• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5639 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر

پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» از تقابل سرخ‌ها با النصر مي‌گويد

اوضاع پرسپوليس به هم ريخته است اما مي‌تواند النصر را ببرد

من به يحيي انتقاد نكردم ‌كه پروين ناراحت نشود!

روزبه دلاور

پرسپوليس در ديداري حساس در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در عربستان به مصاف النصر مي‌رود. شاگردان گل‌محمدي در صورت پيروزي شانس زيادي براي صعود به مرحله حذفي بازي‌ها خواهند داشت. پيروزي كه آسان به دست نمي‌آيد چرا كه رقيب عربستاني با جمع كردن بسياري از ستارگان دنيا عزمش را جزم كرده تا عنوان قهرماني‌ اين بازي‌ها را به دست آورد. براي بهتر درك كردن كار سخت نماينده كشورمان بايد نگاهي به آمار اين تيم انداخت، حريف از ۱۹ بازي گذشته‌اش به ۱۸ پيروزي رسيده و فقط در يك‌ مسابقه به مساوي رضايت داده است! با اين حال، پرسپوليس هميشه‌ در شرايط سخت سربلند از ميدان خارج شده و اين‌بار هم با وجود ‌تمام ‌مشكلات داخلي كه گريبانگير اين تيم شده مي‌تواند با دست پر رياض را ترك كند. با رحيم يوسفي، يكي از پيشكسوتان‌ اين باشگاه در خصوص شرايط پرسپوليس در آستانه بازي با النصر گفت‌وگويي ترتيب داديم‌ كه ‌در ادامه‌ مي‌خوانيد.‌

 

ارزيابي شما از شرايط پرسپوليس در مقابل النصر چيست؟

خب كمي شرايط به هم ريخته است و خدا كند كه توانسته باشند خودشان را جمع و جور كنند. اين حاشيه‌ها تيم را به هم ريخته ‌اما به لحاظ فني پرسپوليس هميشه‌ خوب بوده و ان‌شاءالله مقابل النصر هم خوب باشد. البته بايد در نظر داشت شرايط كمي سخت است.

پرسپوليس در سه، چهار هفته اخير از شرايط آرماني به دور شد. مشكل تيم كجاست؟

مشكل تمام تيم بود به خاطر اينكه خيلي ضعيف ظاهر شدند. چند بار مصاحبه هم كردم و گفتم بچه‌ها در حد و اندازه‌هاي پرسپوليس بازي نكردند در صورتي كه قبل از اين‌ چند بازي خوب بودند. اگر مثلا پورعلي‌گنجي رفت بيرون و به همين دليل نمي‌توانند خوب باشند را قبول ندارم. وقتي ۲۲ يا ۱۸ نفر در ليست هستند چطور مي‌تواند جايگزين تا اين حد ضعيف باشد؟ مشكل ما در دفاع است و تيم‌هاي مقابل بلافاصله به خط دفاعي ما مي‌رسند. البته ‌كل تيم در دفاع بايد سازماندهي شود تا فقط به بازيكنان خط دفاعي فشار نيايد.‌

كمبود بازيكن به لحاظ مصدوميت‌ها را دليلي براي عدم نتيجه‌گيري پرسپوليس نمي‌دانيد؟

دليل كه مي‌شود وقتي فيكس‌ها هميشه باشند غيبت‌شان به چشم مي‌آيد اما نه به اين‌صورت. ببخشيد اما به جز استقلال و سپاهان هيچ تيمي به اندازه پرسپوليس بازيكن ندارد بعد چرا نبايد صنعت نفت را نبريم؟ يا بايد جلوي ملوان مي‌باختيم! پس مشكل غيبت يك يا دو بازيكن نيست. بازيكني كه در پرسپوليس بازي مي‌كند بايد توانايي برداشتن يار مقابل را داشته باشد اما همه در عرض دريبل مي‌كنند يا زيادي پاس به عقب مي‌دهند. شايد بازيكنان كناري پرسپوليس را ببينيد كه يك دفعه در حمله شركت نمي‌كنند. مگر مي‌شود؟ تيم‌هاي ديگر را ببينيد دفاع‌هاي كناري‌شان در زمان حمله مي‌روند و حتي گل مي‌زنند. اينها را كي بايد درست كند؟ خب اين‌ همه يار را دارند اما مرتب دانيال بازي مي‌كند يا نعمتي. يحيي مربي بزرگي است اما‌ واقعا نمي‌بيند اينها اينطور كار مي‌كنند؟ بهترين فوروارد هم بياوريد وقتي كسي نمي‌تواند دو تا پاس در عمق بدهد آن فوروارد چه كاري مي‌تواند انجام ‌دهد؟

انتقاد شما به سرمربي پرسپوليس است؟

وقتي تيم مي‌برد و مي‌بازد از چشم كي بايد ديد؟ سرمربي وقتي مي‌بيند دوتا بازيكن كناري كارايي ندارد چرا از اينها استفاده مي‌كند؟ يك مربي عاقل وقتي مي‌بيند يك بازيكنش خوب نيست در بازي بعد از او استفاده نمي‌كند. اين ضعف يك مربي است كه به يك بازيكن كه هرچقدر هم ‌بد است، بازي مي‌دهد.

حاميان يحيي مي‌گويند پرسپوليس همچنان در خط حمله با كمبود مهاجم روبرو است و‌ اين ضعف سرمربي نيست.

خدا پدرتو را بيامرزد! چهار تا بازي قبل كه ‌همه را مي‌بردند اين صحبت‌ها نبود حالا كه نتيجه نمي‌گيرند مشكلات را گردن ديگران مي‌اندازند؟ من اين حرف‌ها را قبول ندارم. من‌ مي‌گويم بايد زماني انتقاد كرد (به مدير يا هر كسي) كه در موضع قدرت بود نه موضع ضعف كه هيچ‌كس نپذيرد.

النصر را چطور مي‌بينيد؟ آنها اين روزها با رونالدو آماده هستند.

مسي هم همين‌طور است. رونالدو در تيم ملي خودش هم فيكس است و عالي هم كار مي‌كند. اين آقا در خوابش هم تمرين مي‌كند و مي‌داند بايد چي كار كند. او در زمان بازي خودش را‌ جمع و جور مي‌كند اما بچه‌هاي ما فقط در اسم حرفه‌اي هستند. وقتي من بازيكن يك بازي خوبم اما سه بازي خوب نيستم بايد خودم ببينم چه شده نه كه منتظر مربي باشم. اما اينها اين كار را نمي‌كنند.

با اين تفاسير پرسپوليس شانس صعود دارد؟

پرسپوليس هرزمان كه بايد نتيجه بگيرد بچه‌ها به خودشان آمدند و هرچيزي كه در توان‌شان بوده را گذاشتند و توانستند نتيجه بگيرند اگر اينجا هم به خودشان بيايند فكر مي‌كنم مي‌توانند يك‌ كارهايي انجام ‌دهند.

درويش هم به عربستان نرفت.

برود كه چي كار كند؟ وقتي نمي‌تواند ‌پاداشي بدهد و چيزي دستش نيست به نظرم نرفتنش خيلي بهتر از رفتنش است!

به عملكرد ‌مدير هم نقد داريد؟

درويش را هم آوردند كار كند اما نمي‌تواند از جيبش هزينه كند وقتي نمي‌تواند قراردادي با اسپانسرها ببندد. مگر اينكه به او پول بدهند و دستش باز شود.

علي پروين گفته بود اجازه نمي‌دهد پيشكسوتي عليه يحيي صحبت كند. نگران برخورد سلطان نيستيد؟!

من انتقاد از كسي نكردم‌ و واقعيت‌ها را گفتم. انتقاد اين است كه بگويم يحيي مربيگري بلد نيست هيچ‌كي الان بيشتر از يحيي نمي‌تواند به پرسپوليس كمك كند اما او ‌كه ‌خوب است نمي‌تواند ضعف تيم را ببيند؟ بازيكن كه بد كار مي‌كند را بيرون بگذار تا جرات نكند بد كار كند. مدافعان چپ و راست در حمله شركت نمي‌كنند يعني به آنها گفتند در حمله مشاركت نكن؟ اصلا نعمتي توانايي سانتر كردن ندارد و نمي‌تواند در حمله شركت كند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون