• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5648 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۶ آذر

رييس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه شهيد بهشتي:

دانشگاه نبايد به باشگاه احزاب سياسي تبديل شود

«دانشجو فقط در روز دانشجو نبايد مورد توجه قرار بگيرد.» اين عباراتي است كه رييس دولت سيزدهم با بيان آن در روز دانشجو تصويري از ديدگاه‌هايش در خصوص دانشجو، دانشگاه و ساختار علمي ارايه مي‌كند. سيد ابراهيم رييسي در مراسم بزرگداشت روز دانشجو كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار كرد: دانشگاه مركز توليد علم است و به كشور قدرت مي‌دهد، كشورهاي قدرتمند نيز با استفاده از همين ظرفيت دانشگاهي ترقي كردند، نيروهاي آموزش‌ديده، ‌دانشمند، نخبه و كساني كه هم تخصص و تعهد دارند، مي‌توانند در عرصه‌هاي مختلف تحول ايجاد كنند. رييس‌جمهور با بيان اينكه دانشگاه تمدن‌ساز است، گفت: دانشگاهي سياسي است، اما سياسي‌كار نيست؛ به عبارت ديگر دانشجو نسبت به فضاي سياسي جامعه شناخت دارد و آماده ايفاي نقش است. اين دانشجو آگاه بازيچه و پياده نظامي سياسيون نخواهد بود.
وي افزود: دانشگاه سياسي بايد نسبت به مسائل جامعه حساس باشد، اين حساسيت امري مبارك است. دانشجوپروري، نخبه‌پروري، ارايه چهره محقق و پژوهشگر از وظايف دانشگاه است كه متاسفانه برخي دانشگاه‌ها دچار مدرك‌گرايي شده است.
رييسي بيان كرد: دانشجويان نبايد تنها در روز دانشجو مورد توجه قرار گيرند، دانشجو به عنوان قشري پيشتاز و كسي كه نسبت به جامعه و نياز آن شناخت دارد و آماده است براي حل موضوعات اجتماعي و سياسي كشور وارد عمل شود.
وي افزود: دانشجويان در جايگاه روشنفكري قرار دارند و اين جايگاه مستلزم داشتن نگاهي تيزبينانه و درك شرايط جامعه پيش از ديگران به منظور حق‌خواهي است. رييس‌جمهور با بيان اينكه زياده‌خواهي، سوداگري، فساد موانع قابل توجهي پيش روي ماست، گفت: در دستگاه قضايي هم كه بودم، اعلام كردم كه افراد سوداگر در عرصه‌هاي مختلف به دنبال اين هستند كه با فساد جيب خود را پر كنند و اين موضوع حتي در زمان جنگ هم وجود داشت. از روز اول در دولت اعلام كرديم كه حتما سر اژدهاي هفت سر فساد را قطع خواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد فساد در هيچ جايي از كشور لانه كند. هر جا كه من فساد ببينم و دولتمردان ما در هر جايي از ادارات و سازمان‌ها فساد را ببينند، موظف به برخورد با آن هستند. وي با بيان اينكه در ايام انتخابات وعده دادم كه رييس دولت بايد اولين مدعي فساد در كشور باشد و اين در دولت سيزدهم‌ محقق شد، افزود: تمام كساني كه به نام دولت كار مي‌كنند بايد نسبت به فساد حساسيت داشته باشند.در گزارش اخير فساد در واردات چاي نخست دولت پيشقدم شد و شناسايي و پيگيري كرد و دست‌اندركاران را عزل و پرونده را به دست دستگاه قضا سپرد. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: هر وقت به اين موضوع برسيم كه يك مديري در جايي ضرورت دارد تغيير كند، بدانيد كوچك‌ترين تاملي نخواهيم كرد و به سرعت او را جابه‌جا خواهيم كرد. اين ادعا نيست در اين دو سال عمل كرديم در سطوح مختلف هر جا احساس كرديم كارآمدي او دچار آسيب شده او را جابه‌جا كرديم. اين موضوع برخلاف دولت‌هاي پيشين است كه مي‌گفتند فلان مسوول جزو فلان حزب، گروه و... است يا فلان شخص او را سفارش كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون