• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5641 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر

سرنوشت صعود پرسپوليس و سپاهان به يكديگر پيوند نمي‌خورد اگر...

بررسي شانس صعود نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا

به گزارش «اعتماد»، پس از حذف زودهنگام نساجي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا حالا و در فاصله يك هفته مانده به پايان اين مرحله از مسابقات تمام نگاه فوتبالدوستان كشورمان به دو نماينده باقي مانده است.‌ پرسپوليس در گروهي كه تيم‌هاي قدرتمند النصر عربستان و الدحيل قطر و استقلال تاجيكستان حضور دارد با كسب هشت امتياز از ۵ بازي پس از النصر صعود كرده، در جايگاه دوم قرار دارد و سپاهان هم‌ با يك برد با ارزش مقابل نيروي هوايي عراق ده امتيازي شد و بالاتر از اين تيم و نماينده قرقيزستان و پايين‌تر از الاتحاد عربستان همچون پرسپوليس در رده دوم گروهش قرار دارد. با توجه‌ به شرايط امتيازي دو نماينده كشورمان در زير نگاهي به وضعيت صعود احتمالي سرخ‌پوشان و زردپوشان به مرحله حذفي انداختيم. در نهايت آرزو مي‌كنيم‌ هر اتفاقي كه در هفته آخر مي‌افتد منجر به صعود هر دو‌ نماينده كشورمان شود.

 

پرسپوليس فقط بايد ببرد هر چه پرگل‌تر، بهتر!

به‌طور قطع شكست تيم پرستاره الدحيل در زمين مسابقه به آساني نوشتن اين تيتر ما نيست، اما با توجه به وضعيت پرسپوليس در جدول بازي‌ها راه ديگري براي اين‌ تيم ‌باقي نمانده است. البته پرسپوليس در تهران و با حضور پرتعداد هوادارانش مي‌تواند برابر الدحيل برنده از زمين‌ خارج شود. با اين حال برد در عصر سه‌شنبه هم به‌ مفهوم صعود قطعي قرمزهاي پايتخت به مرحله‌ بعدي نيست! چراكه ساير بازي‌ها هم‌ مي‌تواند ‌معادلات دو تيم برتر دوم گروه‌ها را به هم بزند. در واقع پرسپوليس براي صعود از مرحله گروهي، محكوم به كسب سه امتياز در بازي با الدحيل است. اما شايد حتي كسب سه امتياز هم منجر به صعود اين تيم نشود: اگر سپاهان در جده از الاتحاد امتياز بگيرد و شارجه برابر الفيصلي به برد پر گل برسد يا نسف در دوحه از السد امتياز بگيرد و در صورتي كه تمام اين سه حالت همزمان اتفاق بيفتد، پرسپوليس حتي در صورت برتري مقابل الدحيل نيز از دور رقابت‌ها كنار خواهد رفت كه البته اميدواريم اين اتفاق طوري رقم بخورد كه منجر به صعود پرسپوليس و سپاهان شود.

 

سپاهان و الاتحاد با حداقل امتياز هم صعود مي‌كنند

اما بازي سپاهان و الاتحاد در بازي آخر ليگ قهرمانان يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي اين مرحله خواهد بود‌ . با توجه به اتفاقات بازي رفت و پيروزي الاتحاد به لطف حكم كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا و با در نظر گرفتن اين مساله كه سپاهان در صورت برد در زمين حريف مي‌تواند به عنوان تيم اول به مرحله بعد صعود كند، حساسيت اين بازي را دوچندان است. با اين حال كسب يك امتياز براي هر دو تيم حكم امضاي صعود به مرحله بعدي مسابقات را خواهد داشت و به همين علت هم روي ديگر سكه مي‌گويد اين مسابقه با در نظر گرفتن جانب احتياط براي هر دو تيم همراه خواهد شد تا تلفاتي دامنگير نماينده‌هاي ايران و عربستان نشود. بازي ديگر اين گروه تشريفاتي است، اما تيم‌هاي برتر دوم‌ ساير گروه‌ها نيم‌نگاهي به نبرد جده دارند.

 

پرسپوليس و سپاهان صعود مي‌كنند اگر...

بهترين اتفاق ممكن براي فوتبال ما صعود هر دو نماينده كشورمان به مرحله بعدي از مسابقات است. اتفاقي كه به هيچ‌وجه ناممكن نيست به شرط آنكه ابتدا پرسپوليس، الدحيل را ببرد و سپاهان هم‌ حداقل يك امتياز از الاتحاد بگيرد و بعد سرنوشت دو بازي ديگر يا حداقل يكي از آن به سود ما رقم بخورد. به عبارتي با در نظر گرفتن امتيازات لازم از جانب نمايندگان ما و كسب يك نتيجه مساوي يا برد با اختلاف يك گل در بازي الشارجه و الفيصلي حكم به صعود دو نماينده كشورمان مي‌دهد. نوبهار ازبكستان و الهلال عربستان هم يكي ديگر از بازي‌هاي مهم روز پاياني مرحله گروهي مسابقات است كه اميدواريم در نهايت نتايجي رقم‌ بخورد كه قرمز و طلايي‌پوشان كشورمان هم از تيم‌هاي صعود‌كننده به مرحله حذفي باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون