• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5640 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ آذر

اخبار ايران و جهان

ريزش سقف يك مغازه بر سر زني جوان

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از ريزش ناگهاني سقف يك مغازه در خيابان مجاهدين اسلام خبر داد. جلال ملكي در تشريح جزييات اين خبر گفت: «حوالي ساعت ۱۲ و ۲۳ دقيقه ظهر روز يكشنبه يك مورد حادثه ريزش آوار و تخريب سقف يك مغازه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان دو ايستگاه را به محل حادثه واقع در خيابان مجاهدين اسلام بعد از ميدان شهدا اعزام كرد.»  او با بيان اينكه آتش‌نشانان در عرض كمتر از پنج دقيقه در محل حاضر شدند، گفت: «با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد كه حادثه در يك ساختمان سه طبقه قديمي رخ داده و درحالي كه كارگران در حال انجام امور بنايي و تعميرات در طبقه اول اين ساختمان بودند، ناگهان كف طبقه اول ساختمان كه سقف مغازه طبقه همكف به مساحت حدود ۲۰ مترمربع بود، ريزش كرد.»  ملكي با بيان اينكه در پي اين حادثه يك كارگر حدودا ۶۰ ساله از طبقه اول به داخل مغازه سقوط كرد، گفت: «همچنين در اين مغازه زني حدودا
 ۲۷ ساله نيز حضور داشت كه آوار بر سرش ريزش كرده بود. هر دو نفر دچار مصدوميت شده قسمت‌هايي از بدن‌شان زير آوار گرفتار شده بود كه در همين راستا نيز آتش‌نشانان همزمان با ايمن‌سازي محل اقدامات خود براي خارج كردن اين دو نفر از زير آوار را آغاز كردند.»  سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه هر دو نفر زنده از زير آوار خارج شدند، گفت: «اين دو نفر براي دريافت خدمات درماني به عوامل اورژانس تحويل داده شده و سپس به وسيله آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند.»


۲۴ كشته بر اثر صاعقه در گجرات هند

مقامات دولتي هند اعلام كردند كه طي دو روز گذشته در ايالت گجرات اين كشور، ۲۴ نفر بر اثر بارندگي و صاعقه جان خود را از دست داده و حدود ۲۳ نفر ديگر نيز زخمي شده‌اند. به گزارش رويترز، اين ايالت در روزهاي يكشنبه و دوشنبه با بارش شديد باران همراه با رعد و برق و تگرگ مواجه شد و براساس داده‌هاي مقامات ايالتي در ۲۴ ساعت منتهي به صبح روز گذشته در برخي نقاط تا ۱۴۴ ميلي‌متر باران باريده است. اين ‌بارندگي‌ها باعث وارد شدن خسارات به خانه‌ها و تلفات احشام در سراسر اين ايالت نيز شده است. يكي از مقامات ايالتي در اين باره گفت: «به زودي يك بررسي را براي ارزيابي خسارات وارد شده آغاز خواهيم كرد.» اداره هواشناسي هند (IMD) پيش‌بيني كرده است كه بارندگي در بخش‌هايي از اين ايالت امروز ادامه خواهد داشت. بارندگي شديد و حوادث مرتبط با آن در ايالت گجرات هند نادر نيست. در آگوست سال ۲۰۲۰ ميلادي، ۱۴ نفر در اين ايالت طي دو روز در حوادث مختلف مربوط به باران‌هاي شديد و سيل جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون