تا درنهايت همه‌ چيز در لحظات پاياني اين بازي به تساوي كشيده شود. در اين صحنه ضد حمله ازبك‌ها كه از ساق‌هاي خسته بازيكنان ايران سريع‌تر بود دروازه و دفاع ايران را در موقعيتي شكننده قرار داد و بازي به تساوي كشيد. 
ايران و ازبكستان با اين تساوي ۴ امتيازي شدند اما ايران به دليل تفاضل گل بهتر همچنان در صدر گروه E ايستاد.
از دست دادن برد 2 بر صفر مقابل ازبكستان در آستانه جام ملت‌ها بازهم نگراني‌هايي در مورد شرايط تيم ملي به وجود آورد. ملي‌پوشان گرچه در نيمه نخست عالي كار كردند اما در نيمه دوم قافيه را به صورت كامل به حريف خود واگذار كردند. ازبك‌ها در همين حد فاصل موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه بيرانوند به وجود آوردند و دو بار هم به گل رسيدند. باتوجه به بازي‌هاي قبلي تيم ملي لزوم ترميم شرايط خط دفاعي ايران بيشتر از هر زمان ديگري لازم به نظر مي‌رسد. 
اين نتيجه تساوي 2 نكته ديگر هم داشت؛ اينكه نه سردار آزمون توانست به ركورددار بهترين گلزن تاريخ ايران مقابل ازبكستان تبديل شود و نه قلعه‌نويي موفق شد به ركورد 10 پيروزي پياپي در بازي‌هاي رسمي و دوستانه كه دراختيار دراگان اسكوچيچ بود، دست پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون