• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5641 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر

تحليل پيشكسوت سرخ‌ها از تقابل پرسپوليس و النصر

10 نفره شدن النصر به ضرر پرسپوليس شد!

بعضي‌ها با جادو‌ جنبل مربي شدند و سياه‌بازي را خوب بلدند!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس در هفته پنجم مرحله گروهي‌ ليگ قهرمانان آسيا برابر النصر عربستان قرار گرفت كه درنهايت تلاش دو تيم براي گلزني بي‌فايده بود و بازي دو‌ تيم قدرتمند غرب آسيا برنده نداشت. نماينده كشورمان با اين مساوي براي صعود به مرحله بعد بايد در هفته آخر هر سه امتياز بازي را كسب كند تا شانس‌ صعود داشته باشد. بهزاد داداش‌زاده يكي از پيشكسوتان پرسپوليس اعتقاد دارد مقصر عدم‌ نتيجه‌گيري در چند بازي گذشته اين تيم ‌مديريت است! در ادامه گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با داداش‌زاده را مي‌خوانيد.‌

 

آناليز فني شما از بازي پرسپوليس و النصر چيست؟

ابتدا از اينجا شروع كنم كه پرسپوليس هميشه در آسيا خوب بوده حتي يك‌ وقت‌هايي كه باخته، ‌خوب كار كرده است. در زمان بازي ما وقتي مي‌باختيم خوب بوديم و اين‌ تيم ‌هميشه آسيايي بوده و هست ‌اما مشكلاتي به وجود آمده كه باعث به‌هم ريخته شدن تيم مي‌شود.

چه مشكلاتي؟

يعني تا اين حد هيات‌مديره و مديرعامل وجود نداشت كه تيم سه روز زودتر به عربستان برود؟ اين هم از مشكلاتي است ‌كه تمركز بازيكنان را به‌هم مي‌زند. غير از اين استقبال مدير تيم از النصر هم هست. به درويش مي‌گويم ‌آن زمان كه ‌در پرسپوليس بودم‌ شما ‌هم ‌طرفدار اين تيم بوديد اما آن استقبالي كه شما از النصر كرديد‌ آنها يك درصد استقبال كردند؟ الان خوب شد؟ آيا ارزشش را داشت؟ پرسپوليس در تهران به مديرعاملش باخت.

حالا از لحاظ فني درخصوص همين بازي‌ نظرتان را بگوييد.

به نظر من‌ تيم النصر ۱۱ نفره بود ‌شرايط بهتر مي‌شد. اما وقتي يك تيم 10 نفره مي‌شود تمركز هر دو تيم به‌هم مي‌خورد و ناخواسته‌ يك انرژي مضاعف براي تيم روبه‌رو ايجاد‌ مي‌شود و يك استرس به تيم‌ حريف مي‌دهد. پرسپوليس خوب بازي كرد اما از اول هم گفتيم نياز به مهاجم ششدانگ داريم. پرسپوليس به جاي پول دادن به زاهدي و اين مهاجم خارجي يك مهاجم خارجي خوب مي‌خريد خيلي بهتر بود چون همچنان در گلزني مشكل داريم. در ليگ‌ هم پرسپوليس روي ضعف تيم‌هاي مقابل گل مي‌زند وگرنه‌ مهاجم گلزن ندارد.

10 نفره شدن النصر به سود پرسپوليس نبود؟

پرسپوليس بهتر از حريف بازي كرد و موقعيت گل هم ايجاد‌ كرد اما در زدن ضربات آخر ضعف داشت. مشكل كمبود مهاجم‌ است. در يك‌ صحنه هافبك نزديك بود گل بزند اما مهاجم ‌خودي مانع شد واقعا نمي‌دانم‌ يك‌ مهاجم در اين سطح چرا بايد اين‌ كار را انجام ‌دهد. خودش بايد پاسخگو باشد!

پرسپوليس در خط‌ حمله زاهدي را هم دارد كه وينگر است.

به نظر من شهاب زاهدي بازيكن بدي نيست اما بازيكني كه با آن همه سر و صدا مي‌آيد بايد مشكل‌گشا باشد وگرنه فوروارد تيم اميد را بازي مي‌دادند حداقل آينده‌ خوبي مي‌توانست‌ داشته باشد. متاسفانه ‌انتخاب‌ها ‌اشتباه بود و بودجه به اندازه كافي نداشتند. پرسپوليس در آسيا هم‌ حاشيه داشت‌ مثل همين كنسل شدن پرواز آن‌هم يك روز قبل مسابقه!

انتقاد‌ شما به‌ مديريت ‌است؟

بله‌.‌ صددرصد! فقط از يحيي به عنوان يك‌ رفيق مي‌پرسم چرا تعويض‌هايش را دير انجام مي‌دهد؟ البته شايد‌ به ‌همين ‌يك‌ امتياز اكتفا كرد و برمي‌گردد به تفكرات مربي. شنيدم بعضي از نيمكت‌نشينان سرما ‌خورده‌ بودند اما اينها را براي من پيشكسوت روشن كنند خب ما هم در محافل و كوچه و خيابان ‌هستيم و مردم انتقاد مي‌كنند و ما هم بايد پاسخگو شويم. الان بيايند واقعيت‌ها را بگويند. اگر ‌هيات‌مديره با درويش مشكل دارد يا بودجه به او‌ نمي‌دهند درويش بيايد و بگويد. اگر يحيي بازيكن ‌نخواسته باز هم درويش بيايد بگويد. هيچ ‌چيز بهتر از صداقت نيست. راز موفقيت پرسپوليس هم به صداقت و پشت‌ همديگر بودن است اما وقتي دروغگويي باشد يك ‌جا سر باز مي‌كند و‌ اختلافات زياد مي‌شود.

با اين وضعيت پرسپوليس مي‌تواند از گروهش صعود كند؟

بازهم ‌كار به ‌اما و اگر رسيده است. پرسپوليس بايد امتيازات كامل را بگيرد و در آن طرف هم‌ منتظر توقف رقبا باشيم. خدا كند كه هم پرسپوليس و هم سپاهان صعود كنند و شارجه امارات حذف شود!

عملكرد ساير خطوط چطور بود؟

پرسپوليس دفاع چپ كلاسيك هم‌ مي‌خواهد. نعمتي بازيكن متعصب و خوبي است‌ اما دفاع چپ كلاسيك‌ نيست. مدافع كه ارسال خوبي داشته باشد و‌ بازيكن حريف را دور بزند و در حمله ‌هم ‌خوب ظاهر شود. در بازي با النصر نعمتي مي‌توانست چند بار سانتر كند اما چون چپ پا نيست نمي‌تواند و فقط به خاطر پرسپوليس و يحيي در آن پست بازي مي‌كند! هافبك طراح هم ‌نداريم، البته سروش بازيكن ‌خوبي است اما او يك‌ نيمه‌اي است و كامل نيست.‌

يكي از صحنه‌هاي آموزشي بازي هم صداقت رونالدو بود كه به ‌داور گفت روي ‌او خطا نشده. مي‌تواند براي فوتبال ما هم ‌الگو باشد ‌اين‌طور نيست؟

بله. البته ‌داور به رونالدو لطف كرد و‌ جواب صداقت او را داد وگرنه ‌به او كارت مي‌داد. به نظر من ‌هم ‌اين بايد در فوتبال ما درس شود بازيكن خودش بايد وجدان داشته باشد. الان ‌ما در پيشكسوتان‌ هم‌ همين واقعيت‌ها را مي‌گوييم. اين بايد تزريق شود به ساير تيم‌ها كه براي نتيجه گرفتن‌ دست به هر كاري مي‌زنند. در ليگ يك، دو و سه هم‌ همين وضعيت بد هست.

يكي از معضلات پرسپوليس در اين فصل بحث سقف قرارداد بوده است. اگر شما مربي پرسپوليس بوديد سقف قرارداد را رعايت مي‌كرديد؟

وقتي يك قانون است همه بايد اجرا كنند. ولي اولا اين يك قانون كشك است كه يكسري مديران براي منافع تيم‌هاي خودشان لحاظ كردند. مثلا مديري اين قانون را گذاشته اما براي تيم خودش قانون را دور مي‌زند! اسم‌ نمي‌برم‌ اما‌ همه مي‌شناسند. اگر قانون است براي همه تيم‌ها بايد اجرا شود.

آخرين نمونه‌ كه شكايتش در كميته انضباطي وجود دارد از تيم اسبق شما استقلال است.

عرض كردم‌ قانون را همه بايد رعايت كنند حالا‌ مي‌خواهد سپاهان باشد يا استقلال و پرسپوليس فرقي ندارد. فقط بايد صادق باشند، نبايد وارد سياه‌بازي بعضي‌ها شد! بعضي‌ها خوب بلدند و با جادو‌ و جنبل بازيكن و مربي شدند و الان‌ هم‌ همين كار را مي‌كنند!

صحبت ‌پاياني شما؟

از پيشكسوتان و هواداران خواهش مي‌كنم تحت هر شرايطي از اين ‌تيم حمايت كنند. اين تيم‌ همان تيم است كه سال‌هاي سال قهرماني آورد، مشكل و اختلاف هميشه هست اما بايد درون‌ خودمان‌ حل كنيم و نبايد ‌آتو ‌دست ديگران بدهيم! اگر خودزني نكنيم باز هم‌ در ليگ‌ و حذفي قهرمان مي‌شويم اما از نظر امكانات از تيم‌هاي ديگر آسيا عقب‌تريم. در اين بازي‌ها كار خيلي سخت است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون