• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5637 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۴ آذر

تقابل گزينه بالفعل و بالقوه نيمكت استقلال!

آبي‌ها كار دشواري براي شش‌تايي كردن ذوب دارند!

به گزارش «اعتماد»، مهم‌ترين مسابقه بازي‌هاي اين هفته ليگ برتر روز شنبه و در اصفهان بين تيم‌هاي اول و سوم جدول ليگ برتر برگزار خواهد شد و استقلال در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن مي‌رود‌‌. 
آبي‌پوشان تهراني با ۲۲ امتياز صدرنشين به حساب مي‌آيند. از سويي ديگر ذوب‌آهن در اين فصل بسيار عالي كار كرده و يكي از تيم‌هاي صدرنشين به حساب مي‌آيد. آنها فعلا از 10 بازي 18 امتياز كسب كرده‌اند. ذوبي‌ها در حال حاضر هم امتياز با سپاهان همشهري خودشان در رده سوم جدول و بالاتر از پرسپوليس قرار دارند. سپاهاني كه روز پنجشنبه ديگر استقلال ليگ يعني اس خوزستان را سه بر يك شكست داد. ذوب‌آهن در صورت كسب حتي يك تساوي مي‌تواند تا رده دوم جدول بالا برود. هرچند بعيد است محمد ربيعي براي به دست آوردن پيروزي در زمين خودي شانس را امتحان نكند، همينطور نكونام كه مي‌خواهد به روند خوب خود ادامه دهد. 
در آستانه اين مسابقه، سبحان خاقاني بازيكن سابق استقلال كه اين فصل در ذوب‌آهن حضور دارد رباط صليبي‌اش دچار پارگي شد و اين بازي را از دست داد و در سوي مقابل محمدحسين مردامند كه غايب سرشناس استقلال به حساب مي‌آيد، است. 
ذوب‌آهن در صورت پيروزي در اين مسابقه هم به صدر جدول صعود نمي‌كند اما مي‌تواند به ادامه شگفت‌آفريني‌اش در اين فصل ادامه دهد و ساير مدعيان ديگر را با گرفتن امتياز از استقلال خوشحال كند. در طرف مقابل استقلال در صورت پيروزي جايگاهش را در صدر جدول مستحكم‌تر از قبل مي‌كند. آبي‌ها با جواد نكونام بهترين شروع خود را در تاريخ ليگ برتر از نظر كسب امتياز به ثبت رسانده‌اند و براي ادامه اين روند هر كاري انجام خواهند داد. 
در پنج بازي گذشته اين دو تيم برتر مطلق از آن استقلال بوده است و اين تيم اگر بازي شنبه خودش را هم ببرد تعداد بردهاي متوالي‌اش را مقابل ذوب‌آهن به عدد شش خواهد رساند!  شاگردان جواد نكونام با احتساب اين مسابقه دو بازي دشوار ديگر هم خواهند داشت و اگر از اين سه بازي نه امتياز كامل را به دست بياورند، مي‌توانند‌ گام بلندي براي قهرماني بردارند. آبي‌ها بعد از بازي با ذوب‌آهن بايد مقابل فولاد خوزستان قرار بگيرند و پس از آن هم در دربي بزرگ ‌ايران به مصاف پرسپوليس خواهند رفت. سه بازي سخت كه تك تك امتيازات آن روي سرنوشت ليگ تاثير زيادي خواهد گذاشت.‌
اما نكته جالب ديگر در خصوص بازي ذوب‌آهن و استقلال به نيمكت تيم اصفهاني برمي‌گردد. جايي كه در صندلي اول آن محمد ربيعي نشسته است. اين سرمربي چه زماني كه در مس رفسنجان بود و چه حالا كه روي نيمكت ذوب‌آهن حضور دارد توانسته يقه بزرگان را بگيرد براي همين هم اول فصل جزو‌ كانديداهاي مربيگري در استقلال بود‌ و اگر هدايت آبي‌پوشان را در ابتداي فصل مي‌پذيرفت الان به جاي نكونام وظيفه كوچينگ استقلالي‌ها در برابر ذوب‌آهن را برعهده داشت!
بدون شك تقابل اين مربي جوان با باشگاهي كه در تابستان دنبال عقد قرارداد با او بود از جذابيت‌هاي اين بازي است. محمد ربيعي كه حتما خودش هم علاقه داشت به استقلال بيايد حتما تلاش مي‌كند به آن دسته از هواداران استقلال كه به خبر مذاكره باشگاه با او واكنش منفي نشان دادند ثابت كند كه چه توانايي‌هايي دارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون