• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5639 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر

دبيركل كميته ملي المپيك مطرح كرد

پرداخت ۵۰ ميليارد به فدراسيون‌ها

تشكيل يك تيم براي حل بحران ژيمناستيك

دبيركل كميته ملي المپيك مي‌گويد، متممي را در هيات اجرايي تصويب مي‌كنند تا طبق آن ۵۰ ميليارد به فدراسيون‌هاي المپيكي و آسيايي پرداخت شود.
به گزارش ايسنا، مناف هاشمي در حاشيه اختتاميه ليگ‌هاي دوچرخه‌سواري در پاسخ به اين پرسش كه آيا كميته ملي المپيك براي فدراسيون‌هايي كه ۱۰۰ درصد بودجه خود را دريافت كرده‌اند، باز هم قرار است پولي واريز كند يا خير؟ تصريح كرد: براي فدراسيون‌هايي كه ۱۰۰ درصد بودجه خود را دريافت نكرده‌اند حتما ظرف يك ماه آينده واريزي انجام مي‌دهيم. متممي را براي فدراسيون‌هاي المپيكي و فدراسيون‌هايي كه در بازي‌هاي آسيايي هستند، تهيه كرديم كه در اولين جلسه هيات اجرايي آن را تصويب مي‌كنيم و طبق آن مبلغ ۵۰ ميليارد تومان را در دو، سه مرحله اين فدراسيون‌ها واريز خواهيم كرد. پس از اينكه اين متمم تصويب شد، اطلاعات بيشتر آن را اعلام خواهم كرد.
هاشمي در مورد رويكرد كميته ملي المپيك از برگزاري مجمع عمومي هفته آينده ۱۴ آذر تصريح كرد: اين مجمع سالانه ۱۴۰۱ است. سال گذشته انتخابات كميته ملي المپيك بود و مجمع سالانه برگزار نشد. شش ماه اول آن مربوط به مديريت قبل است و شش ماه دوم مربوط به زماني است كه تيم جديد مستقر شد. بايد مجمع سالانه را زودتر برگزار مي‌كرديم اما به دليل در پيش بودن بازي‌هاي آسيايي دو، سه ماه به تعويق افتاد. البته قبل از بازي‌هاي آسيايي هم در دستور كار بود و همه كارها انجام شده بود اما تشخيص اعضاي هيات اجرايي اين بود كه به بعد از بازي‌ها موكول شود. در مجمع در مورد بازي‌هاي آسيايي هم گزارشي ارايه خواهيم كرد. اما در كل مجمع مربوط به عملكرد كميته ملي المپيك در سال ۱۴۰۱ است. هاشمي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه برنامه كميته ملي المپيك براي المپيك پاريس چه چيزي است و تاكنون چه اقداماتي انجام داده است، تصريح كرد: جلسات تكنيكي و فني را با وزارت ورزش برگزار مي‌كنيم. در مورد مباحث پشتيباني و بين‌المللي هم كميته ملي المپيك بايد پاسخگو باشد. ما برنامه‌ها را در دو محور دنبال مي‌كنيم اما در آينده كه ستاد المپيك تشكيل شود و اعضا مشخص شوند بحث‌ها فني‌تر دنبال مي‌شود و اجازه بدهيد يك مقدار جلسات ما جلو برود و پس از آن نتايج را اعلام خواهيم كرد. دبيركل كميته ملي المپيك در مورد مشكلات بين‌المللي دوچرخه‌سواري و ژيمناستيك گفت: در مورد انتخابات دوچرخه‌سواري انتخابات ابهامي نداريم و اميدواريم در سايت بين‌المللي نام رييس قرار بگيرد فدراسيون خودش دارد تلاش مي‌كند و ما هم هر كاري از دستمان بر بيايد براي اين فدراسيون انجام خواهيم داد. در مورد ژيمناستيك هم تيم مشتركي مسائل را دنبال مي‌كند و فعلا اجازه بدهيد كه اظهارنظري نكنم وقتی به نتيجه برسد اعلام خواهم كرد.
او در پاسخ به اين پرسش كه ژيمناستيك تعليق شده است؟ گفت: خير چنين چيزي نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون