• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5640 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ آذر

آملي لاريجاني، رييس مجمع تشخيص:

تصميم مجلس براي افزايش سن بازنشستگي كارشناسي نبود

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار تشكل‌هاي كارگري استان مازندران با وي درباره مصوبه مجلس درخصوص افزايش سن بازنشستگي گفت: اين موضوع بر اساس كار كارشناسي نبوده و تدبير لازم در آن صورت نگرفته است.
آملي لاريجاني پس از استماع گزارش‌ها و دغدغه‌هاي منتخبان جامعه كارگري؛ نمايندگان انجمن‌هاي صنفي و بازنشستگان استان با اشاره به مشكلات معيشتي كارگران گفت: براي همه ما روشن است كه با توجه به تورم بالاي ۴۰ درصدي در سال‌هاي اخير؛ كارگران نمي‌توانند معيشت معقولي داشته باشند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به تنگناهاي دولت و بخش كارفرمايي درخصوص افزايش حقوق كارگران هم اشاره كرد و گفت: بايد تدابيري دراين راستا انديشيده شود كه متاسفانه دولت‌هاي مختلف نتوانستند آن را ايجاد كنند و عمده تصميمات اتخاذشده به ضرر كارگران تمام شد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام لازمه بهبود معيشت كارگران را تعامل و پاي كار آمدن تمام مسوولان و دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: در جلسه تخصصي كه با رييس‌جمهور داشتيم تامين كالا و نياز‌هاي اوليه را براي قشر ضعيف جامعه پيش از آزادسازي قيمت‌ها مورد تاكيد قرار داديم كه مورد توجه قرار نگرفت و امروز خيلي از اقلام ضروري از سبد معيشت كارگران خارج شده است. در برنامه هفتم توسعه و سياست‌هاي كلي سازمان تامين اجتماعي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري قرار گرفت، موارد بسيار خوبي مطرح شد كه به‌طور كامل عملي نشد، اما در برنامه هفتم توسعه اين فرصت همچنان باقي است تا بخشي از دغدغه‌هاي قشر كارگري در آن گنجانده و رفع شود. آيت‌الله لاريجاني از نمايندگان كارگري خواست پيشنهادات خود را به صورت مكتوب و كارشناسي به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارايه دهند تا براي گنجاندن آن در برنامه توسعه هفتم بررسي و چاره‌انديشي شود. اين مقام مسوول با اشاره به طرح ساماندهي كاركنان شركتي، افزود: برخي شركت‌هاي واسطه بيش از ۳۰ درصد حقوق را مي‌گيرند كه اين اصلا پذيرفتني نيست، اما بار مالي كه دولت مدعي است از اجراي آن متحمل مي‌شود مربوط به تعهدي است كه پس از بازنشستگي به آن وارد مي‌شود و پس از ثبت قرارداد كار معين شرايط و انتظار طبيعي ديگري براي ارتقای شغلي به وجود مي‌آيد كه نياز به بررسي بيشتر و تخصصي در اين حوزه وجود دارد. دراين ديدار «نصرالله دريابيگي» از فعالان جامعه كارگري و دبيراجرايي خانه كارگر استان مازندران گفت: نمايندگان جامعه كارگري امروز خدمت شما آمده‌اند تا مشكلات عديده اين قشر زحمتكش را به سمع و نظر حضرتعالي برسانند.
نصرالله دريابيگي افزود: متاسفانه دغدغه كارگران از بهبود معيشت به امكان انجام هزينه‌هاي كفن و دفن تقليل پيدا كرد در حالي كه انتظار آنها از مسوولان بالا نيست و در قبال انجام كار سخت روزانه تامين حداقل‌هاي زندگي را مطالبه مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون