• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5641 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر

جوابيه مركز اطلاع‌رساني وزارت كشور به برخي فضا‌سازي‌هاي رسانه‌اي درباره عفاف و حجاب

موضع روشن وزارت کشور

مركز اطلاع‌رساني وزارت كشور به برخي فضا‌سازي‌هاي رسانه‌اي  اخير درباره عفاف و حجاب پاسخ داد. در اين جوابيه آمده است: ناظر به انتشار برخي فضا‌سازي‌هايي درباره اظهارات وزير كشور پ‍‍‍يرامون مساله عفاف و حجاب توضيحات ذيل ضروري است: 
۱- موضع وزارت كشور در خصوص عفاف و حجاب و حمايت از آمرين به معروف كاملا روشن و مشخص بوده است. رعايت حجاب و الزام به پوشش قانوني تغييرناپذير بوده و هر گونه برداشتي برخلاف اين موضوع ناصحيح و غيردقيق است.
۲- ابلاغيه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال آن از سوي دستگاه و نهادها و حمايت از آمرين به معروف و ناهيان از منكر تعارضي با اين اظهارنظر وزير كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره عفاف و حجاب مبني بر اينكه مجوز خاصي از سوي وزارت كشور صادر نشده است، ندارد و تلاش برخي فضاسازي‌هاي رسانه‌اي براي دوگانه نشان دادن آن امري غيرواقعي و ناصواب است.
۳- گرچه تجربه نشان مي‌دهد درگير و دار رقابت‌هاي سياسي و مناسبات و محاسبات گروهي از رسانه‌ها و حاشيه‌آفريني تلاش براي جلب نظر بيشتر افكار عمومي دارند با اين حال از صاحبان رسانه و ارباب جرايد انتظار مي‌رود با دقت بيشتر در منابع خبري و بازخواني دقيق اظهارنظر مسوولان نسبت به انتشار تحليل‌هاي ناصحيح و ابهام‌آفرين براي افكار عمومي خودداري كرده و به رعايت تقواي سياسي و رعايت اخلاق رسانه‌اي اهتمام ورزند. صادق‌الوعد بودن و صراحت بيان از مهم‌ترين سرمايه‌هاي معنوي دولت انقلابي و مردمي است كه وزارت كشور نيز در قول و عمل بيشترين توجه و تاكيد را در انجام مسووليت‌ها به آن معطوف داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون