• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5635 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر

وزير راه و شهرسازي: يك‌چهارم جمعيت ايران مستاجرند

مهرداد بذرپاش با تاكيد بر اهميت اجراي طرح نهضت ملي مسكن براي رفع دغدغه زندگي افراد فاقد مسكن اظهار كرد: در موضوع مسكن و اجراي طرح نهضت ملي مسكن فناوري ساخت، مصالح ساختماني، نيروي كار متخصص و نيروي كار ماهر، همگي در كشور وجود دارد.
وي با بيان اينكه يك‌چهارم جمعيت كشور مستاجر هستند، افزود: طبق آمار بانك مركزي، نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان ۱.۵درصد كاهش داشت و رشد معاملات مسكن نيز حدود ۳ تا ۴ درصد افزايش يافت. اينها نويد خوبي در بخش مسكن است. اما همچنان سهم اجاره در سبد خانوار بالاست كه بايد تلاش كنيم تا با توليد و عرضه مسكن اين سهم را در سبد خانوار كم كنيم.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: اثر توليد مسكن در افزايش توليد ناخالص داخلي بالاست و بنابراين با مجموعه راهكار‌ها بايد تلاش كنيم تا با توليد و عرضه مسكن ضمن كمك به تامين مسكن مردم، به تعهد دولت جامه عمل بپوشانيم.
وي بيان كرد: در همراهي مجموعه دولت، ميزان تسهيلات از ۳۵۰ميليون تومان به ۵۵۰ميليون تومان افزايش يافت و سود بازپرداخت نيز از ۲۳ به ۱۸ درصد كاهش يافت.
بذرپاش خطاب به مديران كل راه و شهرسازي بر پر رنگ شدن نقش فرمانداران و استانداران در طرح نهضت ملي مسكن تاكيد كرد و گفت: با بازديد‌هاي ميداني و تقويت نقش فرمانداران و استانداران اجراي طرح نهضت ملي مسكن سرعت مي‌گيرد كه در اين‌كار بايد اهتمام بيشتري شود.
بذرپاش ادامه داد: موضوع بافت فرسوده و ساخت و نوسازي در اين بافت‌ها با توجه به اينكه تمامي زيرساخت‌ها را دارد بسيار حايز اهميت و مورد تاكيد است؛ بنابراين با توجه به اينكه منابع دولت محدود است انتظار مي‌رود تا نوسازي بافت فرسوده و ساخت مسكن در اين بافت‌ها اولويت باشد. در نوسازي بافت فرسوده، شهرداران بايد پاي كار بيايند تا اين بخش تقويت شود.
وي با بيان اينكه در حوزه تامين زمين كار‌هاي خوبي انجام شده است، گفت: سازمان ملي زمين و مسكن و شوراي عالي شهرسازي و معماري در تامين زمين نهضت ملي مسكن تلاش ويژه‌اي دارند و در اجراي ساير اركان مسكن وزارتخانه نيز متمركز هستند.
وزير راه و شهرسازي تامين بيش از ۵۰ هزار هكتار زمين براي طرح نهضت ملي مسكن را كاري مهم عنوان كرد و افزود: تكميل واحد‌هاي باقيمانده مسكن مهر با اولويت دنبال شود. ايجاد و احداث ۲۷شهر ساحلي در نوار جنوبي كشور پروژه‌اي مترقي است كه بخشي از برنامه‌ريزي‌ها براي مكان‌يابي، استقرار جمعيت و صنايع در آن انجام شده است.
وي همچنين از راه‌اندازي خط ريلي چابهار در سال آينده خبر داد و گفت: در خصوص سياست‌هاي توسعه دريامحور اقدامات مناسبي در حال انجام است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون