• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5641 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر

«اعتماد آنلاين» گزارش مي‌دهد

ورود مجلس به دلالي در فوتبال؛ پروانه دلالي صادر مي‌شود!

مركز پژوهش‌هاي مجلس چالش‌هاي مرتبط با نحوه انتخابات ملي و استاني فدراسيون‌ها، تعارض منافع، نظارت ضعيف بر هزينه‌كرد بودجه (قراردادهاي ورزشي)، دلالي در فوتبال و دوپينگ را بررسي كرد. شانزدهمين نشست دبيرخانه مقابله با فقر، فساد و تبعيض برگزار و در بخش دوم آن در خصوص نقش تعيين‌كننده عوامل مختلف در بروز اين نوع فساد و راهكارهاي مقابله با آن بحث و بررسي شد. به گزارش اعتمادآنلاين، به نقل از روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، شانزدهمين نشست دبيرخانه مقابله با فقر، فساد و تبعيض با حضور بابك نگاهداري رييس مركز، بهروز طهماسب كاظمي معاون پژوهشي، موسي بيات مدير دفتر آموزش و فرهنگ، سعيد شفيعا مديرگروه ورزش، ميراث فرهنگي و گردشگري و صادق رنجبر كارشناس گروه ورزش، ميراث فرهنگي و گردشگري و ساير كارشناسان اين مركز برگزار شد.
كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس در بخش دوم اين نشست در خصوص فساد در ورزش ايران به تبادل‌ نظر پرداختند. در اين نشست ضمن اشاره به چندوجهي بودن پديده فساد در ورزش بر اتخاذ راهكارهاي جمعي و هماهنگ براي مقابله با فساد در ورزش تاكيد شد.
همچنين در اين نشست به تبيين نقش تعيين‌كننده عوامل سياسي، عوامل ساختاري و عوامل قانوني و حقوقي نسبت به ساير عوامل موثر در بروز پديده فساد در ورزش پرداخته شد. در اين نشست مصاديق فساد ورزشي همچون سياست‌زدگي و انتخاب سليقه‌اي مديران ورزشي غيرمتخصص، چالش‌هاي مرتبط با نحوه انتخابات ملي و استاني فدراسيون‌ها، تعارض منافع، نظارت ضعيف بر هزينه‌كرد بودجه (قراردادهاي ورزشي)، دلالي در فوتبال و دوپينگ مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در ادامه راهكارهاي پيشنهادي براي مقابله با فساد در ورزش مطرح شد.  از جمله مهم‌ترين راهكارهاي مطرح‌شده در اين نشست براي مقابله با فساد در ورزش شامل تدوين صلاحيت عمومي و تخصصي مديران ورزشي، خصوصي‌سازي، اصلاح فرآيند انتخابات ملي و استاني فدراسيون‌ها، راه‌اندازي كميته ضد فساد در سطح وزارتي، راه‌اندازي مكانيزم‌هاي گزارش‌دهي، راه‌اندازي واحد مبارزه با فساد در ورزش در فراجا، تشكيل دادگاه (شعبه) تخصصي رسيدگي به فسادهاي ورزشي از سوي قوه‌قضاييه، ساماندهي و صدور پروانه دلالي براي دلال‌هاي فوتبال و ارايه پيش‌نويس جرم‌انگاري دوپينگ در ورزش بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون