• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5639 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر

دفاع پيشكسوت استقلال از نكونام در گفت‌وگو با «اعتماد»:

تصويربردار نبايد برود توي حلق مربي ما!

بازيكن پرسپوليسي ذوب‌آهن بايد اخراج مي‌شد

به گزارش «اعتماد» روند بردهاي استقلال در اصفهان پاره شد و اين‌ تيم در مقابل ذوب‌آهن به نتيجه يك-يك‌ دست يافت. استقلال در اين بازي ابتدا با نتيجه يك بر صفر پيش افتاد اما در ادامه روي گل به خودي مهدي مهدي‌پور برد را ازدست داد. اين بازي علاوه بر اتفاقات داخل مستطيل سبز حواشي ديگري هم داشت كه تا همين امروز ادامه پيدا كرده و مهم‌ترين آنها درگيري كادرفني استقلال با يك تصويربردار بود. 
 بهتاش فريبا يكي از پيشكسوتان استقلال درخصوص اين بازي به خبرنگار «اعتماد» گفت: كلا بازي سخت بود، چون ديگر در دنياي فوتبال بازي آساني نداريم. اينكه بخواهيم‌ فكر كنيم يك بازي راحت است اصلا اين‌طور نيست. به عنوان مثال تيم ته جدولي صنعت نفت در كرمان به حريفش دو گل مي‌زند يا سپاهان مقابل استقلال خوزستان، نتيجه‌اش به نفع سپاهان بود و هر كسي بازي را نديده باشد گمان مي‌كند سپاهان سه تا زده، ده تا هم نزده اما اصلا چنين چيزي نبود و بازي را ديدم كه اصلا بايد مساوي مي‌شد اما در دقايق آخر روي تجربه مغانلو يك گل ديگر زدند و بردند. امروزه فوتبال سخت است. 
فريبا با تمجيد از سرمربي ذوب‌آهن ادامه داد: بازي با تيم‌هاي ربيعي دشوار است. ايشان خودش در اين كارها باهوش است و يك گروه آناليز بسيار قوي هم دارد و تيم‌هايش را براساس تاكتيك حريف مي‌چيند. اگر دقت كرده باشيد نقاط قوت استقلال را كاملا بسته بود.
 پرس سنگين از وسط زمين روي خط هافبك استقلال انجام مي‌داد و وينگرهاي چپ و راست تيم‌مان كاملا تعطيل بودند. يعني يامگا يك دريبل هم ‌نتوانست بزند. در سوي مقابل جلالي هم همين‌طور چون رقيب روزنه نفوذ را بسته بود. در ادامه با تغيير تاكتيكي كه جواد داد كمي بچه‌ها جان گرفتند. در كل بازي سختي بود. 
پيشكسوت استقلال گل ذوب‌آهن را شانسي دانست اما تقسيم امتيازات را منصفانه تعبير كرد. وي همچنين ‌كسب امتياز در خارج از خانه را براي استقلال مهم مي‌داند و در اين باره گفت: كسب مساوي در خارج از خانه مهم بود ما در اول فصل به بچه‌ها مي‌گوييم خارج از خانه يك‌ امتياز و داخل خانه سه امتياز كه در آخر مي‌شود هر بازي دو امتياز اين‌طور محاسبه مي‌كنند. ذوب‌آهن را ببينيد مثل ملوان بازيكنان ‌شاخصي ندارد اما بازيكنان در قالب تاكتيك كارشان را انجام مي‌دهند. ذوب‌آهن‌ هم تيم بسيار تاكتيكي است، ضمن اينكه استقلال هم بسيار خوب بازي كرد به خصوص در خط دفاع. اين را هم بگويم در نيمه ‌اول از شكل اصلي بازي خارج‌ شده بود. بيشتر اوت دستي بود كه البته ‌تمام تيم‌ها از آن استفاده مي‌كنند. بازيكن حريف از وسط زمين توپ پرتاب مي‌كند تا شش قدم‌ ما، البته ما هم مرادمند و حرداني را داريم كه ‌خوب پرتاب مي‌كنند و در فوتبال ما جا افتاده است! در كل بازي خوبي بود و سرعت و درگيري لازم را داشت.
فريبا درباره داوري بازي گفت: عكس پاي مهري را ديدم‌. واقعا خطاي كاميابي‌نيا اخراج داشت البته نظر داوري نمي‌دهم بلكه فوتبالي و از روي تجربه مي‌گويم.
مربي سابق استقلال درباره حواشي پيش آمده پس از بازي به خبرنگار «اعتماد» گفت: من هميشه سعي كردم‌ در مصاحبه‌هايم‌ منطق را هم‌ لحاظ كنم ‌اما ‌نديدم ‌چه اتفاقي رخ داد. بعدا يك فيلمي ‌آمد كه ديدم در هيچ ‌جاي دنيا شما نمي‌بينيد. فشار و ضربان مربي بالا رفته ‌فيلمبردار سي سانت با سرمربي فاصله‌ دارد. كجا ديديد ‌كه فيلمبردار تا اين حد به سرمربي نزديك‌ شود و به قول آقاي سامره آمده بود‌ توي ‌حلق مربي ما!
فريبا ادامه داد: وقتي روي نيمكت نشستيد گاهي صداي قلب خودتان را مي‌شنويد يعني تا اين حد فشار روي مربيان است‌. نمي‌دانم چي به هم‌ گفتند اما آن فيلمبردار كار درستي نكرد و بايد فاصله نرمال را حفظ مي‌كرد يا مي‌گذاشت فشار از روي مربي برداشته شود بعد كارش را انجام دهد. 
از فريبا پرسيدم‌ بهتر نيست كادرفني با آرامش بيشتري كار را دنبال كنند؟‌ وي پاسخ داد: مگر در ده بازي از اين حركات ديده ‌بوديد؟ من اخلاق‌مدار هستم و اين‌ چيزها را نديدم. 
به پيشكسوت تيم ملي و استقلال گفتيم جدال لفظي جواد با يحيي هم سر و صداي زيادي به‌پا كرد. فريبا گفت: ما صحبت‌مان لب خط بود. اين را بگويم‌ بازي ليورپول و سيتي را ديدم.‌ بازي مساوي شد و فوق‌العاده زيبا بود اما وقتي شب از اينترنت مصاحبه‌هاي دو مربي را گوش دادم‌ كيف كردم كه چقدر به هم احترام گذاشتند. هر جفت‌شان گفتند ما شانس آورديم مساوي كرديم اما مگر مي‌شود در يك بازي دو تيم شانس بياورند؟ اگر فوتبال اروپا را مي‌بينيم ‌اين چيزها را هم ياد بگيريم. نه بازيكنان و نه مربيان و نه مديران ما ياد نمي‌گيرند. فقط مدل موهاي‌مان را آن‌طور نكنيم و از رفتارشان هم‌ ياد بگيريم. من دوست دارم تيمم همه را ببرد، چون عمرم‌ در اين تيم‌ گذشته اما يك‌ جاهايي نمي‌شود از برخي چيزها گذشت، مثلا از بازي ‌خوب ذوب‌آهن نمي‌شود گذشت، اگر بگذريم منطق نداريم.‌

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون